Gå til innhold

Vasking da man er singel uten dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Lurer på hvor ofte dere andre single uten dyr vasker hjemme? Golv, bad, skifter på senga osv?

Føler det blir for lenge mellom hver gang, men syns da det ser greit ut her,,,,,,

Anonym poster: 89f8286d8699f03074b40da97468452a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasking NÅR man er singel uten dyr .Da bruker vi om noe som har hendt én gang. Når bruker vi om det som skjer flere ganger og om framtida. En grei regel: Den gangda. Hver gang – når

Skifter på senga, vasker bad, tørker støv, vasker overflater på kjøkkenet, vasker gulvet osv. en fast dag i uka (og utenom ved behov feks. om jeg har sølt noe).

Tørker av benkeplater på kjøkken og rydder opp etter matlaging hver dag. Vasker også stuebordet og tørker kjapt over vasken på badet med dopapir hver dag. Legger på plass ting etter bruk og sørger for å ha det ryddig generellt. Trives bedre da og syns det er greit å ha gode rutiner på ting.

Anonym poster: d19d142fbf3ba16aced479c899cd3dc3

• Liker 6
Skrevet

Hei! Lurer på hvor ofte dere andre single uten dyr vasker hjemme? Golv, bad, skifter på senga osv?

Føler det blir for lenge mellom hver gang, men syns da det ser greit ut her,,,,,,

Støvsuger ca 2 ganger i uken og vasker gulvene en gang i uken. Rydder hver dag. Tørker støv noen ganger i uken.

Badet blir vasket 2 ganger i uken (vasken blir tørket av hver kveld), og sengetøy tar jeg annenhver uke.

Anonym poster: 8db1b6ea84f0e597e4453c256b5d9ff2

Skrevet

Da jeg var singel gjorde jeg det gjerne 2 ganger i uken, for det var så fort gjort allikevel, og jeg elsket lukten!^_^

Nå har jeg mann, enebolig og firbeint barn, og selv om det støvsuges mange ganger i uken, hadde jeg det nok mer "shinet" før, gitt!:fnise:

Skrevet

Da jeg var singel gjorde jeg det gjerne 2 ganger i uken, for det var så fort gjort allikevel, og jeg elsket lukten!^_^

Nå har jeg mann, enebolig og firbeint barn, og selv om det støvsuges mange ganger i uken, hadde jeg det nok mer "shinet" før, gitt!:fnise:

Veldig OT, men fikk så latterkrampen av den første setningen din ;) Litt koffertenking en fredag ettermiddag, hihi ;)

• Liker 2
Skrevet

Bad - en gang drøyt hver uke (ikke LIKE nøye hver gang, men toalett og vask må være rent). Støvsuger ca en gang i uka, vasker hver annen, hver tredje uke. Det samme med sengetøy.

Men det kommer også an på hvor mye jeg har vært hjemme. Hvis jeg omtrent ikke er innenfor døra, vasker jeg heller ikke så ofte :)

Skrevet

Helgevask hver helg, sengskift hver uke, kjøkkenet shines hver kveld. Jeg blir stresset hvis det ikke er pent og rent rundt meg. Folk uten boevne kan bare gi fanden i å by meg noe.

Skrevet

Vasker annenhver uke, men de gjøres det ordentlig. Tar kanskje kjøkkengulvet kjapt litt oftere. Fatter ikke hvorfor man skal vaske gulvene så ofte? Kjøkkenbenken tas etter behov, dvs etter jeg har laget mat. Sengetøy skifter jeg en gang i uken.

Anonym poster: cabeb60ea0e92843b252c1bc5b7e3424

Skrevet

Annenhver uke på fast dag. Skikkelig rundvask. Også tørker jeg selvfølgelig av benken og bordet om det trengs. Men stort sett ikke noe særlig utenom annenhver uke. Det er litt støvete her et par dager før rundvasken, men noe oftere enn det ville vært veldig unødvendig her hvertfall.

Skrevet

Veldig OT, men fikk så latterkrampen av den første setningen din ;) Litt koffertenking en fredag ettermiddag, hihi ;)

Haha! Jeg som BODDE i den kofferten før, også tok jeg ikke den! :ler:

Gjest barista
Skrevet

Alt varierer..

Jeg prøver å skifte på senga en gang i uken, men noen ganger kan det gå opptil 2 uker, ikke lengre.

Vasking av gulv skjer ca. en gang i måneden.

Støvsuger lett 3-4 ganger i uka.

Vasker badet 2-3 ganger i måneden.

Kjøkkenbenken blir tatt daglig i forbindelse med måltider.

Vasker nære overflater 1 gang i uken (stuebordet, skjenk f.eks.). Men ordentlig støvtørking og vasking av alle overflater, kanskje 1 gang i måneden (vinduskarmer, skoskap, pynt, bilder, tv, utsiden av kjøleskap, mikro f.eks.).

Rens av ovn, vask av vinduer, ++ tas kanskje 2-4 ganger i året.

Skrevet

Vasker ikke mer enn nødvendig :) Støvsuger 3-4 gang i uka, ell når det trengs . Vaske bad og trapp er eneste jeg gjør HVER uke . Ellers er det lenge mellom hver stuevask ( bare kjører en mopp slik fort fort av og til ) Kjøkken vasker jeg når det trengs og soverom hver 3 .uke ell noe . Holder i massevis :)

Gjest blah blah
Skrevet

Når jeg var singel og ikke hadde dyr, så vasket jeg leiligheten 1 gang pr uke.

Da tok jeg klesvaska, støvsugde, skiftet på senga, vasket gulvene, tørket støv osv til leiligheten var skinnende ren.

Nå bor jeg med mann og dyr, så da blir det fordelt mer utover uka, men tar hovedvasken 1 gang i uka

Skrevet

Jøss, hvordan blir det så støvete hos dere at dere må støvsuge 3-4 ganger i uka? Annenhver dag?

• Liker 1
Gjest blah blah
Skrevet

Jøss, hvordan blir det så støvete hos dere at dere må støvsuge 3-4 ganger i uka? Annenhver dag?

Gammel leilighet med dårlig inneklima, tre hårete dyr som gjør sitt, en mann som ofte kan traske inn med sko på

Skrevet (endret)

Gammel leilighet med dårlig inneklima, tre hårete dyr som gjør sitt, en mann som ofte kan traske inn med sko på

Men nå var jo denne tråden ment til single uten dyr da. Og dermed også mitt spørsmål til de som er single og uten dyr. Og det er fler som sier at de støvsuger 3-4 ganger i uken.

Med dyr og familie skjønner jeg det veldig godt.

Endret av Mynona
  • Liker 3
Skrevet

Fyrer med ved og da blir det mye rusk og rask , og spiser alltid på stua .

Skrevet

Fyrer med ved og da blir det mye rusk og rask , og spiser alltid på stua .

Skjønner. Jeg har jo ikke peis, så slipper unna slikt rask, støv og aske overalt.

Gjest barista
Skrevet

Spiser på stua.

Mister mye (svært mye) hår.

Tørker klær på stua.

Men utenom det lurer jeg også fryktelig på det. (OT: vasket gulv i går, men måtte faktisk støvsuge igjen i dag.. Forstår ikke hvordan det går til, men mulig at det er en gammel, fuktig kjellerleilighet, som ikke er helt tett har noe med saken å gjøre, ikke vet jeg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...