Gjest Anna Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Jeg har alltid hatt en forholdsvis vanlig proposjonert kropp, passet inn i vanlige kjolestørrelser osv. For noen år siden begynte jeg å legge på meg, og 11 januar i år bestemte jeg meg for at jeg måtte gjøre noe med alle de ekstra kiloene som hadde ballet på seg. Da hadde jeg fremdeles de forholdene som tidligere, bare større. Jeg målte 97 rundt brystene, 79 rundt midjen og 103 rundt hoftene, en perfekt størrelse 42 ifølge h&m størrelsestabell. Ved hjelp av endret kosthold og mye mer mosjon har jeg siden den gang mistet flere kilo, men selv om jeg er mye mindre ser jeg egentlig nesten feitere ut. Vekten har nemlig ikke forsvunnet gjevnt over hele kroppen, men gitt meg en skikkelig trist kroppsfassong. Nå måler jeg 81 - 76 - 94,5. For å illustrere det hele tilsvarer dette ifølge h&m størrelsestabell størrelse 34 rundt brystene, 40 rundt livet og midt mellom 36 og 38 rundt hoftene. Nå sitter ingen klær pent lenger. De klærne som passer rundt livet blir store og posete over resten av meg, særlig rundt brystpartiet. Og kjoler, bare glem det! Jeg har rett og slett blitt flatbrystet (noe jeg aldri har vært før) og med skikkelig kulemage! Mannefassong, det er det det er! Har noen her opplevd det samme? Stabiliserer det seg igjen etter hvert (selv om det ikke har gjort det etter over 8 måneder)? Hva kan jeg eventuelt gjøre for å hjelpe på utviklingen? Jeg har hørt at omegasyrer hjelper på jevnere fettfordeling og har tatt det i 2 måneder nå men ser ingen endring.. Jeg ønsker meg faktisk tilbake til den tykkere versjonen av meg. Da så jeg i det minste normal ut, bare større. :/
MarilynM Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Jeg lurer veldig på hva slags mat du spiser? Min erfaring er at for å få smalt liv (timeglassfigur) er dette er bra oppskrift: 1. Ren mat -mat du (i teorien hvertfall) kunne skutt, fisket, sanket eller dyrket selv. (Steinalderkosthold) 2. Mer naturlig fett (som randen på en kotelett, fisk og nøtter), i stedet for vegetabilske oljer med mye omega 6 3. Omega 3 tilskudd (ja, det gir bedre fettfordeling) 4. Mindre ferdigmat, sukker og karbohydrater (Kommer naturlig hvis du spiser ren mat) 5. Mindre stress (Prøv yoga, mindfullness-teknikker eller meditasjon) 6. God søvn! 7. Styrketrening av hele kroppen uten fokus på mageøvelser (for å fylle ut rumpe, lår og sånn) 8. Begrense alkoholinntaket Jeg har 5 cm smalere liv nå enn for 4 år siden (98-69-103 mot 98-74-102), og dette er oppskriften min. Vekten er forøvrig den samme. Jeg er veldig interessert i tips for å gjøre min timeglassfigur mer ekstrem, så jeg har lest mye om temaet, og dette er ting som går igjen. Nå hadde jeg ganske smalt liv allerede, så jeg vet ikke om det er mulig å smalne det så mye mer, men du har jo litt mer å gå på.
MarilynM Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Må legge til: Det har litt å si at du tar et skikkelig omega 3-tilskudd, og i skikkelige doser! 3g om dagen er bra, og mine favoritter er OmegaCure, Eskimo 3 (kjøpes evt på helsekost) eller Shift Omega (Helsekost, kapsler hvis du MÅ ha det, egentlig er flytende best.)
Gjest Miho Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Jeg har nettopp begynt å prøve å spise slik som MarilynM beskriver. Så jeg har ikke så mye erfaring med det selv, men jeg har lest mye positivt om det kostholdet og kroppsfasong. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå