Gå til innhold

Går man ned i vekt av Ritalin?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå snakker ikke jeg for meg selv, men jeg hadde en samtale med en venninne i kveld. Hun er besatt av å gå ned i vekt, og faren hennes går på Ritalin for narkolepsi. Han pleier visst aldri å ta tablettene da han ikke føler at dette er nødvendig(mild form for narkolepsi), og venninnen min presterte å si at hun ville ta dem for å se om hun kom til å gå ned i vekt. Hun er veldig..hva skal jeg si, hun leter stadig etter lette løsninger på å gå ned i vekt, og det sier jo litt da hun har planer om å ta Ritalin uten egentlig å ha behov for det.

Derfor spør jeg dere: vil hun gå ned i vekt ved å ta Ritalin? Er dette farlig for henne? Tenker i og med at hun i utgangspunktet er frisk og ikke har behov for det. Jeg får ikke stoppet henne i å ta det, men jeg ønsker hvert fall å kunne rådføre henne litt, hvert fall så hun ikke tar for mye..?

Anonym poster: 2b2a12d20eca0f85382d9dcd72d8988a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg faktisk at hun kan ja.. Men det er jo små doser så hvor godt de virker det aner jeg ikke. Og virkningen (nedsatt sultfølelse) avtar etter at man har blitt vant til pillene. Så det er nok ingen god ide :)

Anonym poster: 28c131dab21452cd2830cbe8c13cfb1c

Skrevet

Ring faren og gi han beskjed om det og at han kan levere medisiner han ikke bruker på apoteket.

Venninnen din er ikke god i hodet, så du burde foreslå psykolog for henne.

Medisinen inneholder stoff som står på dopingslista og skal ikke misbrukes!

Skrevet

Denne tråden stenges i likhet med den andre med tilsvarende emne.

Kosemose, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...