Gjest Miho Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Jeg syntes sørlandschips (havsalt) var supergodt før, men de siste 5 posene jeg har kjøpt har ikke smakt det samme som den gjorde før, chipsen har hatt annen konsistens og smak. Er det flere som har opplevd det? Lurer på om de har endret oppskrift, til det verre Men det er greit egentlig, for da trenger jeg ikke spise så mye potetgull. 1
Gjest Høymann Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 Spiser det for ofte? Jeg syntes alt smaker bedre om man har det sjeldnere. 2
Gjest Miho Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Spiser det for ofte? Jeg syntes alt smaker bedre om man har det sjeldnere. Hah, kanskje det.. Spiste det en gang i uka før. Men jeg mener bestemt at den smaker annerledes. Og den er ikke like sprø som før, mer seig å tygge. Det kan ikke være bare jeg som har merket det.
Mubba Skrevet 24. september 2012 #4 Skrevet 24. september 2012 Det varierer veldig fra pose til pose hvordan Sørlandschipsen er, spesielt havsalt! Noen ganger er potetflakene lyse og tynne og de har definitivt ikke like mye knas og sprøhet som de tykkere potetskivene. Det varierer jo også veldig fra pose til pose hvor mange av chipsflakene som er krølla (de beste!:) Ikke vet jeg, men kanskje det kommer av hvilke type poteter de bruker? Jeg er ganske sikker på at de ikke har byttet oppskrift, i hvert fall. Hilsen Sørlandschips-nerd! 1
Gjest Miho Skrevet 24. september 2012 #5 Skrevet 24. september 2012 Det varierer veldig fra pose til pose hvordan Sørlandschipsen er, spesielt havsalt! Noen ganger er potetflakene lyse og tynne og de har definitivt ikke like mye knas og sprøhet som de tykkere potetskivene. Det varierer jo også veldig fra pose til pose hvor mange av chipsflakene som er krølla (de beste! :) Ikke vet jeg, men kanskje det kommer av hvilke type poteter de bruker? Jeg er ganske sikker på at de ikke har byttet oppskrift, i hvert fall. Hilsen Sørlandschips-nerd! Kanskje det er det. Men jeg venter litt med å kjøpe igjen, for jeg synes ikke de siste jeg har kjøpt har vært så gode. Og jeg smakte nylig en pose som en venn hadde med seg fra en annen by og den smakte som før :S Jeg spiste hele posen selv
super-s Skrevet 24. september 2012 #6 Skrevet 24. september 2012 Jeg også har opplevd det de siste gangene jeg har kjøpt meg sørlandschips, men jeg tenkte det bare var at jeg hadde spist meg lei på dem.. Kanskje de har endret på oppskriften?
Eske Skrevet 24. september 2012 #7 Skrevet 24. september 2012 Prøv Maaruds Gaards-potetgull med Havsalt, det har overtatt som favoritt her i huset, og jeg trodde aldri jeg kom til å finne noe like godt som Sørlandschips :-)
Gjest BabyBlue Skrevet 24. september 2012 #8 Skrevet 24. september 2012 Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei! Hvis de har endret oppskriften kommer jeg til å legge meg i fosterposisjon og grine det jeg er god for. Først safarikjeks, og nå dette?!
Fantasi Skrevet 24. september 2012 #9 Skrevet 24. september 2012 Har også merket varierende kvalitet, kan det ha noe med dette å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #10 Skrevet 24. september 2012 Orker ikke å Google fra nettbrettet, men jeg har lest at de har byttet ut den farlige palmeoljen med en sunnere en hvert fall. Anonym poster: 6c7e2df70c9c39dfc8aa82fce72d04ae
Gjest barista Skrevet 24. september 2012 #11 Skrevet 24. september 2012 Jeg har alltid synes den har vært veldig god. Men sist pose (kjøpt i sist uke), smakte ikke særlig spesielt. Konsistensen var ca. lik som chips pleier å ha etter å ha stått ute ei natt..
Gjest Miho Skrevet 24. september 2012 #12 Skrevet 24. september 2012 Har også merket varierende kvalitet, kan det ha noe med dette å gjøre? Men det står: "- Potene til Sørlandschips er fremdeles norske. Det ser ut som om Saturna har taklet høsten bedre enn en del andre sorter, sier Christiansen." Orker ikke å Google fra nettbrettet, men jeg har lest at de har byttet ut den farlige palmeoljen med en sunnere en hvert fall. Anonym poster: 6c7e2df70c9c39dfc8aa82fce72d04ae Men jeg trodde de brukte peanøttolje?
Alice123 Skrevet 24. september 2012 #13 Skrevet 24. september 2012 Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei! Hvis de har endret oppskriften kommer jeg til å legge meg i fosterposisjon og grine det jeg er god for. Først safarikjeks, og nå dette?! Hva? Har de fucket med safarikjeks?! 1
Gjest Miho Skrevet 24. september 2012 #14 Skrevet 24. september 2012 Hva? Har de fucket med safarikjeks?! Ja, de endret oppskriften. De smaker ekkelt nå. 1
Alice123 Skrevet 24. september 2012 #15 Skrevet 24. september 2012 Ja, de endret oppskriften. De smaker ekkelt nå. Jeg spiste det mye som barn, for besteforeldrene mine hadde det alltid. Så køpte jeg en pakke for noen uker siden, og de var ikke slik jeg husket dem. Jeg todde jeg var blitt voksen. Men det var Safarikjeksen det var noe galt med, ikke meg. 2
Mubba Skrevet 24. september 2012 #16 Skrevet 24. september 2012 Men jeg trodde de brukte peanøttolje? De gjør det
Strixvaria Skrevet 24. september 2012 #17 Skrevet 24. september 2012 Potetavlingene har gått dårlig flere steder i landet denne høsten, og selv om saturna-avlingene stort sett har klart seg sånn noenlunde, hvertfall i enkelte strøk, så er det klart at også de potetene som dømmes å være "ålreite" etter en slik sesong nok vil stå i fare for å ha forandret noe på smak, konsistens o.l., da dyrkningsforholdene (vær, vind, temperatur etc.) ikke har vært optimale. Jeg har også merket smaksforskjell på Sørlandschipsen nemlig (dog på den med spansk paprika), men det er ikke før nylig at jeg har tenkt over at det kunne være potetene. SKUFFA!
Gjest Miho Skrevet 24. september 2012 #18 Skrevet 24. september 2012 Fargen på potetgullet er også mye lysere, nesten alle er bleike. Mens før var de mer brune.
Nimorna Skrevet 24. september 2012 #19 Skrevet 24. september 2012 Hva? Har de fucket med safarikjeks?! De smaker harskt! Da jeg kjøpte en pakke måtte jeg sjekke at datoen var ok, og det var den dessverre... hadde håpet den var gammel så jeg kunne ha fått byttet den. De smaker "småkaker som bestemor har hatt stående innerst i kjøkkenskapet siden jul for 5 år siden"
Lutetium 71 Skrevet 25. september 2012 #20 Skrevet 25. september 2012 Det har definitivt skjedd noe med chipsen, ja. De har blitt "vanlige" og lyse. Ikke de mørkere flakene de hadde før, og heller ikke noe potetskrell, noe jeg elsker! Smaken er også tam.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå