Gå til innhold

En utblåsning til psykiatrien

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg heter emosjonelt ustabil. Etternavnet mitt er paranoid. Jeg lider av ”altflyter”. Altflyter er en alvorlig lidelse som arter seg som en jente på 21 år. En forvirret jente på 21 år. Det er lite man kan gjøre når man først har blitt altflyter, så mange med denne lidelsen må lære seg å leve med den. Det er viktig å vite at alle som lider av altflyter er like. Det finnes ingen middelveier eller motsetninger. Og har du først fått altflyter, så kan det bare gå en vei --> nedover.

Når man skal behandle altflyter, er det viktig å gjøre emosjonelt ustabil oppmerksom på at en diagnose er en merkelapp, et stempel. Jeg er diagnosen min. Da ordner alt seg, for da får man system i papirene sine, og penger kan bevilges slik at man kan gjøre det som bøkene forteller at man skal gjøre, for alle mennesker er like og enkelt bygd opp.

Det er viktig å fokusere på alt som Emosjonelt ustabil Paranoid, ikke klarer. Ved å fortelle henne alt hun ikke klarer, vil hun etter hvert innse at det ikke er noe som helst hun kan gjøre for å endre diagnosen sin. Slik får man papirene sine bekreftet, og alt går i orden. Mennesker er ikke individuelle.

Nå falt jeg av studiet igjen. Dere trodde ikke på meg, fortalte meg alt jeg ikke burde klare. Nå tror jeg på dere, men jeg undrer meg over om ting hadde vært annerledes om noen hadde oppmuntret meg til noe.

Takk helsenorge.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får vondt inni meg

Anonym poster: da1132ff5372c0c95bd4e14a0541882b

Skrevet

Psykiatrien fungerer ikke.

Anonym poster: a2c45ad82cb28cf24a88b29d674813dc

Skrevet

På meg virker det som at rask som ikke kan fungere i andre yrker pga en sosialt frastøtende personlighet samles i høye stillinger i psykiatrien.

Anonym poster: e883d1087b91d9a1383989c82371b188

• Liker 1
Skrevet

Det er systemet som ikke fungerer, ikke menneskene som jobber der. Jeg har møtt utrolig mange flotte mennesker som er gode til jobben sin, men systemet hindrer at jeg får den hjelpen jeg trenger.

• Liker 1
Skrevet

Psykiatrien fungerer ikke.

Nope. Psykiatriske diagnoser er bare tull

Anonym poster: da1132ff5372c0c95bd4e14a0541882b

Skrevet

Jeg hadde heller ikke et spesielt negativt syn på ansatte, bortsett fra feildiagnoser og konsentrasjon om ikke-ting for min del, men for dem reelt utfra erfaringer med andre klienter, men etter to tvangsinnleggelser, møte med de lukkede avdelinger og hva som skjedde begge de gangene jeg ble, feilaktig, tvangsinnlagt, har jeg et helt annet syn, men det er den lukkede psykiatrien som har påført meg antagelig ubotelig skade. Hva folk kan få seg til å gjøre når de vet de slipper unna med det, og den stemningen av frykt og apati de hadde skapt blant de innesperrede.

Jeg sa tvangsinnlagt feilaktig fordi jeg har aldri vært til noens fare. (Kanskje med unntak av han som mishandlet meg og fikk meg over på gal side av virkeligheten en stund, når jeg slapp ut. Men jeg nøyde meg med å informere ledelsen ved det nye sykehuset har fikk jobb på hva slags person han var. Han er/var psykiatiker.)

Anonym poster: e883d1087b91d9a1383989c82371b188

Skrevet

Kjære Ts, Du er jo KREATIV, bruk kreativiteten din!

Du skriver interessant!

Mange vellykka ´kunstnere´på forskjellige plan har fdiverse ´diagnoser´

hvis man kan kalle det det, Jeg for min del vil heller si DYBDE, sensitive for

omsivelser etc...

Prøv og tenk at du har noe verdifullt ikke andre har!

Og finner du ikke hjelp et sted, prøv et anna. Ikke gi opp!

Klem fra ustabil stabilitet

Skrevet

Huff, så stusselig!!

Så utrolig krenkende system!

Je er sykepleierstudent, og vi lærer det stikk og har fokus på det stikk motsatte av det du har opplevd! Man er ALDRI sin diagnose, og man skal ALLTID ha fokus på ens ressurser!

Blir trist av å lese dette!!

Håper det går bra til slutt og at du får den hjelp og respekt du har rett på!

Anonym poster: a8d41f95b1d1f3812d9e9a79551fc24b

Skrevet

Kjære Ts, Du er jo KREATIV, bruk kreativiteten din!

Du skriver interessant!

Mange vellykka ´kunstnere´på forskjellige plan har fdiverse ´diagnoser´

hvis man kan kalle det det, Jeg for min del vil heller si DYBDE, sensitive for

omsivelser etc...

Prøv og tenk at du har noe verdifullt ikke andre har!

Og finner du ikke hjelp et sted, prøv et anna. Ikke gi opp!

Klem fra ustabil stabilitet

Takk :) Men hva mener du jeg skulle brukt det til? jeg skriver mye, men føler bøker og blogger der folk skriver om diagnosene sine er litt "oppbrukt"... Klarer ikke se for meg at det skal være interessant for noen å lese

Skrevet

Takk :) Men hva mener du jeg skulle brukt det til? jeg skriver mye, men føler bøker og blogger der folk skriver om diagnosene sine er litt "oppbrukt"... Klarer ikke se for meg at det skal være interessant for noen å lese

Jeg mener at prøv og overfør tankene dine på en anna ´vei, f.eks ikke nødvendigvis trekke ´diagnosen´inn i alle sammenhenger, men kanskje bare skrive helt flytende uten restriksjoner...

Bare innledninga di gjorde meg nyskjerrig, det at du personifiserte diagnose osv... kreativt!

Prøv og bruk ´godene´dine som jeg åpenbart ser at du har, ikke bruk energien på begrensninger,

det har vi alle mer eller mindre av.

Skrevet

Jeg mener at prøv og overfør tankene dine på en anna ´vei, f.eks ikke nødvendigvis trekke ´diagnosen´inn i alle sammenhenger, men kanskje bare skrive helt flytende uten restriksjoner...

Bare innledninga di gjorde meg nyskjerrig, det at du personifiserte diagnose osv... kreativt!

Prøv og bruk ´godene´dine som jeg åpenbart ser at du har, ikke bruk energien på begrensninger,

det har vi alle mer eller mindre av.

Takk for motivasjonen :) Jeg ble litt inspirert til å prøve å være ærlig... Så får vi se om noen gidder å lese dagboken min...
Skrevet

Takk for motivasjonen :) Jeg ble litt inspirert til å prøve å være ærlig... Så får vi se om noen gidder å lese dagboken min...

Ur welcome :)

Første bud er at du selv vil få glede av det/utbytte av det, men er sikker på at andre også vil etterhvert!

Stå på! De som lykkes, er de som ikke gir seg :) !

Skrevet

Det er ikke noe mere synd på deg enn andre... dere skal liksom blogge om alt, få medlidenhet... Blir kvalm!!

Anonym poster: 067699a1fabcf14b148cc76be8a7b1a3

Skrevet

Det er ikke noe mere synd på deg enn andre... dere skal liksom blogge om alt, få medlidenhet... Blir kvalm!!

Hihihi, du virker jo som et elskverdig menneske :)

Nøyaktig hva er det du blir kvalm av?

Blir du kvalm av de som ellers blir feilbehandlet i helsevesenet også, hvis de snakker kritisk om det i ettertid?

Anonym poster: a8d41f95b1d1f3812d9e9a79551fc24b

Skrevet

Jeg er ufattelig misunnelig på slike mennesker som deg som aldri har opplevd noe motgang i livet. Det virker herlig å være så smålig og sneversynt.

Jeg har aldri påstått at det er mer synd på meg enn på noen andre. Det finnes sultne barn i afrika, og det finnes folk som blir gjengvoldtatt. Betyr det at en som har anoreksi, eller en som blir voldtatt av èn person ikke skal ha rett til å syntes at det er kjipt?

Man må lov til å fortelle at ting er kjipt uten å bli slaktet for det, og jeg tviler ikke et sekund på at det sikkert finnes noen som har det langt verre enn meg, men om man skal se slik på verden, så er det vel strengt tatt ikke mye å være takknemlig for heller...

Jeg syntes ting er vanskelig, og sliter veldig med dette, men jeg har aldri påstått at jeg har det verre enn andre. Jeg trenger å sette ord på hvordan jeg har det, fordi det hjelper meg... forhåpentligvis til å bli bedre slik at jeg ikke ender opp som en "samfunssnylter". Du hadde vel ikke likt det heller?

Stor bamseklem fra TS

Du kan jo bare la være å lese

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...