Gå til innhold

Hva var denne skrikelyden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på vei hjem fra en venninne for et års tid tilbake, skulle gå. Huset hennes ligger rett ved en liten åker med skog litt lenger bort. Da jeg begynte å gå fra huset og var ca. 20-30 m. unna det, kom det en høy lyd - med ekko. Det er en lang strak vei fra huset hennes til nærmeste kryss.

Jo lengre jeg gikk, dess høyere ble lyden, samtidig som det kom fra skogen bak huset hennes. Det hørtes ut som kvinneskrik, samtidig som at jeg vet at det ikke kom fra et menneske. De kom gjentatte ganger, og jeg ble selvfølgelig livredd fordi det var helt mørkt ute. Jeg fikk tatt det opp på telefonen, da var jeg kanskje 250 m. unna, og man kunne høre "skrikene" VELDIG godt på telefonen. Dessverre har jeg det ikke lenger, og angrer på at jeg ikke gikk til noen og fikk det "analysert".

Derfor spør jeg dere, hva kunne dette ha vært? Jeg er helt sikker på at det ikke var et menneske, da ville jeg ikke ha hørt vedkommende så godt, det er vel også lite sannsynlig at et dyr kunne lage en slik lyd med et slikt ekko? De kom ganske regelmessig, kanskje med 4-5 sekunders mellomrom. Kanskje 3 skrik hver gang. Det var ikke direkte hylende skrik heller, mer "syngende skrik", uten at det var noen som helst form for sang. Det var merkelige skrik, jeg klarer ikke helt å forklare. Jeg forstår virkelig ikke hva det kan ha vært.. Har ikke opplevd lignende tidligere.

Anonym poster: 85c0964e77b2d00312e002605430db6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo sånn sett umulig for oss å vite, men det kan ha vært en katt. Hannkatter i slosskamp og hunner i løpetid kan lage de merkeligste lyder som kan få det til å gå kaldt nedover ryggen på mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våkna opp av et skrik i hagen engang, hørtes helt merkelig ut. Blanding av sang og kvinnehyl.

Når jeg gikk ut sto det en rev og kjefta på katten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det kan kanskje være revehyl du har hørt? men jeg vet jo ikke :)

JA!! Det kan absolutt ha vært revehyl! Haha, så merkelig. Hylene var bare litt lengre og mye høyere enn de på dette klippet. Oh, kanskje det ikke var verre enn at det var en rev!! :fnise: Takk! -TS

Anonym poster: 85c0964e77b2d00312e002605430db6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo sånn sett umulig for oss å vite, men det kan ha vært en katt. Hannkatter i slosskamp og hunner i løpetid kan lage de merkeligste lyder som kan få det til å gå kaldt nedover ryggen på mange.

Ja, det har du rett i. Jeg har hørt veldig mange rare lyder som kommer fra katter, men lyden var altfor høy til at kattene kunne ha laget en så høy lyd, tror jeg.

Jeg våkna opp av et skrik i hagen engang, hørtes helt merkelig ut. Blanding av sang og kvinnehyl.

Når jeg gikk ut sto det en rev og kjefta på katten.

Det var mest sannsynlig en rev, når jeg hører på youtube-klippet av reven. :fnise: Takk!

Anonym poster: 85c0964e77b2d00312e002605430db6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg visste ikke revehyl hørtes slik ut. :overrasket:

Ikke jeg heller! :overrasket: - TS

Anonym poster: 85c0964e77b2d00312e002605430db6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste ikke jeg heller før jeg sto midt oppi det, det går et lite "rykte" om at det spøker her jeg bor, sikkert oppstått av revehyl som skinner gjennom veggene. Gjett om skuffelsen min var stor når jeg så en rev og ikke et gjenferd. :fnise:

Min hørtes mer slik ut men med mer en "melodi" i skrikene.

Endret av Sinner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste ikke jeg heller før jeg sto midt oppi det, det går et lite "rykte" om at det spøker her jeg bor, sikkert oppstått av revehyl som skinner gjennom veggene. Gjett om skuffelsen min var stor når jeg så en rev og ikke et gjenferd. :fnise:

Don't destroy a good scare with facts!

:Hehe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en kveld da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine og jeg hørte hyl utenfra. Jeg gikk ned til moren min fordi jeg var sikker på at en kvinne ble drept utenfor. Det var bare rev. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...