AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11321 Del Skrevet 8. desember 2012 Jeg er ikke ny. Og her var det altså snakk om hundrevis av sider med dokumentasjon. Tråden har jo også en søkefunksjon, så hvis det er flere hundre sider med dokumentasjon her burde det være grei skuring å finne fram til noe av dette. Og angående dette med kilder, det har du prøvd deg på før at kilder ikke er nødvendig, men jo det er det når man omtaler navngitte personer. Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176 Da får du lese hva jeg skriver; jeg skrev at det har blitt diskutert/henvis til hundrevis av ganger (ikke sider)(som i mye mer enn f eks 10 ganger, om det er 88 eller 456 gir jeg blaffen i). Moderator har gitt klart uttrykk for hva som er tillatt og ikke, og jeg følger de henvisningene. Nå er det også verdt å notere seg at det er en rekke brukere her inne som kommer med til dels sjikanøse innlegg mot FF. Dette eksempelet er overhodet ikke i den kategorien, om du har lyst til å forsvare FF står du fritt til det, men da hadde det kanskje vært mer på sin plass å ta til motmæle der det faktisk er behov for det? Anonym poster: 09e7f876acb5c33617a83079a76f5eb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11322 Del Skrevet 8. desember 2012 Kommer aldri til å skrive med nick i denne tråden, for jeg vil ikke ha dette hysteriet på mine innlegg. FF er som et sirkus, du besøker det for å ha noe å le av og noe å sjokkeres av, men du inviterer ikke røkla hjem. De "tabbene" du omtaler er ikke bare bare små. Det er snakk om løgner, hun har lurt tusenvis av unge jenter til å bruke pengene sine på leppeprodukter som hun har sverget på at fungerer. Samtidig har hun hele tiden hatt restylane, men nektet. Når hun til slutt ga etter så var det for sent. Tusenvis hadde brukt hundrevis av kroner, kanskje mer, på leppeting som hun sverget på at skulle fungere. Nettbutikken deres. Hun har bevisst handlet BILLIG og solgt DYRT, hun visste at hun lurte sine lesere. Det finnes veldig mange som gjør det ja, men det er ytterst få som har hele pakka som FF har. Hun skal være en rollemodell. Det var en artikkel et sted her hvor hun skriver at hun skjønner hvor mye innflytelse og hva for en rollemodell hun selv er, mens andre ganger mener hun at hun ikke skjønner at hun er noens rollemodell, og vil dermed ikke sensurere seg med tanke på hardt kosthold og hard trening,og meninger om andres kropper. Hun har i kommentarfeltet hengt ut folk med fullt navn og yrke, de har søkt opp folk via epostadresser og regelrett mobbet dem, dette er kommentarer FF kunne ha sensurert, ikke postet og driti ut personen foran alle. FF og typen liker å drite ut folk, men det de ikke innser er at det er seg selv de driter ut. De sitter der med fingeren i ørene og roper "BLABLA JEG HØRER DEG IKKE, VERDEN ER PERFEKT, MIN VERDEN ER PERFEKT, ALT ER PERFEKT" og driter i om de blir tatt i løgn, at de forandrer sine innlegg. Fotballfrue skrev til en anorektisk jente "du har killer legs", men etter at det ble blåst opp i tråden her, var hun kjapt ute med å redigere til "lange fine bein" eller noe sånt noe. Jaaaada.. Det er ikke bare bare å tabbe seg ut når du skal drive norges største blogg, drite regnbuer og sommerfugler, og ha det mest perfekte livet. For det er det hun vil ha, perfekt, perfekt, perfekt. At hun ikke blir lei av seg selv. Anonym poster: c8228907d3d73dcf5514b045fa25f976 Har en kilde på at tusenvis har brukt hundrevis av kroner på leppeprodukter som ikke fungerer? Meg bekjent er det bare dette innlegget som omhandler større lepper http://fotballfrue.n...ldigere-lepper/ og det er vel ganske greie tips - restylane eller ei? Er enig i at hun skulle ikke adressert den advokaten med fullt navn i kommentarfeltet, men har hun gjort det flere ganger? (Igjen: fordelt på tusenvis av kommentarer) Det kan FF ikke viste jenta hadde anorektisk, men bare ville gi henne et komplement. Var innom bloggen og det sto ikke noe i overskriften om dette. Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176 Da får du lese hva jeg skriver; jeg skrev at det har blitt diskutert/henvis til hundrevis av ganger (ikke sider)(som i mye mer enn f eks 10 ganger, om det er 88 eller 456 gir jeg blaffen i). Moderator har gitt klart uttrykk for hva som er tillatt og ikke, og jeg følger de henvisningene. Nå er det også verdt å notere seg at det er en rekke brukere her inne som kommer med til dels sjikanøse innlegg mot FF. Dette eksempelet er overhodet ikke i den kategorien, om du har lyst til å forsvare FF står du fritt til det, men da hadde det kanskje vært mer på sin plass å ta til motmæle der det faktisk er behov for det? Anonym poster: 09e7f876acb5c33617a83079a76f5eb6 Beklager, hundrevis av ganger. Synes for øvrig at det er urimelig av deg å anklage meg for og ikke forsvare FF godt nok. Jeg er ikke hennes advokat. Jeg svarer på de innlegg det passer meg, ikke hvilke som passer deg eller FF. Hvis du synes det er mange sjikanøse innlegg burde du la være å skrive udokumenterte innlegg som det limt inn i dette svaret. (Har også limt inn mitt eget svar, dog med en rekke skrivefeil ) Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176 Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11323 Del Skrevet 8. desember 2012 Har fotballfrue en PR-rådgiver, forresten? Hennes blogg, med 70 000 lesere hver dag, er nesten som en avis, hun kan IKKE skrive hva som helst, fjerne innleg og legge til nye, redigere som om det var hennes lille private dagbok. En pr-rådgiver hadde vel fått slag over den oppførselen, og FF måtte faktisk ha innrømt at de som korrigerer henne, har rett. Anonym poster: c8228907d3d73dcf5514b045fa25f976 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11324 Del Skrevet 8. desember 2012 Ang treasures og overprising; Link Du forsøker å skape splid om ting som beviselig har skjedd, men når mennesker her kaller henne stygg m.m reageres det ikke. Enkelte skriver side opp og side ned om hvor stygge krøller hun har, hva hun kler seg i og hva det ikke er. Akkurat det vil jeg kalle mobbing, og det er nå rart at man forsøker å beskytte noen som har bæsja så kraftig på leggen (jeg vil nesten si tatovert avføring på leggen), fremfor å faktisk reagere på det som er ufin oppførsel av andre her. Anonym poster: 09e7f876acb5c33617a83079a76f5eb6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hulderjenta Skrevet 8. desember 2012 #11325 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Kan ikke folk få velge selv hva de vil gjøre på ferie? Såklart. Men min kommentar gikk kun på at dette skjer hver gang hun er på ferie, uansett hvor og når. Leserne ber henne om å ta fri, men hun tar aldri fri fra bloggen. Hverken mer eller mindre. Endret 8. desember 2012 av hulderjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11326 Del Skrevet 8. desember 2012 Har fotballfrue en PR-rådgiver, forresten? Hennes blogg, med 70 000 lesere hver dag, er nesten som en avis, hun kan IKKE skrive hva som helst, fjerne innleg og legge til nye, redigere som om det var hennes lille private dagbok. En pr-rådgiver hadde vel fått slag over den oppførselen, og FF måtte faktisk ha innrømt at de som korrigerer henne, har rett. Anonym poster: c8228907d3d73dcf5514b045fa25f976 Ang treasures og overprising; Link Du forsøker å skape splid om ting som beviselig har skjedd, men når mennesker her kaller henne stygg m.m reageres det ikke. Enkelte skriver side opp og side ned om hvor stygge krøller hun har, hva hun kler seg i og hva det ikke er. Akkurat det vil jeg kalle mobbing, og det er nå rart at man forsøker å beskytte noen som har bæsja så kraftig på leggen (jeg