Gå til innhold

Du vet du har hest når...


Rainbow

Anbefalte innlegg

Inspirert av hundetråden! :)

Du vet du har hest når...

- Du finner hestehår overalt, inkludert på brødskiva og inni klær som aldri har vært i stallen.

- Møkk og søle ikke får deg til å reagere med avsky i det hele tatt.

- Du står ute og spyler sølebein i novemberkulde med isfingre uten å egentlig se noe særlig.

- Du drar for å kjøpe én liten ting i hestebutikken og kommer igjen med to nye sjabraker, én grime, litt hestegodt...

- Du tilbringer ettermiddagen med å møkke, pusse hest og saltøy istedet for å shoppe eller gå på kafé.

- Du drar på ridetur når det er så hardt i bakken at det er umulig å gjøre noe, og føttene fryser til is i stigbøylene, det er så kaldt at du må lage lyd og du må varme fingrene på varmtvannet etterpå...men likevel er det hesten som får stell, kos, mat og varme lenge før deg selv etterpå.

- Du plukker opp harde, gjenglemte kladder med fingrene fordi du ikke gidder hente greipet.

- Du står opp grytidlig på en søndag for å pusse og klargjøre for stevne, kjøre langt avgårde og delta i en klasse lenge før de fleste har sovet ut festrusen.

- Du vet at sann lykke er å stå med et hvilkende hestehode i hendene, kjenne den varme pusten mot huden og bare eksistere.

- En humrende og vrinskende hest kan dra deg ut av det verste trøtthet om morgenen.

- Du trasker ut i søla og blir rørt av at noen kommet travende opp og ønsker deg velkommen.

Også videre!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet at nettopp DU har hest når politiet ringer og sier at det står en hest på veien og de har hørt det er din.

Du vet du har hest når det henger hesteutstyr sammen med ytterklærne i gangen.

Du vet du har hest når du automatisk sparer skalker, halvspist frukt og grønt.

Anonym poster: bc4470a579f38bc3d471e8dd05152429

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du har hest når du skal ut på byen, du kler på deg en fin topp, kul jeans, fikser håret, finner en stilig jakke og tar på det ridesrøvlene fordi i gangen henger det et bilde av hesten og du ble distrahert på vei ut døra.

Anonym poster: bc4470a579f38bc3d471e8dd05152429

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Du vet du har hest når du tenker "yessss det har vært tørt en stund, da blir det bra høy!" eller "æsj, mye regn i sommer... Dårlig høy..."

- når ønskelista di bærer preg av at det er noen firbeinte som trenger dekken osv

- når du går rundt med bilder av hester i lommeboka (la dem der for maaange år siden, og nå er de alltid med meg)

- når du er på vei ut døra med regntøy og gjørmete støvler, selv om du har feber og halsbetennelse

- når det meste du vet om (menneske)trening er pga hester: "det er lurt å varme opp i skritt og å skritte ned etterpå, for det gjør jeg med hestene. Kondisen blir bedre før muskler og skjelett blir sterkere, sånn er det hvert fall med hester."

- når du gleder deg til august/september fordi det er så mange jorder å galoppere over

- når du gleder deg enda mer til januar fordi det er så mange snødekte jorder å spurte over

- når du måler det meste i hesteverdier: "Det kjøkkenet kosta mer enn hesten min! Datamaskinen din koster mer enn salen min!"

- når du måler hvor bra en bil er etter hvor tung hestehenger den kan dra og hvor mye høy og utstyr det er plass til

Endret av Dragonfly84
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet at du har hest når mødre ber deg bytte klær etter en vanlig tur i stallen.

Du vet også det når din pappa lar deg få¨lov til å la hesten komme og se på "menneske-stallen" fordi du sier at hesten er nysgjerrig.

Og når valpen din vimser mellom beina på hesten under en ridetur og man må stole på at hesten er vant til bikkjer som surrer som valp...

Og når hesten ligger ute på jordet og hører at man kommer, og man legger seg ned og tar rundt halsen på den og slapper helt av og den bare snøfter litt og ligger videre der. :)

Det er mine erfaringer (pluss litt til da).

Men nå vil jeg ikke ha hest igjen, bor i Oslo, det er dyrt og en hest krever masse input av positivt slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du har hest når du konstant har et blåmerke et eller annet sted.

Du vet du har hest når du finner hestehår på festkjoler, truser, sokker, whatever. Ekstra isolasjon ;)

Du vet du har hest når du er i minus nesten før lønna er på konto, men gladelig lever på nudler. Hesten først!

