Gå til innhold

linux


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

er det noen som intereserer seg for linux ??

Jeg bruker selv redhat 7.2 og trives med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ja nå skal jeg fortelle deg om mine erfaringer med linux.. Jeg har flere kollegaer på jobben som er frelst til linux. Og jeg har selv prøvd meg med linux, men det fungerer bare ikke for meg.. Jaja dere kan si at det er stabilt.. funker nesten alltid har støtte for nesten all maskinvare osv.. men det er ikke dette som teller.. For det første OS'et finnes svært lite brukervennlig.. Dvs.. Man har jo X.. men dette gui'et har jo flere bug's og kjører mere ustabilt en Windows.. Skal man begynne å snakke om dataglede må du lenger ut på landet.. Man kan jo implemetere alle mulige slags funksjoner.. og optimalisere kildekoden slik man vil, men hvem trenger dette??? Hvem kan dette ??? Kjente en kar på skolen som helt fra 8 års alderen hadde drevet med Linux/unix.. Han hadde peil, men ikke noe sosialt liv.. Huff.. Nei Linux er ingenting for den almindelige bruker.. Spill og slike ting får du heller ikke før lenge etter Windowsreleasen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-05-31 08:05, anonym wrote:

Ja nå skal jeg fortelle deg om mine erfaringer med linux.. Jeg har flere kollegaer på jobben som er frelst til linux. Og jeg har selv prøvd meg med linux, men det fungerer bare ikke for meg.. Jaja dere kan si at det er stabilt.. funker nesten alltid har støtte for nesten all maskinvare osv.. men det er ikke dette som teller.. For det første OS'et finnes svært lite brukervennlig.. Dvs.. Man har jo X.. men dette gui'et har jo flere bug's og kjører mere ustabilt en Windows.. Skal man begynne å snakke om dataglede må du lenger ut på landet.. Man kan jo implemetere alle mulige slags funksjoner.. og optimalisere kildekoden slik man vil, men hvem trenger dette??? Hvem kan dette ??? Kjente en kar på skolen som helt fra 8 års alderen hadde drevet med Linux/unix.. Han hadde peil, men ikke noe sosialt liv.. Huff.. Nei Linux er ingenting for den almindelige bruker.. Spill og slike ting får du heller ikke før lenge etter Windowsreleasen...

For det første:

Linux er ikke for folk som IKKE gidder å lære seg noe om data.

"Dvs.. Man har jo X.. men dette gui'et har jo flere bug's og kjører mere ustabilt en Windows.."

Hva er det du egentlig mener?

En X-server er ikke noe GUI i seg selv, den bare styrer skjermen og skjermkortet ditt. Og det er leeeenge siden selve X var ustabil.

Som "desktop environment" har du f.eks KDE og Gnome. Begge disse begynner å dra på årene og begynner og bli bedre en grensesnittet til Windows tilogmed.

Du har jo "windowmanagers" også, noe som gir brukeren et ufattelig antall muligheter. F.eks: Hvorfor la maskinen dra på et helt GUI (slik som du må i Windows), hvis maskinen bare brukes til et spesifikt program.

Vet ikke hva du mener med "dataglede". Jeg for min del synes Linux gir MASSE dataglede, fordi jeg har større kontroll over min egen maskin. Dermed kan jeg gjøre hva jeg vil, når jeg vil, og ingenting blir holdt hemmelig for meg.

Det med at det finnes få spill til Linux, kan du ikke klandre selve Linux operativsystemet for. Det er de som lager dataspill som har skyld i det!

Tror det finnes en oppfattning blandt folk flest om at jo mer "flashy" et programm ser ut, jo "bedre" er det. Det er ikke nødvendigvis sant! Det finnes MANGE kraftige programmer som kjører i ren tekstmodus, fordi du ikke trenger et GUI og et GUI ville bare sinke maskinen unødvendig.

Egentlig så tror jeg du har misforstått det meste.

Nullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

du har rett i en ting "nullet"!!

For og bruke LINUX/UNIX må du ha en IQ

I windows kan du være hjernedød, så sant du hatr en finker og to du kan klikke med...

btw Redhat 7.2 er like brukervennlig som windows

Og jg snakker om erfaring fra begge steder

Utdanner meg til mcse og holder på og ta mcp er....så jeg er ikke en linux fantast, win 2000 har oxo mangen muligheter (i motsetnning til andre win versjoner!)

men som du sa en velger jo det som passer en selv best...

(btw jg spurte IKKE etter mennesker som IKKE intreserte seg for LINUX/UNIX- helst tvert i mot)

mvh

RAYA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

HER KOMMER EN OFFISIEL BEKLAGELSE!!! icon_smile.gif

JEG REFERERTE TIL "NULLET" I DET SISTE INLEGGET.

DETTE VAR FEEEIL. DET VAR DEN ANONYME BRUKEREN OVENFOR JG REFERERTE TIL!!

SORY NULLET! icon_smile.gif

-KLEMZ RAYA-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...