vil nesten si tatovert avføring på leggen), fremfor å faktisk reagere på det som er ufin oppførsel av andre her. Anonym poster: 09e7f876acb5c33617a83079a76f5eb6 Ang. øverste innlegg: I følge høyesterett kan FF skrive hva hun vil i og med at blogging ikke regnes som offentlige ytringer. Det er vel egentlig bare forbrukerloven og nettavisen hun svarer for. Link: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Blogger-vant-frem-i-Hoyesterett-6956271.html Ang. nederste innlegg: Jeg har svart på ja, hundrevis av totalt urimelige innlegg som: FF ser ut som en sliten hore, eller ser ut som hun nettopp er skrevet ut fra Rikshospitalet, ser ut som en krigsfange osv. osv. osv. I denne tråden er det dessverre slik at innlegg om slappe krøller går litt under radaren da mange andre skriver mye verre ting. Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11327 Del Skrevet 8. desember 2012 Ang. øverste innlegg: I følge høyesterett kan FF skrive hva hun vil i og med at blogging ikke regnes som offentlige ytringer. Det er vel egentlig bare forbrukerloven og nettavisen hun svarer for. Link: http://www.aftenpost...tt-6956271.html Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176 Selvfølgelig. Nå er uansett temaene som FF skriver om totalt uinteressante hva angår "ytringer" da det i all hovedsak dreier seg om salg av klesplagg og sminkeprodukter, så å kalle det offentlige ytringer blir å dra det vel langt. Nå er det uansett en lovendring på gang hva angår bloggere, jmf siste sak med antifeministen fra Bergen. At det hun gjør er moralsk forkastelig er en annen sak. Moral vil uansett være av subjektiv art, men gitt at fanskaren og kjøpergruppen er det den er, så er det helt forståelig at mange reagerer. FF utgir seg for å være noe hun slettes ikke er, og det provoserer mange. Det vet hun sikkert selv også, det er det hun tjener penger på. Hva hun tjener på det i det lange løp er desto mer usikkert. Men at folk går over lik (sitt eget lik - sitt eget velbehag) for å tjene små summer penger (selv 1 million er ikke store summer i Norge i dag) slår meg som forunderlig. Prisen hun betaler for dette er nok meget høy. Anonym poster: 09e7f876acb5c33617a83079a76f5eb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 8. desember 2012 #11328 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Har fotballfrue en PR-rådgiver, forresten? Hennes blogg, med 70 000 lesere hver dag, er nesten som en avis, hun kan IKKE skrive hva som helst, fjerne innleg og legge til nye, redigere som om det var hennes lille private dagbok. En pr-rådgiver hadde vel fått slag over den oppførselen, og FF måtte faktisk ha innrømt at de som korrigerer henne, har rett. Anonym poster: c8228907d3d73dcf5514b045fa25f976 Hvis du ikke har fått med deg det, så er Trine Grung, den mest, etter min mening, kunnskapløse og usympatiske dama som rører seg i pr-verden. Hun er en selvoppnevnt mentor for flere av topp bloggerne, FF, Wulff etc. Google det. Endret 8. desember 2012 av Miranda16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11329 Del Skrevet 8. desember 2012 Ang. øverste innlegg: I følge høyesterett kan FF skrive hva hun vil i og med at blogging ikke regnes som offentlige ytringer. Det er vel egentlig bare forbrukerloven og nettavisen hun svarer for. Link: http://www.aftenpost...tt-6956271.html Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176 Her er det snakk om varetektsfengsling og straff. Det er helt andre spørsmål det er snakk om her og dette har absolutt ingen relevans. Anonym poster: 9fa992525e99d2ff14b34f01421f8ccc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11330 Del Skrevet 8. desember 2012 Hvis du ikke har fått med deg det, så er Trine Grung, den mest, etter min mening, kunnskapløse og usympatiske dama som rører seg i pr-verden. Hun er en selvoppnevnt