Du vet du har hest når du synes folk er pinglete som ikke tåler møkk, dritt, gjørme, regn og tidlige morgener.

Du vet du har hest når termodressen er hverdagsantrekket på vinteren.

Åh, som jeg elsker hesten min :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du har hest når du ser på hansker og lurer på om de egner seg i stallen

Du vet du har hest når du har 3 thermodresser, men bare en vinterkåpe

Anonym poster: bc4470a579f38bc3d471e8dd05152429

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du har hest når du ser på hansker og lurer på om de egner seg i stallen

Du vet du har hest når du har 3 thermodresser, men bare en vinterkåpe

Anonym poster: bc4470a579f38bc3d471e8dd05152429

Ah, termodressen min er så skitten om våren at den nesten står av seg selv. Festantrekket mitt! Ps. Jeg har ikke vinterkåpe jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du vasker vel thermodressen en gang i blant? Derfor jeg har litt flere, jobber attpåtil i stalldrift så må ha hver dag.

Anonym poster: bc4470a579f38bc3d471e8dd05152429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gjerne varmedressen til den er bare hull og nedslitt før jeg kjøper ny. Hmm, det minner meg om at vinterridebuksa har hull i hele fôret....

Du vet du har hest når...

Du må plukke hestehår av sofaen og stolene, selv om hesten selvsagt aldri har vært inne.

Du har blåmerker på armene etter å blitt brukt som kløpinne.

Du vet hvordan det føles å lure på om tærne har falt av pga kulde i stigbøylene.

Du blir oppriktig overraska hvis noen som ikke er hestevante syns det virker ekkelt at du må møkke hver dag, og rygger unna når du hiver kladder mot trillebåra!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, du vasker vel thermodressen en gang i blant? Derfor jeg har litt flere, jobber attpåtil i stalldrift så må ha hver dag.

Anonym poster: bc4470a579f38bc3d471e8dd05152429

Vasker den selvsagt jevnlig, men utpå vårparten når den likevel skal ha "fri" til om høsten slurver jeg gjerne mer med det, ergo blir den så nydelig og møkkete.

Du vet du har hest når du har blitt fraktet med blålys til sykehuset, og ikke kan forstå hvorfor andre "utenforstående" er så bekymra - det var da ikke hestens skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du har hest når du har blitt fraktet med blålys til sykehuset, og ikke kan forstå hvorfor andre "utenforstående" er så bekymra - det var da ikke hestens skyld!

Hæh ja, du vet du har hest når det har skjedd en ulykke hvor rytter og hest er innblandet, alle rundt skylder på hesten, og du fatter ikke hvorfor, det var jo DIN feil.

Anonym poster: bc4470a579f38bc3d471e8dd05152429

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, sånn er det!

- Når du har blitt kasta av og har så vondt at du nesten ikke kan gå, men likevel trasker hele veien tilbake til stallen nesten uten å merke det, for du må jo forsikre deg om at det gikk bra med hesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

D vet du har hest når du treffer en fyr og lurer på om han og hesten går overens, haha.

Anonym poster: bc4470a579f38bc3d471e8dd05152429

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, sånn er det!

- Når du har blitt kasta av og har så vondt at du nesten ikke kan gå, men likevel trasker hele veien tilbake til stallen nesten uten å merke det, for du må jo forsikre deg om at det gikk bra med hesten!

Ja, haha, når du har fått hjernerystelse av fallet men går den lange veien hjem gjennom skogen i stedet for den korte langs veien, fordi det var den veien hesten tok, og du må være sikker på at ikke tøylene satte seg fast i et tre, sånn at den stakkars hesten sitter fast et sted!

- Når du får litt særegne "interessefelt", som bakkedrenering, innvollsorm og høyklasser, for du må jo passe på at de firbeinte kameratene dine har det best mulig

- Når du er på felleskjøpet, kaster en 40-kilos forsekk over skuldra og går ut med den alene, mens mannfolka står og stirrer etter deg fordi du har blitt så sterk av all høybæringa og forsekkhentinga.

- Når du gruer deg litt til sommerferien, for da skal hestene på beite...

- Når du blir kjempeoverraska over at folk tror hester biter, jager folk og generelt oppfører seg som rovdyr, for det er så selvfølgelig for deg at de er fluktdyr og blir redd for plastposer, steiner eller vanndammer

- Når du er ute og går (uten hest) og skvetter litt når det kommer en traktor/lastebil/buss

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...