Gå til innhold

Oppgitt over meg selv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da jeg var 11 år gammel (nå er jeg 21 år) ble fikk jeg diagnosen ADD som stemmer veldig godt, men jeg får noen medisiner som gjør det lettere i hverdagen, men en av bivirkningene er at jeg blir ikke så fort sulten og mister mye av lysten til å spise. Nå sliter jeg med å holde vekta mi (190 cm høy, vekt 74kg). Annen bivirkning er at jeg får problemer med å falle i søvn og sover ikke mer enn 2 - 6 timer om natten. Sovet så lite hver natt i ca. 3 måneder nå. Men jeg trenger medisinene for at jeg skal komme meg igjennom dagene på en akseptabel måte.

Jeg er ett optimistisk menneske så jeg er alltid blid, men det er veldig slitsomt å leve slik som dette. What to do? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mange innspill til det med vekta - annet enn at du får prøve å spise litt ekstra - også når du ikke er spesielt sulten. Tenk kaloririkt - dvs oljer over salat, nøtter, fete oster osv.

Når det gjelder søvnproblemene: Har du forsøkt sovemedisin? Ikke ideelt å ta medisiner for søvn, kanskje. Men det er jo uholdbart å mangle søvn, det går ut over så mye. Kanskje trenger du dette bare for en periode - slik at du kommer på rett kjøl?

Ta opp dette med bivirkninger med legen din. Biivirkninger bør tas på alvor, for det er ofte disse som får folk til å slutte med medisiner som ellers har god, og nødvendig, virkning.

Skrevet

med de søvn greiene så fins det kanskje noen sovepiller jeg kan ta, men etter hva jeg har lest så kan det være farlig og skadelig for kroppen å kombinere sovepiller med Conserta som jeg bruker. De hjelper også mot den værste deprisjonen jeg får og de hjelper meg så mye at jeg merker enorm forskjell på de dagene jeg ikke har tatt dem og har tatt dem. Når jeg ikke har tatt dem så kollapser jeg nesten i utmattelse etterhverdagen.

Men jeg har farlig lite Jern i kroppen også. Kan dette ha noe med at kroppen min er i ubalanse?

Skrevet (endret)

Det finnes mange forskjellige medisiner som hjelper ift søvn. Legen din finner sikkert en som kan kombineres med Conserta. Vil du tro at den kanskje kan kombineres med Vallergan - det er egentlig en allergimedisin, men mange tar den for søvnproblemer. Hvis det er innsovning du sliter med, så finnes det medisiner spesielt for det.

Jernmangel kan gi en del ulike symptomer. Snakk med legen din ift om du bør ta et jerntilskudd.

Endret av FraSofan
Skrevet

Kanskje legen finner noe. vel jeg får se hva legen sier om søvn greiene. For hvis jeg først sovner så går det bra, men innsoving greiene ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...