Gå til innhold

Nette og praktiske vintersko

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg vil ha meg nye vintersko, og lurer på om noen har noen tips? Har sett litt på disse blandt annet; http://www.xxl.no/sk...ntersko-1073993

Kom gjerne med forslag hva dere har sett på.

Skal også friske opp høst vinter garderoben hvis noen har noen kjekke tips :)

Jeg vil vel ikke akkurat kalle de du linket til for nette.

Jeg vil heller spørre om hva slags vær og føre, situasjoner osv du har tenkt å bruke de.

Jeg har nemlig flere vinterstøvler hvor et par er forbeholdt fritid eller kun til og fra jobb når du virkelig må vasse i snø eller at det er ekstra kaldt. De er store og har et tungt uttrykk. De er mer fornuftige enn fine. Andre vinterdager så har jeg mye nettere og finere vintersko.

Anonym poster: 9b69f450145f1d3dec741f69ebe81ed5

• Liker 1
Skrevet

Nei, er vel vanskelig å få både og med tanke på nette og praktiske.. Er med tanke på fritid og tur til lekeplassen mm.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kyst eller innland ?

Nord eller sør ?

Tenker på temperaturforhold og nedbørstyper når jeg spør på denne måten :)

Det som er helt supert i tørr innlandsluft med skikkelig kulde og med snø om vinteren er nødvendigvis ikke like supert i fuktigere kystklima med en blanding av slaps, regn og.... en periode i januar med sprengkulde uten at det nødvendigvis er snø på bakken.

:)

• Liker 3
Skrevet

:D helt sant! Jeg bor i Rogaland så det blir vel ikke så alt for mye snø.. Mer vått og slaps så bør være noen som tåler litt regn.. Kjedelig å bruke kun støvler, kan lett bli litt kalt.. :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg tenker umiddelbart på om Ilse Jacobsen sine forede støvler kunne være et alternativ her ? :)

Jeg har ikke slike selv (ennå) så jeg tør ikke uttale meg om hvorvidt de er varme nok på en kald vinterdag i januar i Rogaland (med snøslaps rundtomkring).

Det har vel nesten gått inflasjon i disse er jeg redd.... men duger de så ville jeg gitt 'blaffen' i at det er så mange som har dem at de nesten har gått ut av mote.

Skrevet

Det er sant at hva som er praktiske vintersko varierer med hvor man er.

Hunterstøvler med sokker har redet meg de siste årene i Oslo. Kaldt og slaps... Da virker ikke vintersko som ikke er helt vanntette.

På fjellet bruker jeg mye Uggs. Ikke så veldig gode å gå mye på, men varme og stabile på snøen. Supert for turer på butikk, korte rusleturer, bilturer etc.

Når det gjelder tur/lek på snø har jeg piggede terrengsko som jeg bruker gamasjer i stoff over (opp til kneet).

Jeg har også høye vintersko (Tommy Hilfigher) som kan minne om de du linker til. Men de bruker jeg ikke så mye. De blir for stive og varme til aktivitet. Og for tunge og vanskelige å få av/på for kortere turer ut.

Når det gjelder nette vintersko, som spørsmålet egentlig gikk ut på, er skinnstøvletter med foring det beste. Men husk god behandling av skinn og impregnering. Kulde, vann og salt kan ødelegge skinnsko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...