Gå til innhold

klarer ikke bruke tampong

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så unormal, fordi jeg klarer ikke å bruke tamponger:P

Har ingen problemer med å putte andre ting inn der, for å sidet sånn, så skjønner ikke hvorfor jeg syns det er så ubehagelig å dytte inn en tampong.

Noen som har noen tips, eller lignende problemer?

Anonym poster: db9aa755177f89855c4733214bc5cef5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må alltid smøre inn litt vaselin på tampongen før jeg setter den inn! om jeg ikke har vaselin eller lignende tilgjengelig må jeg bruke mye spytt både på tampongen og nedentil før jeg kan prøve å presse den inn, fremdeles ubehagelig, men hjelper litt.

Vet ikke om det er det samme for deg, men grunnen til at jeg har problemer er at det er alt for tørt å presse inn tampongen uten noen ting på, og dette gjør faktisk ganske vondt for meg og er veldig ubehagelig. Om ditt problem er noe lignende så vil jeg anbefale at du bruker vaselin :)

Anonym poster: 20a0db4c890a74bc64593ec3d1ee29ff

Gjest blah blah
Skrevet

Jeg klarer heller ikke bruke tampong eller menskopp eller hva det heter.

Har prøvd vaselin også, men får voldsomme smerter når den først er inne :(

Skrevet

Da er enten tampongen for stor, eller du for tørr.

Anonym poster: c66054a32b871592a9e8dc5142f69d03

Skrevet

Jeg slet lenge fordi at jeg spente meg ubevisst når jeg prøvde. Jeg hadde en forventning om at det ville være vanskelig, og da ble det plent umulig.

Løsningen for meg var å puste dypt med magen noen ganger og prøve å slappe godt av. Har også hørt at det kan hjelpe å sette opp ene benet når du skal føre den inn.

Skrevet

Jeg klarer heller ikke bruke tampong eller menskopp eller hva det heter.

Har prøvd vaselin også, men får voldsomme smerter når den først er inne :(

Når du sier at du får smerter når den først er inne, er det liksom et sted inni magen, og ikke akkurat der tampongen sitter? Jeg merker ofte at jeg kan få skikkelige smerter inni i livmoren (tror jeg) etter at jeg har satt inn en tampong.

Skrevet

Har du prøvt tampax med innføringshylser? Kanskje de er lettere for deg å føre inn? :)

Gjest blah blah
Skrevet

Når du sier at du får smerter når den først er inne, er det liksom et sted inni magen, og ikke akkurat der tampongen sitter? Jeg merker ofte at jeg kan få skikkelige smerter inni i livmoren (tror jeg) etter at jeg har satt inn en tampong.

Ja får vondt der og i underlivet

Skrevet

Jeg har aldri brukt tamponger jeg. Syns det høres ubehagelig ut :P Så jeg bruker bare bind.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...