Gå til innhold

Frokostblanding, veldig usunn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om Crüsli Solfrokost og Crüsli 4 nøtter er veldig usunne frokostblandinger? Jeg spiser dette ganske ofte, og er så og si avhengig, men vet at de ikke skal være så veldig sunne....

Anonym poster: 7031041c1577b13cf8bf52b2ecf038dc

Anonym poster: 7031041c1577b13cf8bf52b2ecf038dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usunt.

Anonym poster: a9cfc79a4475b702caf394e393a2813b

• Liker 3
Gjest mari kontrari
Skrevet

4 nøtter gjør det i hvertfall ikke særlig bra i denne testen: http://www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article599089.ece

Søk på 'test av frokostblandinger (legg evt. til crüsli) så får du i hvertfall en pekepinn på hva som er bedre valg. Generelt bør du vel i det minste velge bort frokostblandinger som er tilsatt sukker.

Det billigste og sunneste er vel å ta utgangspunkt i havregryn og så tilsette nøtter/frø/frukt avhengig av hvilke behov du har.

Skrevet

Du kan jo selv sjekke sukkerinnholdet på esken.

Skrevet

Du kan jo selv sjekke sukkerinnholdet på esken.

Jeg vet jeg kan det, men synes det er så vanskelig å vurdere ut fra slike tall, haha :-(

Skrevet

Crüsli solfrokost er vel for dessert å regne. Kjøper den selv en gang i halvåret ca. kun fordi den er så utrolig god, men absolutt ikke noe man bør hive innpå med hver morgen.

4 nøtter har jeg ingen erfaring med.

Skrevet

Begge de to kan liksågodt spises som dessert. Både med tanke på kalorier og næringsinnhold.

Dersom du vil ha sunn frokostblanding er Crusli blant verstingene. Hold deg til de uten tilsatt sukker eller for mye tørket frukt. Jeg lager havregrøt av ren havregryn, og lager egen musli slik at jeg selv kan styre næringsinnholdet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet jeg kan det, men synes det er så vanskelig å vurdere ut fra slike tall, haha :-(

Det er like greit å lære seg det med en gang. Du kan jo bare sammenligne med de andre i hylla. Rene kornblandinger er alltid best, men hvis du først skal ha behandlet og søtet korn er det greit å velge den med minst sukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...