Gå til innhold

Melde pitbullhold/oppdrett?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Unnskyld meg, men hvor har jeg sagt at jeg meldte ifra fordi hundene er farlige?

Dere som må ha det inn med teskje:

1. Valpene er 5 uker gamle, og blir gitt bort nå. Altfor tidlig.

2. 2 av valpene ble gitt til denne venninnen min for 1 uke siden, 4 uker gamle, fordi hun ikke "orket å ha 8 valper". IHVERTFALL for tidlig.

3. Jeg er veldig redd for at valpene kommer til dårlige hjem, den ene er allerede gitt bort til en jeg har hørt ikke er så grei.

4. Forstår dere nå?

Pitbuller er IKKE grusomme drapsmaskiner i riktige hender, og det er uansett ikke det som er poenget. Jeg er som sagt opptatt av deres velferd!

Anonym poster: 8fc2b9f7262ce3fc00bd1a4ee8f27b29

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men dette er så vidt jeg kan lese informasjon du ikke gir i hovedinnlegget?

Det høres jo ut som en helt tragisk og trist situasjon, det er jeg helt enig med deg i.

Skrevet

Men dette er så vidt jeg kan lese informasjon du ikke gir i hovedinnlegget?

Det høres jo ut som en helt tragisk og trist situasjon, det er jeg helt enig med deg i.

Nei, det kommer ikke frem like direkte, men som jeg skrev "det virker ikke som om hun er så opptatt av at de skal komme tid gode hjem". Men er du enig i at det var en god beslutning å melde til MT?

Skrevet

Å ta de stakkars valpene fra moren når de er 4 uker gamle fordi hun ikke gidder ha dem i hus er jo galskap. Stakkars valper.

Vet du hvordan hun får tak i avlshanner? Tar hun bare hvasomhelst så lenge det er en pit?

Å melde fra er det eneste riktige valget.

Anonym poster: 77f35fb9088816dd9bdf040e9c7a5cab

Skrevet

Unnskyld meg, men hvor har jeg sagt at jeg meldte ifra fordi hundene er farlige?

2. 2 av valpene ble gitt til denne venninnen min for 1 uke siden, 4 uker gamle, fordi hun ikke "orket å ha 8 valper". IHVERTFALL for tidlig.

3. Jeg er veldig redd for at valpene kommer til dårlige hjem, den ene er allerede gitt bort til en jeg har hørt ikke er så grei.

4. Forstår dere nå?

Pitbuller er IKKE grusomme drapsmaskiner i riktige hender, og det er uansett ikke det som er poenget. Jeg er som sagt opptatt av deres velferd!

Nei, det er derfor jeg ikke forstår!!

Hvorfor skal hundene måtte bli avlivd når du selv sier at de IKKE er farlige?

Ja det er jævlig synd at folk setter pitbuller til verden når de er ulovlige, men nå er de en gang her...

Valpene og moren fortjener ikke å bli avlivd bare fordi valpene gis bort for tidlig!

Skal valpene avlives fordi de KANSKJE kommer til uegnede hjem? Da er det sykt mange hunder som burde avlives rundt omkring! Da spør jeg igjen, hvorfor et det værre for hundene enn alle veskehundene rundt omkring? Burde de også vært avlivd? Det er jo en mulighet for at de ikke har det supert de også..

Stakkars dyr! Jeg blir så utrolig trist av å tenke på den fremtidige skjebnen til disse hundene. Spesielt tispa, siden du sier at eieren bryr seg mye om henne!

Men TS, hvor gammel er du selv? Er det mulig du har hatt en ulovlig pitbull selv?

Anonym poster: 7292fe1772c821c02a08407f523a68ff

Skrevet

Nei, det er derfor jeg ikke forstår!!

Hvorfor skal hundene måtte bli avlivd når du selv sier at de IKKE er farlige?

Ja det er jævlig synd at folk setter pitbuller til verden når de er ulovlige, men nå er de en gang her...

Valpene og moren fortjener ikke å bli avlivd bare fordi valpene gis bort for tidlig!

Skal valpene avlives fordi de KANSKJE kommer til uegnede hjem? Da er det sykt mange hunder som burde avlives rundt omkring! Da spør jeg igjen, hvorfor et det værre for hundene enn alle veskehundene rundt omkring? Burde de også vært avlivd? Det er jo en mulighet for at de ikke har det supert de også..

Stakkars dyr! Jeg blir så utrolig trist av å tenke på den fremtidige skjebnen til disse hundene. Spesielt tispa, siden du sier at eieren bryr seg mye om henne!

