BaconSnacks Skrevet 28. september 2012 #21 Skrevet 28. september 2012 Ja, jeg respekterer damer nok til å forvente at de klarer seg selv økonomisk. Anonym poster: c3259000be3bb7d16d81350302746f8e Jeg ser bare ikke helt hva dette har med "før du har pult henne" å gjøre. Hva er annerledes før og etter? Forøvrig spanderer jeg ikke på folk fordi jeg ikke tror de klarer seg selv økonomisk, men fordi jeg synes det er hyggelig å gjøre når jeg kan. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #22 Skrevet 28. september 2012 Så i bunn og grunn er du egentlig bare ganske gjerrig? Mindre gjerring enn damene jeg dater i hvert fall. Hvor ofte har det skjedd at de har spandert på meg? Aldri. Da er det litt rart å kalle MEG gjerrig. Anonym poster: c3259000be3bb7d16d81350302746f8e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #23 Skrevet 28. september 2012 Han er vel da akkurat like gjerrig som de kvinnene som forventer å bli spandert på.... Mindre gjerrig. Jeg forventer ikke å bli spandert på. Jeg forventer å betale for meg, og at dama betaler for seg. Anonym poster: c3259000be3bb7d16d81350302746f8e
Becka Skrevet 28. september 2012 #24 Skrevet 28. september 2012 Eneste grunnen til at man spanderer på kvinner er for å imponere på dem. Og få fordeler av det selvfølgelig. Eller bare generøst? Jeg syntes det er lite tiltrekkende hvis en mann ikke kan spandere noe som helst på en date. Ikke det at jeg ikke kan betale den ølen eller vin glasset selv, men kall meg gjerne litt gammeldags, det er bare slik jeg liker det.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #25 Skrevet 28. september 2012 Hvem har sagt at damene forventer noe? TS sier jo at han sjelden spanderer i det hele tatt, verken før eller etter at han har ligget med en kvinne. Personlig spanderer jeg gjerne hvis jeg er ute med en kjæreste/date/venn. Koselig å gjøre noe hyggelig for andre en gang iblant. Jeg får bare dårlig samvittighet hvis noen spanderer på meg, og spanderer heller ikke på andre. Anonym poster: c3259000be3bb7d16d81350302746f8e
Flanør Skrevet 28. september 2012 #26 Skrevet 28. september 2012 Eller bare generøst? Jeg syntes det er lite tiltrekkende hvis en mann ikke kan spandere noe som helst på en date. Ikke det at jeg ikke kan betale den ølen eller vin glasset selv, men kall meg gjerne litt gammeldags, det er bare slik jeg liker det. . Ja, vi har alle våre preferanser. Men preferanser er ikke moralsk uangripelige bare fordi de er preferanser. Er preferansene uholdbare må du jobbe med dem. Mener du at menn bør betale fordi de er menn så er preferansene dine uholdbare. Jeg mener TS gjør klokt i å holde kortet i lomma på date. Han er på lik linje som de han dater, like ukjent og like usikker. Målet er å bli nærmere kjent, og til det trengs ikke antikverte ritualer som at mannen alltid skal spandere på dama. Når han får seg kjæreste kan han fiske kortet opp igjen og spandere på henne. Det jeg ikke forstår imidlertid er hva sex har med dette å gjøre. Å spandere gjør man for å være hyggelig, ikke som forskudds eller etterskuddsbetaling for sex.
Becka Skrevet 28. september 2012 #27 Skrevet 28. september 2012 . Ja, vi har alle våre preferanser. Men preferanser er ikke moralsk uangripelige bare fordi de er preferanser. Er preferansene uholdbare må du jobbe med dem. Mener du at menn bør betale fordi de er menn så er preferansene dine uholdbare. Jeg mener ikke at mannen skal betale. Men jeg syntes det er mer tiltrekkende med en mann som ønsker å spandere det vin glasset på meg, enn han som ikke tilbyr. Jeg tilbyr alltid selv å betale, men ønsker han å betale, så takker jeg hjertelig for det, og kan fint spandere noe på ham neste gang. Jeg tror en mann liker å føle seg som en mann, i likhet med at kvinner godt kan like å " føle seg ivaretatt av en mann". Det handler om "gentlemen prinsippet" mitt. Som går på å i vareta gamle tradisjoner når det kommer forholdet mellom mann og kvinne. Igjen, kall meg gammeldags, men foreløpig er det slik jeg vil ha det!
super-s Skrevet 28. september 2012 #28 Skrevet 28. september 2012 Det var egentlig et litt merkelig prinsipp, som jeg ser flere sier over her, men jeg synes uansett det er ubehagelig å bli spandert på, så da spiller det ingen rolle for meg!
Steinar40 Skrevet 28. september 2012 #29 Skrevet 28. september 2012 Eller bare generøst? Jeg syntes det er lite tiltrekkende hvis en mann ikke kan spandere noe som helst på en date. Ikke det at jeg ikke kan betale den ølen eller vin glasset selv, men kall meg gjerne litt gammeldags, det er bare slik jeg liker det. Tja, poenget er ihvertfall at de fleste mannfolk vet at dette imponerer på de fleste kvinner; og dette er da hovedgrunnen til at mannfolk spanderer. For å få fordelene som dette gir ham selv. Mennesket gjør ikke mye frivillig uten en baktanke vettu
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå