Gå til innhold

Vond kul i brystet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg uroer meg litt for denne kulen/klumpen jeg har. Var hos legen og fikk den sjekket for godt over et halvt år siden. Ble ikke foretatt noen grundig undersøkelse synes jeg, han klemte på og konkluderte med at det bare var en betennelseskul og at den mest sannsynlig ville forsvinne av seg selv.

Har denne kulen enda og jeg kjenner jeg er litt småbekymret. Bestilte sms time til legen der jeg skrev i kommentaren "Fortsatt smerte i bryst" og fikk time den 15 Okt. Synes det er litt lenge å vente egentlig.

Kan ingen her roe med ned å si at det mest sannsynlig ikke er noe å uroe seg for.

Har vært dårlig i magen og småkvalm i de to siste ukene nå. Mulig jeg har hatt litt dårlig kosthold i det siste, så kan jo være derfor. Men uansett, jeg uroer meg.

Anonym poster: 12c59bcc687cec587ff8ec7a828a4cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der var rart. Legen skulle jo ha sendt deg videre for utredelse og ikke bare sagt at "det er sikkert ingenting".

Allmennleger kan ingenting.. jeg blir så irritert. ALDRI ta det en allmennlege sier for god fisk. De kan noe om alt.. men ikke nok om noe

be om hastetime og KREV henvisning til biopsi.

Jeg har en sånn kul også som legen henviste meg videre for... viste seg bare å være en fettkul.. men det er best å være på den sikre siden.

ble også fortalt at de som gjør vondt er som regel ikke farlige.. det er de du ikke kjenner du burde beskymre deg for.. men uansett.. få den undersøkt!!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også en vond kul i brystet, ble henvist til sykehuset til en ultralyd. Det var bare brystvev som "klumpet"? seg. Når det er ømt er det veldig sjeldent farlig sa min lege. :hug:

Anonym poster: 16e05d147646c7512fa9e647e82f7dae

Skrevet

Jeg har også en vond kul i brystet, ble henvist til sykehuset til en ultralyd. Det var bare brystvev som "klumpet"? seg. Når det er ømt er det veldig sjeldent farlig sa min lege. :hug:

Anonym poster: 16e05d147646c7512fa9e647e82f7dae

Og da slår du deg til ro med det når fastlegen din sier det?

Jeg sier ikke at det er noe farlig.. men det vet man aldri uten en biopsi.

Ultralyd viser aldri nok...

Er litt kjedelig dersom det skulle være noe farlig... og du kunne ha gjort noe med det nå.. men du valgt å stole på en allmennlege som ikke kan tilstrekkelig nok om noe..

Hos meg gikk de rett til biopsi... den var heldigvis ufarlig.. men de kunne ikke ha sett det på ultralyd eller mammografi med 100% sikkerhet

• 3 måneder senere...
Skrevet

Mamma har fått en kul helt øverst i brystet, kulen er glatt og bevegelig, Hun plages med muskelsmerter!

Kan kulen være farlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...