Men TS, hvor gammel er du selv? Er det mulig du har hatt en ulovlig pitbull selv?

Så du mener at jeg skal ta sjansen på at de kommer til et godt hjem, når sannsynligheten er større for at de ikke gjør det, mtp miljøet denne venninnen er i, og at hun ikke kan NOE om hundehold?

Skrevet (endret)

Og en schæfer eller en samojed som oppdras feil kan gjøre vel så mye skade.... Det betyr ikke at de smal avlives på forhånd fordet om! Det husdyret som dreper flest mennesker her i lander er vel kua, så vidt jeg vet!

I den tråden her så er det hundenes vel og ve som har vært TS sitt fokus, hevder h*n selv hvertfall, og da forstår jeg fortsatt ikke forskjellen på om den ene eller den andre rasen kommer i feil hjem? det er da like ille for hunden uansett!?!

Jeg utfordrer dere til å finne en sak i Norge hvor en pitbull alvorlig skader et menneske!

Det er morro å se hvordan alle mener de vet dette mye bedre enn fagfolk og eksperter!! Hvor mye dokumentasjon om at pitbull og Amstaff ikke er noe farligere enn andre raser er det egentlig man trenger??

Kjære deg,du har nok misforstått meg fullstendig.Jeg er i MOT avlivning av friske dyr, og imot forbudet av pit /amstaff.

Det jeg hater og som irriterer meg grenseløst, er folk som bryter loven,setter valper og stamdyr i en situasjon som er som oftest forbundet med død. Dvs. at et dyr blir avlivet pga rase og ikke pga at dyret er farlig/har angrepet o.l.

Også idiotiske "oppdrettere" som bevist avler på syke,skadde eller forbudte dyr. Dyrene får som oftest et helvettes liv.Mange havner i feil miljø,da disse rasene er poppis pga rykte og hva de kan gjøre .

Jeg har selv blitt nedrent av en amstaff og sleika så hardt at jeg ikke trenger ansiktsløft med det første.En herlig velfunksjonell hund.

Så kjære deg,les mine innlegg omigjen. Jeg retter en sinna finger mot folk som driver ulovlig oppdrett av raser.Som igjen setter dyrenes velferd langt bak i leksa.

Jeg IKKE en motstander av pit/amstaff!

Og grunnen til at dette er helt tragisk er at selv om valpene er friske og fine,vil de bli avlivet fordi i Norge er det forbudt å avle pit/amstaff. Ikke fordi valpene er farlige !

Endret av Kårky
Skrevet

Så du mener at jeg skal ta sjansen på at de kommer til et godt hjem, når sannsynligheten er større for at de ikke gjør det, mtp miljøet denne venninnen er i, og at hun ikke kan NOE om hundehold?

Siden du vet hvem denne ubrukelige valpekjøperen er så synes jeg at du kunne ha anmeldt den, slik at tispen som har det fint og som ikke er farlig kunne ha fortsatt livet sitt..

Skrevet

Kjære deg,du har nok misforstått meg fullstendig.Jeg er i MOT avlivning av friske dyr, og imot forbudet av pit /amstaff.

Det jeg hater og som irriterer meg grenseløst, er folk som bryter loven,setter valper og stamdyr i en situasjon som er som oftest forbundet med død. Dvs. at et dyr blir avlivet pga rase og ikke pga at dyret er farlig/har angrepet o.l.

Også idiotiske "oppdrettere" som bevist avler på syke,skadde eller forbudte dyr. Dyrene får som oftest et helvettes liv.Mange havner i feil miljø,da disse rasene er poppis pga rykte og hva de kan gjøre .

Jeg har selv blitt nedrent av en amstaff og sleika så hardt at jeg ikke trenger ansiktsløft med det første.En herlig velfunksjonell hund.

Så kjære deg,les mine innlegg omigjen. Jeg retter en sinna finger mot folk som driver ulovlig oppdrett av raser.Som igjen setter dyrenes velferd langt bak i leksa.

Jeg IKKE en motstander av pit/amstaff!

Og grunnen til at dette er helt tragisk er at selv om valpene er friske og fine,vil de bli avlivet fordi i Norge er det forbudt å avle pit/amstaff. Ikke fordi valpene er farlige !

Ok. Da er jeg ganske enig med deg:)

Det jeg synes er værst her er at tispa må bøte med livet sitt. Det som er synd med den loven vi har er at det er hunden som blir straffet for å ha en ubrukelig eier, og ikke personen som driver ulovlig oppdrett.

Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men seriøse mennesker kjøper vel ikke fra et userøst ulovlig oppdrett?

Anonym poster: 458c841e7de011e556e50ba52e5e94db

• Liker 2
Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men seriøse mennesker kjøper vel ikke fra et userøst ulovlig oppdrett?

Nei, seriøse mennesker gjør ikke det men det er dessverre nok av useriøse tullinger som gjør det. :(

Skrevet

Nei, seriøse mennesker gjør ikke det men det er dessverre nok av useriøse tullinger som gjør det. :(

nei det er det jeg å tenker,jeg leste bare de første innleggene der dette ble diskutert så måtte bare få det sagt

Skrevet

Når man avler på en pit bull kan man ikke være spesielt opptatt av dyrenes ve og vel, ei heller spesielt intelligent eller opplyst. Hvorfor avle på en rase som er ulovlig, hvor man vet at hundene vil bli avlivet om politiet får vite om dem? Én ting er å ha harmløse og ulovlige arter innenfor husets fire vegger. Men en hund må ut i samfunnet for å sosialiseres og aktiviseres, dermed er det en betydelig fare for at noen vil fatte mistanke å anmelde.

Jeg kan ikke tro at noen flinke hundemennesker skaffer seg en pit bull med kun gode intensjoner. Hvis du er flink med hunder og ønsker valpen din alt godt skaffer du deg en rase som er lovlig, slik at du ikke risikerer å plutselig måtte avlive hunden din. Ærlig talt. Tror nok at en del som skaffer seg pit bull er tullinger med behov for å være tøff og macho - folk som slettes ikke burde hatt hund i det hele tatt, og spesielt ikke en rase som har ekstra høye krav til en flink eier og en riktig oppvekst.

Synes det er vanskelig å si hva jeg hadde gjort selv, men jeg forstår godt at TS endte opp med å anmelde denne pit bull-oppdretteren. Også mtp. på de som eventuelt kjøper valper for å trene dem opp til hundekamper.

• Liker 3
Skrevet

Er det noe annerledes enn alle jentene som kjøper chihuahua eller pom for at de er så søte, og at de føler seg som glamormodeller med en sånn på skulderen?

Tja, En chiahuahua er en grei førstegang hundeiershund, en amstaff, pitbull, Dogo Canario, Fransk Mastiff, Boerbol, Rottweiler og div bulldogtyper er det ikke.

Skrevet

4. Forstår dere nå?

Punkt 1&2 er ganske viktig info du utelot i første innlegg, og svarene du får blir jo deretter.

Anonym poster: 907cc8255afa2fd1eb8a9e9abab20948

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Akkurat. Og det er ikke hundene, som er syndebukken her. Det er det faktum at det finnes noen veldig dårlige hundeeiere der ute. Det er ingen ting galt med pitbull.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er vel bare en rase som har forkortelser/kallenavn pitbul. Amerikansk Pit bull.

De andre har andre forkortelser/kallenavn

Endret av Kårky
  • Liker 2
Skrevet

Hvilken type pitbull er det hun driver oppdrett av? Pitbull er ingen egen rase, men en betegnelse for hunder som ble brukt i kamp tidligere.

Dette er hundene som blir sett på som pitbull:

Jeg har selv sistnevnte :) Den er LOVLIG :)

Nja, det er ikke en betegnelse for hunder som har blitt brukt i kamp, da er det mange flere raser som skulle stått på den lista:) noen velger også å sette Amerikansk Bulldog og Old English Bulldog, ol, under pitbull betegnelsen. Det er derimot en betegnelse for hunder med et spesielt type utseende:)

Det er vel bare en rase som har forkortelser/kallenavn pitbul. Amerikansk Pit bull.

De andre har andre forkortelser/kallenavn

Nei, det stemmer ikke. Pitbull er faktisk en fellesbetegnelse på en rekke raser, deriblant alle de ovennevnte :)

• Liker 1
Skrevet

Hvilken type pitbull er det hun driver oppdrett av? Pitbull er ingen egen rase, men en betegnelse for hunder som ble brukt i kamp tidligere.

Dette er hundene som blir sett på som pitbull:

Jeg har selv sistnevnte :) Den er LOVLIG :)

Disse har jo egne kallenavn, som Kårky sier. Pitbull, amstaff, bullterrier (?), og staff. Pitbull er pitbull liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...