Gå til innhold

Hva trigger et herpesutbrudd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har herpes i underlivet, har hatt dette i nesten ti år. Første utbrudd var VELDIG smertefullt, heldigvis ble utbruddene gradvis mindre smertefulle. De kom også sjeldnere.

Så, etter flere år med få utbrudd, har jeg plutselig hatt et år med MASSE utbrudd, ca et i mnden (gjerne i tiden rundt menstruasjon, men dette kan også være helt tilfeldig!?). Utbruddene har blitt veldig vonde igjen, mange blemmer og generelt dårlig form, føles ut som jeg har influensa light hver gang.

Lurer på hvorfor jeg plutselig har begynt å få flere utbrudd igjen? Er det noe i hverdagen som påvirker dette, tenker på kosthold, stress o.l? Og er det noe forebyggende jeg kan "ta i bruk" for å minske utbruddene? Jeg har fått resept på tabletter jeg kan ta forebyggende hele veien, men har ikke så lyst til det. Enn så lenge iallefall..

Innspill, råd og tanker mottas med stor takk!

Hilsen frustrert.

Anonym poster: 1f7649531e0f62e48cb4c8f91672e7ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off, jeg syntes synd på deg. Det er helt jævlig.

Hørt at stress trigger det. Generelt forandringer i kroppen, fek. ved sykdom, du går opp i vekt o.l.

Mat har jeg ikke hørt om, men tror det er litt uvisst hva som egentlig gjør at det plutselig kommer tilbake etter en lang hvileperiode.

God bedring, håper du slipper fler utbrudd.

Anonym poster: 0776fd38dcc39203e9fd9b170dd04fb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...