Lille Rosin Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #21 Del Skrevet 25. februar 2004 Takk for alle god lykke ønskninger om at jeg skal få jobben jeg har søkt på. Håper jeg får den. Dagbarnet mitt kom i dag :-) . Moren var vanlig og latet som ingenting var hendt. Jeg lar det bli med det. Resten får bli opp til dem, finner de seg en annen dagmamma og plutselig en dag sier at de har funnet seg en annen er det helt OK. Da blir jeg bare glad på deres vegne. Så nå får vi bare ta tiden til hjelp og se hvordan det går fremover. Til Sexysadie: Din lille ertekrok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 25. februar 2004 #22 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg håper også du får jobben, disse foreldrene høres veldig egoistiske ut. Du har din fulle rett til å si opp like mye som dem, dessuten må du jo tenke på deg og din familie før dem. Synes en mnd er mer enn nok tid. Dessuten er det ikke hver dag en god jobb dukker opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 26. februar 2004 #23 Del Skrevet 26. februar 2004 Slike ting som det her gir meg bare enda mere fordommer mot småbarnsmødre... :o Ja, det finnes jo så mange slags fordommer! Til deg lille rosin, vil jeg bare si meg enig i at du har fått en overdose pepper fra moren. Kan også skjønne at hun er skuffa, spes. siden du har vært så flink med barnet hennes, men jeg synes likevell hun kunne vist normal folkeskikk, når du fortalte henne nyheten. Jeg er dagmamma selv, på kontrakt, og vi har en mnds. gjensidig oppsigelsestid. I og med at du sa i fra, selv om du kanskje ikke får jobben, synes jeg du har gjort det på den beste måten du kunne, og hun skylder deg en unnskyldning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikkah Gan Skrevet 26. februar 2004 #24 Del Skrevet 26. februar 2004 Ikke ta den utblåsningen så alvorlig. Hun var sliten ettter jobb og ble sikkert skuffet og stressa. Er nok rimelig flau over sin egen oppførsel tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Rosin Skrevet 2. mars 2004 Forfatter #25 Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg er desverre enda ikke ferdig denne saken :-( . Mulig jeg henger meg for mye opp i dette, men jeg er veldig såret. I går da dagbarnet mitt ble levert spurte mammaen meg om hun skulle undersøke om barnehage plass til ungen sin slik at jeg kunne stå friere :-? , hvorpå jeg svarte at det synes jeg at hun burde gjøre. Jeg tilføyde også at hvis de var så heldige å få plass så er jo det bra for dem, og at en av grunnene til at jeg varslet så tidlig er at de skulle ha god tid til å skaffe seg ny barnepike. Hvorpå jeg fikk spiss beskjed om at DEN DISKUSJONEN VAR VI FERDIGE MED :evil: . Helt ok....at vi var ferdige med den diskusjonen, men jeg sitter hele tiden igjen med følesen at jeg har gjordt noe helt forferdelig :-? Ikke nok med det, i går hostet ungen endel da jeg la henne så jeg måtte ta henne opp. Da roet det seg og hun virket i god form resten av dagen. Da jeg fortalte det, sa moren at jeg skulle ringt henne, for ungen hadde hatt falsk krupp i helgen :-? . Er ikke det opplysninger som kunne vært greit å gi dagmammaen da? Mulig jeg er fryktlig følsom av meg og egentlig bare burde ignorere alt dette, men saken er at jeg føler meg så ussel!! Trenger litt ros å ris her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. mars 2004 #26 Del Skrevet 2. mars 2004 Den mora høres helt skrudd ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 2. mars 2004 #27 Del Skrevet 2. mars 2004 Ja, hun mora høres vanskelig ut. Synes ikke du skal føle deg ussel i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovvi Skrevet 3. mars 2004 #28 Del Skrevet 3. mars 2004 Håpløs dame, hun mamma`en der!!! Lille Rosin, du høres ut som en ordentlig og pliktoppfyllende dagmamma for ungen deres. Lurer faktisk på om du er litt for snill mot disse foreldrene? Du bør sørge for at mamma`en får i klartekst at du ikke finner deg i dårlig folkeskikk og at det er helt obligatorisk å gi beskjed til Dagmamma om sykdommer og eventuelle hensyn man skal ta til barnet hvis det er sykt. Den dama skulle jeg likt å møtt!!! Jeg hadde vel sørget for at hun har fått vite at man ikke tråkker på mennesker på den måten. Det er desveree sånn, at visse mennesker som merker man har med en snill person å gjøre utnytter denne posisjonen til å oppføre seg arrogant og ufint.''Stå på krava!!! ( Litt sint i dag,jeg....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Rosin Skrevet 5. mars 2004 Forfatter #29 Del Skrevet 5. mars 2004 Var på to jobbeintervjuer i går jeg :-) , Kryss fingrene for meg da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 5. mars 2004 #30 Del Skrevet 5. mars 2004 Var på to jobbeintervjuer i går jeg :-) ' date=' Kryss fingrene for meg da :-)[/quote'] Krysser for deg! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 5. mars 2004 #31 Del Skrevet 5. mars 2004 Den behandlinga denne mora har gitt deg er helt uakseptabel. Enig med vedkommende som lurer på om hun virkelig mener at du skal prioritere hennes familie foran din. Makan :evil: Herlighet, vi har en super dagmamma til lillejenta vår. Hun er registrert, vi har kontrakt og alt er i ordnede former. Vi har det skriftlig i kontrakten at vi har gjensidig oppsigelse på 1 måned. Så at denne mora - som benytter svart dagmamma uten kontrakt - fyrer seg opp når dagmammaen varsler i GOD TID at hun har søkt på en jobb hun har veldig lyst på, det er helt sprøtt. Lykke til! Håper du får jobben :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 5. mars 2004 #32 Del Skrevet 5. mars 2004 Slike ting som det her gir meg bare enda mere fordommer mot småbarnsmødre... Og slike utsagn som dette gir meg bare enda mere fordommer mot trøndere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2004 #33 Del Skrevet 8. mars 2004 Er selv dagmamma av den grunn at jeg ikke har funnet en passende jobb ennå, pluss at sønnen min ikke har fått barnehageplass. Vi har skriftlig kontrakt med 1 mns oppsigelse. Siden du meldte om dette 1 mnd i forveien uten å faktisk ha en kontrakt kan de ikke si noe på dette. De må jo kunne klare å sette seg inn i din situasjon også. Selv har jeg ikke orket å fortelle foreldrene til dagbarnet hver gang jeg søker på en jobb da jeg ikke ønsker å skape unødig bekymring fra deres side. Er jo ikke så sannsynlig at jeg får alle jobbene jeg søker på heller. Synes du har håndtert situasjonen helt etter "boka". Prøv å ikke sitt med dårlig samvittighet det er ikke verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Rosin Skrevet 12. mars 2004 Forfatter #34 Del Skrevet 12. mars 2004 Har fått jobb jeg!!! Med litt velvillighet fra dagbarnets foreldre lar det seg kombinere med dagmammajobben frem til sommerferien. Er ikke så sikker på at jeg møter så mye velvillighet her :-? Det er snakk om at de kanksje må hente jentungen en time tidligere enn vanlig. Vet det kan bli et problem i forhold til deres jobb situasjon vi får se hvordan det går seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilja Skrevet 15. mars 2004 #35 Del Skrevet 15. mars 2004 GRATULERER. klem fra tobarnsmor.(snart) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivi Skrevet 15. mars 2004 #36 Del Skrevet 15. mars 2004 GRATULERER MED JOBB!! Syns du fikk mye ufortjent kjeft av den mamman. Er enig i hva Fakse skrev: Den mora må være helt skrudd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 15. mars 2004 #37 Del Skrevet 15. mars 2004 Gratulerer med jobb! :D :blomst_opp: Synd du må slite med å kombinere. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Rosin Skrevet 15. mars 2004 Forfatter #38 Del Skrevet 15. mars 2004 Det blir ikke noe av kombineringen !!! Samboeren mente at nok var nok. Så jeg slutter som dagmamma 1 April :-) . Gosh! som jeg gleder meg til å begynne et nytt liv :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 15. mars 2004 #39 Del Skrevet 15. mars 2004 Det blir ikke noe av kombineringen !!! Samboeren mente at nok var nok. Så jeg slutter som dagmamma 1 April :-) . Gosh! som jeg gleder meg til å begynne et nytt liv :-) Den avgjørelsen tror jeg ikke du vil angre på. Good luck with your new life! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 15. mars 2004 #40 Del Skrevet 15. mars 2004 Godt å høre. Du har gjort nokfor den familien. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå