Gå til innhold

Høstdress til liten 1 åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om dere har noen gode tips til vinterdress til en 1 år gammel gutt som er ganske liten av seg. Han er rundt 75 cm lang og normalt bygd ellers. Har en Reimadress i str 74, men denne er fortsatt for stor. Vil ha en dress som han kan ha når vi er ute i vogne og som ikke blir for kald viss jeg tar han ut for å leke litt. Er mitt første barn, så er også litt i tvil om hvor mye jeg skal kle han. Var lettere i fjor da han bare lå varmt og godt nede i vognposen uansett. Kom gjerne med tips til vinterstøvler, lue og votter også. Er rundt 5-10 grader på dagene her vi bor.

Anonym poster: cee72c5fc094f2d46f5f0b4b56e4a095

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker jeg hadde helt samme problemet når min var liten. Hva i all verden skulle han ha på seg når han ikke bare lå nede i vognen lengre? ;)

Vi kjøpe en dress fra polarn o pyret, ganske lik denne: http://www.polarnopy...skall-baby.html

Min gutt var også rimelig kort i ettårsalder, men denne satt greit.

Tips til lue er å bruke såkallt elefantlue/"finlandshette", helst i ull. Vi hadde vintersko/støvler fra ecco, før han begynte å gå brukte han bare sånn poser på bena (stonz stor jeg de het). Votter har jeg ingen gode tips til, de er alle like store og klumpete!

Anonym poster: 71d3fbe775acc8149f5d9a95708dd48e

Skrevet

Tusen takk! Skal sjekke ut dette. Problemet er jo at alle dresser er for store, men tenker kanskje lag på lag metoden kan funke. Men kjenner jeg er veldig i tvil om hvor mye han må kles på. Selv er jeg jo en skikkelig frysepinne. Han har gått en stund så gode vinterstøvler er på innkjøpslisten uansett. Akkurat litt for liten til å si fra om han er kald/varm, men litt for stor til å bare parkere oppi vognposen hele tiden :)

Anonym poster: cee72c5fc094f2d46f5f0b4b56e4a095

Skrevet (endret)

Vi har vår-/høstdress fra Reflex som vi er veldig fornøyde med. :Nikke: Det viktigste er vel at den er vann- og vindtett, så kan du heller kle ham lag på lag under der etter tempen. I barnehagen akkurat nå (rundt samme temp som hos deg) bruker jenta vår ulldress fra Janus over de vanlige klærne sine og under Reflex-dressen (eller regntøyet når det regner).

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Det funker fint med en høstdress/ lekedress som man har mer eller mindre ullklær under - altså lag på lag som du sier. Da kan du lett fjerne f.eks ullbuksa, ullgenseren eller jakken som du har under, om det skulle være for varmt eller tilsvarende kle på ham mer om det er kaldt.

Det viktigste er at dressen er vindtett og mer eller mindre beskyttet mot væte i tillegg, uten at det blir for klamt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...