Gå til innhold

Melde pitbullhold/oppdrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp vite at en venninne av en venninne driver "pitbullpppdrett" hjemme hos seg, og har nettopp fått 8 valper. Jeg er forferdelig glad i dyr, og har selv hatt pitbuller. Nå prøver hun å skaffe et hjem til disse, og det virker ikke som om hun er så opptatt av at de skal komme til et ok hjem.

Jeg er IKKE av den oppfatning at pitbuller er farlige hunder uansett, men jeg vet hvor farlige de kan være i gale hender. Disse nydelige hundene er ulovlige av en grunn (nettopp fordi det er så mange tullinger der ute. Misforstå meg rett, jeg skulle gjerne hatt pit igjen, og syns det er kjipt at det er ulovlig), og nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre..

Tenker på hundene, og bryr meg ærlig talt ikke om jenta får pes, er det dårlig gjort?

Trodde forresten ikke at det var så utbredt lenger, men det er det visst. Er bare jeg som er naiv sikkert. :vetikke:

Anonym poster: 8fc2b9f7262ce3fc00bd1a4ee8f27b29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld fra for hundenes skyld. Ikke bare er hun useriøs mht å skaffe gode hjem til hundene, men jeg tipper at hun heller ikke har giddet å sette seg nøye inn i helsetilstanden til hundene hun avler på. Det ville ikke forundret meg om det er en del innavl og sykdommer i garasjeoppdrettet hennes.

Anonym poster: 77f35fb9088816dd9bdf040e9c7a5cab

• Liker 4
Skrevet

Meld fra for hundenes skyld. Ikke bare er hun useriøs mht å skaffe gode hjem til hundene, men jeg tipper at hun heller ikke har giddet å sette seg nøye inn i helsetilstanden til hundene hun avler på. Det ville ikke forundret meg om det er en del innavl og sykdommer i garasjeoppdrettet hennes.

Anonym poster: 77f35fb9088816dd9bdf040e9c7a5cab

Tenkte det samme..

Skrevet

Jeg ville meldt i fra. Jeg tenker som så at det er bedre at valpene blir avlivet nå, enn at de havner hos hvemsomhelst og får et kjipt liv før de omsider blir avlivet fordi de er pittbull. Alle hunder som ligner på en ulovlig rase hvor eier ikke kan motbevise det vil bli avlivet om de blir sett/tatt av politiet.

Anonym poster: aa9153c15b656f7bf9a62113678bb884

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

For meg er det ikke et spørsmål engang! Meld ifra!

• Liker 2
Skrevet

Blir ikke hvalpene og hundene avlivet da? Ja det er ulovlig og du bør si ifra, men hundene blir jo mest sannsynlig drept..

Anonym poster: 0425b7a7685a9bc59e8885f713507240

• Liker 1
Skrevet

Skjønner godt dilemmaet... Det triste er vel at hundene sannsynligvis blir avlivet?

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Blir ikke hvalpene og hundene avlivet da? Ja det er ulovlig og du bør si ifra, men hundene blir jo mest sannsynlig drept..

Drept? Dyrlegen kapper ikke av hodet på hundene altså. Litt brutalt å si det.

Dyrlegen setter en sprøyte slik at de sovner stille inn. Et vel bedre det enn at de får et forferdelig liv?

• Liker 2
Skrevet

Drept? Dyrlegen kapper ikke av hodet på hundene altså. Litt brutalt å si det.

Dyrlegen setter en sprøyte slik at de sovner stille inn. Et vel bedre det enn at de får et forferdelig liv?

Men det er da virkelig ikke gitt at hundene vil få et forferdelig liv!

Hvorfor tror dere det?

Hva skal vi gjøre når pitbullen blir lovlig igjen hvis det er gitt at de alle vil få det forferdelig?

Anonym poster: 7292fe1772c821c02a08407f523a68ff

• Liker 2
Skrevet

Død hund lider ikke.

Anonym poster: 7476255622b0f2c51bd5b90c49c833af

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Men det er da virkelig ikke gitt at hundene vil få et forferdelig liv!

Hvorfor tror dere det?

Hva skal vi gjøre når pitbullen blir lovlig igjen hvis det er gitt at de alle vil få det forferdelig?

Fordi dama driter i hundene vel! Hvorfor risikere det? Hvordan vet du at pitbullen kommer til å bli lovlig?

Skrevet

To av kommentarene på bildet nå tilsier at de har kommet til "Nizar" og "Ali".

Beklager fordommene altså, men ............

Uff, syns dette er vanskelig :( Tror hun er veldig glad i pitbullen sin, men hun bryr seg ikke like mye om valpene kommer til et godt hjem, det er det som bekymrer meg.

Valpene blir da avlivet, men som noen skriver over her: Død hund lider ikke..

Skrevet

Fordi dama driter i hundene vel! Hvorfor risikere det? Hvordan vet du at pitbullen kommer til å bli lovlig?

Fordi alt tyder på det, og det jobbes iherdig med fra flere kanter, i tilegg til at det skrives både master og doktorgrader om det, om svadabakgrunnen til loven og at den ikke har noe å si for antall bitelykker, og hvordan fagfolk ble ignorert i høringen til lovforslaget. Det er nok bare snakk om tid nå... Hvor lang er dog vanskelig å si.. Det gjelder hvertfall amstaffen, og det er ingen ting som tilsier at det ikke skal gjelde pitbullen også.

Det er selvfølgelig synd at det finnes folk som bryter loven og setter uskyldige dyr i fare!

At hun tilsynelatende ikke er så kritisk til hvem som får kjøpe valp betyr ikke at valpene nødvendigvis får dårlige hjem! Slike folk finnes det blant alle hunderaser!

• Liker 2
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Nei døde hunder lider ikke. Hunder, som må sloss for livet, lider derimot. Og de som vil ha disse hundene vil ikke ha de fordi de er søte og gode familiehunder. De vil ha de for helt andre formål. Huff trist sak.

• Liker 2
Skrevet

To av kommentarene på bildet nå tilsier at de har kommet til "Nizar" og "Ali".

Beklager fordommene altså, men ............

Uff, syns dette er vanskelig :( Tror hun er veldig glad i pitbullen sin, men hun bryr seg ikke like mye om valpene kommer til et godt hjem, det er det som bekymrer meg.

Valpene blir da avlivet, men som noen skriver over her: Død hund lider ikke..

Syns faktisk du er veldig fordomsfull nå, finnes mange bra hundeeiere med ikke-norske navn også...

Kan du ikke heller gjøre henne oppmerksom på at du vet om oppdrettet, og at du kommer til å melde henne hvis hun avler frem flere kull? Om du så putter et anonymt brev i postkassen hvis du ikke har lyst til at hun skal vite hvem du er.

• Liker 2
Skrevet

Nei døde hunder lider ikke. Hunder, som må sloss for livet, lider derimot. Og de som vil ha disse hundene vil ikke ha de fordi de er søte og gode familiehunder. De vil ha de for helt andre formål. Huff trist sak.

Latterlig påstand, MANGE som vil ha pitbuller fordi de faktisk ER søte og gode familiehunder.

• Liker 2
Skrevet

Tull!

Ingen av de pitbullene jeg har kjent oppgjenom har måtte sloss for livet!

Hvor får dere det fra?

Politiet har ikke engang beviser for at det noensinne har eksistert kamphundmiljø i Norge, så hva i alle dager får dere til å mene det?

Fy flate for noen fordommer!

• Liker 4
Skrevet

Latterlig påstand, MANGE som vil ha pitbuller fordi de faktisk ER søte og gode familiehunder.

JAA! Det er akkurat det det er!!

De et fantastisk søte og nydelige hunder som passer utmerket inn i familielivet! <3

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Kom igjen da. De vil ikke ha en søt sofahund - de vil ha en hund som ser tøff ut. Og det var en del hundekamper for noen år tilbake. Jeg vet hvor de hadde kampene også. Om det var pitbuller er uvisst, men hundekamper var det.

Jeg har ingen ting i mot pitbuller. Jeg har kost med flere søte individer av disse. Men enkelte eiere har jeg fordommer mot. Har selv sett noen pitbuller, som var så kua at de knapt turte å krysse gata.

• Liker 2
Skrevet

Jeg var en av de som støttet forbudet mot pitbull og senere også amstaff. Jeg har truffet mange fine eksemplarer, og skjønner godt de som digger disse hundene. Poenget nå er at de er forbudte å avle på. Valpene vil da ende opp hos mennesker som kjøper en ulovlig vare. Så gi politiet et tips og unngå at disse hundene ender opp i et kriminelt miljø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...