Gå til innhold

Må jeg varsle han?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen venner av meg skal hente bilen min som står parkert utenfor huset mitt som jeg har leid ut.

I den senere tid har vi (leieboeren og meg) hatt en tvist som utartet seg slik at saken nå ender i retten.

Selv har jeg ikke mulighet til å hente bilen og den MÅ til EU kontroll innen utgangen av okt og i dag er eneste mulighet for vennene mine å hente bilen.

Mtp på tvisten, må jeg varsle leieboeren om at bilen blir hentet om noen timer? Bilen har stått i ro i 1 år og må sikkert ha starthjelp og da kan det kanskje ta en stund før de kan kjøre derfra.

Anonym poster: d0c5b837f93993a76e4484551bc1af2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du gjør dette vanskeligere enn det er. Kan du ikke bare sende en tekstmelding og si at "Noen venner av meg henter bilen i dag, bare så du vet det"? Da har du både sagt fra og slipper at leieboeren blir stresset for om bilen blir stjålet.

Anonym poster: 3eee8a093a4e929abd16e3c71eb7f48a

Skrevet

Jeg synes du gjør dette vanskeligere enn det er. Kan du ikke bare sende en tekstmelding og si at "Noen venner av meg henter bilen i dag, bare så du vet det"? Da har du både sagt fra og slipper at leieboeren blir stresset for om bilen blir stjålet.

Anonym poster: 3eee8a093a4e929abd16e3c71eb7f48a

Jeg har tenkt på det men frykter at han da finner på noe tull slik at jeg ikke får bilen. Det er ikke uten grunn at jeg har gått til sak mot han.

Derfor lurer jeg på om jeg MÅ varsle på forhånd.

Skrevet

din bil står utenfor ditt hus ? med mindre du har leid ut bilen sammen med huset så ser jeg ingen grunn til å varsle at du henter din egen bil ?

• Liker 5
Skrevet

Hvis du frykter at leieboeren lager problemer er det vel lurest å ikke varsle i det hele tatt, da rekker han ikke pønske ut noe faenskap.

Anonym poster: c390f172eb8456262da8aa6c41b20e4c

• Liker 2
Gjest blah blah
Skrevet

Hvorfor må du varsle leieboer? Det er vel din bil.

• Liker 2
Skrevet

det hadde i alle fall vært en rar regel isåfall så jeg tipper nei

Skrevet

Takk.

Da følger jeg den opprinnelige planen. Håper ikke leieboeren lar det gå utover vennene mine, men de er voksne og kan ta vare på seg selv.

Kommer til å ha den vonde klumpen i magen til de er på vei hjem igjen.

Skrevet

Fortell hvordan det gikk da

Anonym poster: 942dfe66ced11771b7aaa7d318bd7595

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...