Gå til innhold

På vei ut av kirken

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Da vi giftet oss stoppet vi like innenfor hoverdøren på høyre side (venstre sett utenfra).Forloverne våre sto på venstre side. I alle bryllup jeg har vært har brudeparet stått på høyre side, men jeg tviler på at det er noen regel for dette :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke noe fasit på hvilken side som er korrekt å stå på når man skal ta folk i hånda etter viselsen. Jeg mener at man må stå på den siden som er mest gunstig, plassmessig tenkt. Man stiller seg ikke opp på høyre side viss det er trangt der, bare fordi "alle andre" har sagt at det er korrekt å stå på høyre side. Man må nok se kirka litt ann, og plassere seg deretter.

Vi skal stå på høyre siden fordi våpenhuset er konstruert slik at vi må stå på høyre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt praktisk tenking:

Tenk dere en lang tett rekke av mennesker

som skal passere - og samtidig hilse på - to personer.

Man hilser med høyre hånd.

Prøv selv!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi skal gifte oss er det vanlig at brudeparet står inne i våpenhuset og hilser på gjestene når de kommer ut. Når gjestene så er kommet ut kommer brudeparet ut på trappen og blir kastet ris på.

I våpenhuset står brudeparet på høyre side (sett utenfra), men det er vel fordi våpenhusets konstruksjon gjør det lettest sånn... Kan ikke forestille meg at det finnes noen "regler" for sånt også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...