mentor for flere av topp bloggerne, FF, Wulff etc. Google det. Trine Grung kommer jeg ikke innpå en gang, hun er tapt tilfelle. At hun tror hun kan være mentor for noen som helst er SKREMMENDE. Ofte virker det som at disse folkene ikke skjønner at det de skriver på dataen, når alle som vil det. Kan ikke tenke meg at de hadde oppført seg likt om de ble intervjuet live på tv i stede for å skrive liksom, tror de hadde tenkt seg mer om. Fort gjort å skrive fantasier og tanker på data, og publisere det som sannhet Anonym poster: c8228907d3d73dcf5514b045fa25f976 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11331 Del Skrevet 8. desember 2012 Har fotballfrue en PR-rådgiver, forresten? Hennes blogg, med 70 000 lesere hver dag, er nesten som en avis, hun kan IKKE skrive hva som helst, fjerne innleg og legge til nye, redigere som om det var hennes lille private dagbok. En pr-rådgiver hadde vel fått slag over den oppførselen, og FF måtte faktisk ha innrømt at de som korrigerer henne, har rett. Anonym poster: c8228907d3d73dcf5514b045fa25f976 Her er det snakk om varetektsfengsling og straff. Det er helt andre spørsmål det er snakk om her og dette har absolutt ingen relevans. Anonym poster: 9fa992525e99d2ff14b34f01421f8ccc Som du ser av øverste innlegg var det her spørsmål om FF kan skrive og slette innlegg på bloggen sin som det passer henne. Som jeg tolker høyesteretts kjennelse i Eivind Berge saken kan hun det, da blogging ikke regnes som offentlige ytringer. Bloggen er privat. Nettaviser kan for øvrig også fjerne artikler slik som det passer redaktøren. Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 8. desember 2012 #11332 Del Skrevet 8. desember 2012 Jeg er ikke ny. Og her var det altså snakk om hundrevis av sider med dokumentasjon. Tråden har jo også en søkefunksjon, så hvis det er flere hundre sider med dokumentasjon her burde det være grei skuring å finne fram til noe av dette. Og angående dette med kilder, det har du prøvd deg på før at kilder ikke er nødvendig, men jo det er det når man omtaler navngitte personer. Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176 Da har du delvis misoppfattet poenget mitt. Man må skille mellom fakta refleksjon og meninger. Om for eks Mons mener at Kari har for mange tatoveringer, så har dette ingenting med fakta og gjøre. Det er subjektiv oppfatning og det er det en debatt dreier seg om, meningsutvekslinger. En diskusjon er ikke en diskusjon hvis den kun er knyttet objektivitet fakta. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11333 Del Skrevet 8. desember 2012 Som du ser av øverste innlegg var det her spørsmål om FF kan skrive og slette innlegg på bloggen sin som det passer henne. Som jeg tolker høyesteretts kjennelse i Eivind Berge saken kan hun det, da blogging ikke regnes som offentlige ytringer. Bloggen er privat. Nettaviser kan for øvrig også fjerne artikler slik som det passer redaktøren. Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176 Du kan ikke sammenligne begrepet offentlighet i forbindelse med en straffesak til det som er spørsmålet i denne diskusjonen. Det er to vidt forskjellige ting. Anonym poster: 9fa992525e99d2ff14b34f01421f8ccc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11334 Del Skrevet 8. desember 2012 Håpløst, disse 14 åringene som elsker henne og vil være som henne. Du er mitt største forbilde bla bla bla. Forbilde i shopping og atter shopping. Noen som har sett bilder av jenta som fikk feil farge på sin Iphone? Hun hylgråter og ved siden av er det bilde av en mann med plastflasker til sko. Bilde er ute på facebook. Norske jenter med flere er så bortskjemte at de vet ikke hvor de skal gjøre av seg. Fryktelig. Og FRUA er med på og opprettholde denne galskapen. Anonym poster: f6480cdd689c4bda84b737de901486ee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11335 Del Skrevet 8. desember 2012 Du kan ikke sammenligne begrepet offentlighet i forbindelse med en straffesak til det som er spørsmålet i denne diskusjonen. Det er to vidt forskjellige ting. Anonym poster: 9fa992525e99d2ff14b34f01421f8ccc Altså spørsmålet er: Kan FF skrive innlegg og fjerne innlegg som det passer henne på sin private blogg? Svar: Ja, det kan hun. Blogging er privat og regnes ikke som offentlige ytringer. Har du kommet fram til et annet svar på spørsmålet som diskuteres (dvs. om hvorvidt FF kan skrive og slette som hun vil), så vil jeg gjerne høre det. Eller er det at du mener Eivind Berge saken var et irelevant eksempel? Jeg mener det var relevant fordi jeg tolker det slik at Høyesterett sier at Berge kan skrive hva han vil på bloggen sin. Utdyp gjerne hva du mener. Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Erm Skrevet 8. desember 2012 #11336 Del Skrevet 8. desember 2012 Såklart. Men min kommentar gikk kun på at dette skjer hver gang hun er på ferie, uansett hvor og når. Leserne ber henne om å ta fri, men hun tar aldri fri fra bloggen. Hverken mer eller mindre. Hun må da få gjøre akkurat hva hun vil på sin egen ferie. Eller mener du at leserne hennes skal bestemme hva hun skal gjøre på ferie? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11337 Del Skrevet 8. desember 2012 Såklart. Men min kommentar gikk kun på at dette skjer hver gang hun er på ferie, uansett hvor og når. Leserne ber henne om å ta fri, men hun tar aldri fri fra bloggen. Hverken mer eller mindre. Hun kan jo ikke ta fri på ferie når ferien blir sponset? Da hadde jo ingen villet sponse henne, hele poenget er jo at hun skal skrive masse positivt om stedet og hotellet, slik at flere bestiller samme reise. Anonym poster: 5baa6e4a31b462fcffe57a0783222f48 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11338 Del Skrevet 8. desember 2012 Altså spørsmålet er: Kan FF skrive innlegg og fjerne innlegg som det passer henne på sin private blogg? Svar: Ja, det kan hun. Blogging er privat og regnes ikke som offentlige ytringer. Har du kommet fram til et annet svar på spørsmålet som diskuteres (dvs. om hvorvidt FF kan skrive og slette som hun vil), så vil jeg gjerne høre det. Eller er det at du mener Eivind Berge saken var et irelevant eksempel? Jeg mener det var relevant fordi jeg tolker det slik at Høyesterett sier at Berge kan skrive hva han vil på bloggen sin. Utdyp gjerne hva du mener. Anonym poster: 49aa14fc3a6bcf7f1a7617db3bdc6176 Berge-saken er irrelevant fordi det er spørsmål om straff. At HR mener at en blogg ikke er offentlig i så henseende betyr ikke at en blogg ikke regnes som offentlig i sivile rettslige spørsmål. Det er to helt forskjellige regelsett og to helt forskjellige spørsmål. Hvordan HR tolker begrepet ‹‹offentlig›› i en staffebestemmelse er ikke bestemmende for begrepet tolkes i sivile saker. Anonym poster: 9fa992525e99d2ff14b34f01421f8ccc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juvelia Skrevet 8. desember 2012 #11339 Del Skrevet 8. desember 2012 Skjønner godt at hun blogger i ferier,om det tar 2-3 timer hver dag å hun får 14.000 per gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11340 Del Skrevet 8. desember 2012 HUN OPPSØKTE MEG VIA FACEBOOK OG ADRESSEN JEG LA IGJEN I KOMMENTARFELTET. Jeg har ikke funnet på dette, det var en av hendelsene som gjorde at jeg ble rimelig sjokkert over henne. Dette kom i perioden da de truet en syttenårig blogger, la ut navnet til bloggeren Vargas (men bommet og la ut feil navn) og de begge gikk berserk i Dagbladets kommentarfelt, altså en stund siden. Denne typen oppførsel har de ikke lagt fra seg. er du fan av henne eller er du sarkastisk? Bare lurer jeg Anonym poster: bc9201f39ba67d53a9c593ddbfc561b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg