AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #1 Skrevet 27. september 2012 Nå snakker ikke jeg for meg selv, men jeg hadde en samtale med en venninne i kveld. Hun er besatt av å gå ned i vekt, og faren hennes går på Ritalin for narkolepsi. Han pleier visst aldri å ta tablettene da han ikke føler at dette er nødvendig(mild form for narkolepsi), og venninnen min presterte å si at hun ville ta dem for å se om hun kom til å gå ned i vekt. Hun er veldig..hva skal jeg si, hun leter stadig etter lette løsninger på å gå ned i vekt, og det sier jo litt da hun har planer om å ta Ritalin uten egentlig å ha behov for det. Derfor spør jeg dere: vil hun gå ned i vekt ved å ta Ritalin? Er dette farlig for henne? Tenker i og med at hun i utgangspunktet er frisk og ikke har behov for det. Jeg får ikke stoppet henne i å ta det, men jeg ønsker hvert fall å kunne rådføre henne litt, hvert fall så hun ikke tar for mye..? Anonym poster: 2b2a12d20eca0f85382d9dcd72d8988a
Antique Skrevet 27. september 2012 #2 Skrevet 27. september 2012 Du finner masse info om du googler det opp, men det er klart det ikke er bra å ta det kun for å gå ned i vekt. Ja - hun kan gå ned i vekt, pga at matlysten som regel svekkes. Ritalin kan også ha innvirkning på hjertet , depressive tanker, søvnløshet osv.
Kosemose Skrevet 27. september 2012 #3 Skrevet 27. september 2012 Ritalin er en reseptbelagt medisin som selvfølgelig ingen skal innta med mindre man har fått utskrevet resept fra lege og da i samråd med/under oppfølging av lege. Og bare så det ikke henger igjen noen misforståelse her: Ritalin er ikke et kurrant slankemiddel. Det kan stemme at noen enkeltpersoner mister matlyst mens Ritalinen virker; det kan hende venninnen din har hørt om noen tilfeller der det har skjedd og at hun har totalt misforstått denne informasjonen. Tråden stenges. Kosemose, mod
Fremhevede innlegg