Gå til innhold

Avocadoen's treningsdagbok.


Gjest avocadoen

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Heisann! :)

Jeg skal begynne å trene igjen etter et og et halvt år "fri" ( :sjenert: )

Med "fri" mener jeg trening 1 gang i uka i ca. 2 timer. Jeg har på denne tiden lagt på meg 12 kilo og gått ned 5 kilo etter det, så nå veier jeg 57 kilo. Er 162 høy så jeg har en normal BMI.

Jeg trener ikke for å gå ned i vekt, men for å få muskler og kondisjon. Målet er å komme inn på Sjøforsvarets Befalsskole (UBHH) om rundt 2 og et halvt år, for da er jeg kommet halvveis i studiene mine. Derfor er det på tide å begynne nå for å være best mulig trent, slik at sjansen er minst mulig for at jeg ikke greier det.

Jeg har tidligere drevet med mellom- og langdistanse, men sluttet pga. brudd i venstre kne og belastningsskade i høyre. Grunnen at jeg har hatt fri fra trening er altså at knærne mine skulle få en sjanse til å ordne seg litt igjen, og nå har jeg blitt bedre så da skal jeg forsøke på nytt. Det blir veldig spennende dette, for nå får jeg jo se om knærne mine holder. Om jeg trener riktig, tror jeg de gjør det.

Som relativt utrent greier jeg nå:

3000 meter: 13:00 min

Pushups ("gutteversjonen"): 10

Situps: 20

Mitt mål innen 2 og et halvt år:

3000 meter: 10:30

Pushups: 26

Situps: 60

Kroppsheving: 16

Delmål (6 måneder fra nå)

3000 meter: 12:00

Pushups: 18

Situps: 35

Kroppsheving: 10 (har ikke testa denne på et halvt år, men tror jeg greide rundt 8-9 stk)

Hva tror dere? Kan jeg greie det?

Begynner i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Da har jeg vært på første trening. Har kjøpt meg 1 år medlemskap på et treningsstudio 10 min gangavstand fra der jeg bor. Dette er og det billigste treningssenteret i byen, men var overraskende bra med tanke på utstyret. Ikke så bra med tanke på muskelbyggere. Føler det er mange som er der for å vise seg frem og se på det motsatte kjønn i stedet for å virkelig trene. Grunnen til at jeg er så "sjokkert" er vel at jeg trente på det dyreste treningssenteret i byen før, og der var det egentlig for det meste eldre damer og menn. Men jeg overlever nok.

Men uansett: Overraskende bra form i dag! Ikke smerte i knærne i det hele tatt. Trente intervall på 3d-mølle + pushups og situps. Veldig greit å starte med synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Uff. Er allerede blitt stiv jeg nå. Veldig vondt rett ovenfor rumpa på sidene.

Får så mye energi av å trene at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Gleder meg til mer trening i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Da har jeg trent i dag og! 10 min på 3D-mølla, 10 min med roing og 10 min på stepmaskin (eller hva det heter) + styrke.

GJETT HVA! Jeg tok 30 situps i dag! Har visst undervurdert meg selv litt. Derfor er jeg bare 5 stk fra delmålet! Fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har satt deg selv litt lave mål på styrkebiten ;) De målene når du lett med moderat innsats! Trener du noe baseøvelser? Anbefaler at du ser nærmere på det. Veldig gode og viktige øvelser som trener mange som store muskelgrupper :) Er også fine øvelser å sette seg mål i!

Ser du er godt i gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Tror du har satt deg selv litt lave mål på styrkebiten ;) De målene når du lett med moderat innsats! Trener du noe baseøvelser? Anbefaler at du ser nærmere på det. Veldig gode og viktige øvelser som trener mange som store muskelgrupper :) Er også fine øvelser å sette seg mål i!

Ser du er godt i gang! :)

Okei, takk!

Jeg har trent dips, nedtrekk og skulderpress. Markløft og knebøy og sånne ting er fortsatt litt for tungt for knærne mine. Får ikke lov av fysioterapeuten enda, så jeg må trene opp muskler rundt knærne mine først.

:)

Endret av avocadoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da :) Dips er knalløvelse! Viktig å være forsiktig med leddene ja! Har dårlig erfaring med sånt selv, er ikke noe særlig! Må passe på å ha riktig fokus :)

Har du prøvd deg i benkpress da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Så bra da :) Dips er knalløvelse! Viktig å være forsiktig med leddene ja! Har dårlig erfaring med sånt selv, er ikke noe særlig! Må passe på å ha riktig fokus :)

Har du prøvd deg i benkpress da?

jaa! :)

Jeg har prøvd for en stund siden, men jeg synes det er skummelt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mange som syns det. Men det er en fin baseøvelse, bare viktig å huske teknikk. Begynne lett med stanga til man får feelingen på det, så blir det kjempegøy :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Hehe, mange som syns det. Men det er en fin baseøvelse, bare viktig å huske teknikk. Begynne lett med stanga til man får feelingen på det, så blir det kjempegøy :nigo:

Ja, får se om jeg prøver det etterhvert! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Har helt glemt dagboka mi jeg :gjeiper:

I dag var jeg på fjelltur i 3 timer med tung ryggsekk. Veldig slitsomt, så jeg tror jeg får sove godt i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Update!

I dag har jeg vært en liten tur på senteret. Fin form i dag og, og jeg kjenner at det er gøy å trene når det går så lett. Jeg tar en mer pushups hver dag, og i dag har jeg kommet til 11 pushups (noe jeg var spent om jeg greide) og det gikk kjempelett til min store forundring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

I dag har jeg spilt basket i to timer med noen venner. Slitsomt, men utrolig gøy! Jeg har og tatt nedtrekk og 12 pushups (!!!!!) + litt sykling. Jo mer jeg trener, jo mer vil jeg trene, men må studere og :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

I dag har jeg vært på treningssenteret igjen. 20 min med sykling (greide såvidt å gå etterpå) 12 min roing, og litt 3d mølle + diverse styrke. Tok 14 pushups uten problemer. Dette går fremover altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

I dag har jeg vært på fjelltur. Rundt 8 kilometer hver vei. Fantastisk fint vær, men mye vind på toppen. Brukte 2 timer med matpause. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest avocadoen

Uff.. Har HELT glemt av denne tråden jeg..

Fikk plutselig ekstremt vondt i leggen i går etter at jeg hadde sykla, og det gjør fortsatt vondt. Fikk ikke trent mye kondis i dag altså..

Krampe kunne det ikke være, så jeg antar at jeg fikk en liten strekk.

Ellers går treninga fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei frøken, ser du har stt deg relavtivt tøft mål på 3000m. 10:30....

hvor mye løper du i uka? hvordan går det med skadene?

heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Hei frøken, ser du har stt deg relavtivt tøft mål på 3000m. 10:30....

hvor mye løper du i uka? hvordan går det med skadene?

heier på deg!

Oi.. jeg har heelt glemt denne tråden jeg.. Whoops

Men det går bra! Sykler veldig mye, og løper litt. Skadene går det også fint med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...