AnonymBruker Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 Jeg synes lunsj (som man må ta med hjemmefra til jobb/skole) er dagens vanskeligste måltid. Brødskiver eller knekkebrød som har ligget lenge i pakke er ikke min favoritt, og det er litt upraktisk å stelle istand mat på jobben. Lunsjen bør altså bestå av noe som tas med ferdig laget hjemmefra. Har mulighet for å varme maten i mikro, men ellers ingen særlig muligheter for å lage ting på jobb. Det ender ofte med at jeg tar med litt middagsrester, ellers blir det de kjedelige skivene, og det frister ikke. Kan ikke spise hvitt mel, egg, nøtter, sukker, epler og sitrus. Er ikke spesielt glad i salat. Noen ideer? Anonym poster: 3c65645d7c24ac2ebdc66dbe5e72a745
CathFoto Skrevet 24. september 2012 #2 Skrevet 24. september 2012 - Middagsrester - Karbonader - Egg, ost, pålegg - Suppe - Yoghurt - Havregrøt (til micro)
Gjest gjest17 Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Noe pastasalat laget på en meltype som du tåler? Blir kanskje litt mer spennende enn en vanlig salat? :-)
Fantomina Skrevet 25. september 2012 #4 Skrevet 25. september 2012 Grove wraps fylt med alt hva ditt hjerte måtte ønske. Jeg pleier å smøre på en smøreost med smak, ha på en type skinke og forskjellige grønnsaker kuttet i småbiter. Det kan varieres i det uendelige. Ruller de sammen, skjærer i to, pakker i plastfolie og putter i matboks. Gjør det klart kvelden før og har det stående i kjøleskap over natta. Skulle til å foreslå omelett, men ser at du ikke kan spise egg. Ta opp frosne bær på morningen, bland med kesam eller cottage cheese i en tett boks. Er fortsatt kaldt og passelig tint når det er lunsjtid. Skjær opp grønnsaker på kvelden og putt i en bolle med vann i kjøleskapet. Miks sammen en slags dip av kesam og noe krydder/urter. Ha dipen i en tett boks og grønnsakene i en annen. Spis i tillegg til kjedelige skiver/knekkebrød.
Pawn Hearts Skrevet 25. september 2012 #5 Skrevet 25. september 2012 Tunfisk kan kombineres med alt mulig: forskjellige grønnsaker, bønner (kidney beans passer kjempebra), ris, cous-cous, pasta, mais, soltørka tomater, chili, hvitløk (hvis du ikke er redd for hvitløksånde), krydderurter osv. Den i vann synes jeg er tørr og smakløs, så jeg kjøper alltid tunfisk i olje.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Grove wraps fylt med alt hva ditt hjerte måtte ønske. Jeg pleier å smøre på en smøreost med smak, ha på en type skinke og forskjellige grønnsaker kuttet i småbiter. Det kan varieres i det uendelige. Ruller de sammen, skjærer i to, pakker i plastfolie og putter i matboks. Gjør det klart kvelden før og har det stående i kjøleskap over natta. Slike pleide jeg å lage før av vanlige tortillalefser. Nam! Men nå som jeg må holde meg unna hvetemel sliter jeg med å finne lefser som passer. Får man kjøpt lefser uten hvetemel? Eller lager du selv? Har du i såfall en god oppskrift? TS Anonym poster: 3c65645d7c24ac2ebdc66dbe5e72a745
Fantomina Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 Jeg bruker vanlige grove lefser/wraps som du får kjøpt overalt. Jeg vet ikke hvor følsom du er for hvetemel, men det går f.eks. å bruke speltlomper på samme måte. Ellers må du nesten bare google etter oppskrift selv, for jeg har dessverre ikke.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #8 Skrevet 27. september 2012 Jeg bruker vanlige grove lefser/wraps som du får kjøpt overalt. Jeg vet ikke hvor følsom du er for hvetemel, men det går f.eks. å bruke speltlomper på samme måte. Ellers må du nesten bare google etter oppskrift selv, for jeg har dessverre ikke. Har prøvd å google, men det er stort sett alltid en del fint mel i slike wraps. Jeg antar det er av ren nødvendighet, for det er nok vanskelig å få lefsene til å henge sammen og være myke nok til å rulle dem om man bruker bare grovt mel. Skal ta en titt på de grovere produktene, men erfaringsmessig er det haugevis av hvetemel selv i det som skal være grovt, dessverre. Men takk for tips! TS Anonym poster: 3c65645d7c24ac2ebdc66dbe5e72a745
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #9 Skrevet 27. september 2012 Speltlomper med snøfrisk og røkelaks Chunky linsesuppe Gresk yoghurt med hjemmelaget müsli Du kan jo kanskje søke litt på bentobokser og bloggere som har det som tema, de fleste som er asiatisk inspirerte bruker vel ikke så mye hvetemel? Men en del egg, da. Anonym poster: 37e44e69ae610ee2d23ef6f6fb0e4d43
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå