Gå til innhold

Babymoon - hvor skal vi dra?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og min mann planlegger å dra på en babymoon til sommeren! Vi har planer om å få barn etterhvert, og har lyst på en skikkelig eksotisk og herlig ferie sammen før det skjer :)

Så; det vanskeligste er jo å finne ut hvor vi skal dra. Vi føler at denne turen må være helt perfekt siden det er den siste ferien uten barn! Vi er interesserte i sol, varme, natur, eksotiske steder, god mat, litt luksus ;) Ikke chartertur.

Noen som har noen gode tips?

(Selv har vi tenkt tanken på Oman, Namibia og Vietnam, men det finnes jo mange andre plasser man kan dra som kanskje vi ikke kommer på)

Hvis noen lurer på hva babymoon er så er følgende hentet fra wikipedia:

"Babymoon has several meanings. The original meaning is a period of time that parents spend bonding with a recently-born baby.

More recently the term has come to be used to describe a vacation taken by a couple that is expecting a baby in order to allow the couple to enjoy a final trip together before the many sleepless nights that usually accompany a newborn baby."

Anonym poster: d55e8fac95d795dfd66bfc1d9252472a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi planlegger det samme :)

En siste ferie før vi begynner å prøve!

Får følge med her!

Men vi er i allefall inne på Hawaii, Karibien, Thailand og Maldivene!

Skrevet

Ts her...

I dag kom det et nytt Reiselyst magasin i posten, med Namibia spesial og herlig reportasje fra Oman! Fikk bare enda mer lyst til å dra til de plassene altså!! :D Noen som har vært der?

Skrevet

Har vært i Namibia to ganger! Først 3 mnd og deretter 5 uker. Elsker det landet, og har alltid lyst til å dra tilbake :) Et land med mange muligheter, og noe jeg selvsagt anbefaler til alle sammen :)

Litt vanskelig for meg å skrive generelt om landet; da er det en viss fare for at det blir et uendelig langt innlegg, men spør ivei :)

Skrevet

Har vært i Namibia to ganger! Først 3 mnd og deretter 5 uker. Elsker det landet, og har alltid lyst til å dra tilbake :) Et land med mange muligheter, og noe jeg selvsagt anbefaler til alle sammen :)

Litt vanskelig for meg å skrive generelt om landet; da er det en viss fare for at det blir et uendelig langt innlegg, men spør ivei :)

Oj, så stas! Hva gjorde du der i 3 måneder? Arbeidet du frivillig?

Vi vurderer området Etosha. Hvordan kan man komme seg dit fra Windhoek? Antar det er den beste flyplassen å fly til fra Europa? Anbefaler du å leie bil der? Trygt å kjøre rundt på egen hånd? :)

TS

Skrevet

Oj, så stas! Hva gjorde du der i 3 måneder? Arbeidet du frivillig?

Vi vurderer området Etosha. Hvordan kan man komme seg dit fra Windhoek? Antar det er den beste flyplassen å fly til fra Europa? Anbefaler du å leie bil der? Trygt å kjøre rundt på egen hånd? :)

TS

Da jeg var der i tre mnd jobba jeg i barnehager og på barnehjem, som en del av praksisen min på høgskole :) De fem ukene var mest ferie, men jeg var også innom barnehagen "min" og jobba noen dager. Gjett om de ble overraska da jeg plutselig sto det igjen! :D

Hadde en tur til Etosha jeg også. Vi leide campingbil i påskeferien og kjørte oppover, og kjørte også rundt i Etosha selv. Man kan melde seg på turer, men jeg foretrakk å bestemme litt selv, så da ble det egen bil. Ingen problemer med å kjøre på egen hånd, så lenge man holder seg til å kjøre når det er lyst ute :)

Windhoek er nok den beste flyplassen ja, og også en bra by å sjekke ut :) Jeg bodde der begge gangene, og trivdes veldig godt der. Men skal du oppleve litt mer kultur er det jo områdene utenfor byen som er å anbefale.

Den beste delen av bilturen må ha vært da vi kjørte langs caprivi, som er den lille tynne delen av landet som strekker seg helt nord-øst. Langs caprivi campa vi på en plass som heter Ngepi camp, og den må virkelig bare oppleves. Fantastisk! http://www.ngepicamp.com/ Synes ikke hjemmesiden får fram alt det som var bra med den, men :P

Hvor lenge ser dere for dere å være på ferie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...