Nuttapia Skrevet 21. mai 2013 #1261 Del Skrevet 21. mai 2013 Dere nærmer dere nå, jenter! Jeg følger spent med!! Hvordan gikk eksamen idag, Pyntestøv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 21. mai 2013 #1262 Del Skrevet 21. mai 2013 Spennende med modningstegn og kanskje også fødselstegn Nå kan det jo skje når som helst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #1263 Del Skrevet 22. mai 2013 Dere nærmer dere nå, jenter! Jeg følger spent med!! Hvordan gikk eksamen idag, Pyntestøv? Det gikk helt greit. Fikk spørsmål om noe som var temmelig på sidelinja av pensum, så det var litt kjedelig, men klarte å skrive 17 sider så da har jeg i hvert fall gjort mitt beste Spennende med modningstegn og kanskje også fødselstegn Nå kan det jo skje når som helst! Ja, kan rapportere om løs mage også nå, men det trenger jo egentlig ikke å være et tegn. Kan også være helt tilfeldig. Har du noe modning om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 22. mai 2013 #1264 Del Skrevet 22. mai 2013 Ja, kan rapportere om løs mage også nå, men det trenger jo egentlig ikke å være et tegn. Kan også være helt tilfeldig. Har du noe modning om dagen? Jeg har disse knivstikkene i underlivet som du prater om, men det kommer sporadisk. Ellers har jeg mye kynnere hvor noen av dem sitter i ryggen og i siden. Men dette har jeg hatt en stund, så ikke så sikker på om det egentlig er modning. Men føde skal man jo uansett innen noen uker. Søstra mi hadde ingen tegn på fødsel og var på besøk hos meg to timer før fødselen startet. Men det er vel ganske forskjellig Løs mage kan absolutt være et tegn Ha en fin dag selvom det er regn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #1265 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) Jeg har disse knivstikkene i underlivet som du prater om, men det kommer sporadisk. Ellers har jeg mye kynnere hvor noen av dem sitter i ryggen og i siden. Men dette har jeg hatt en stund, så ikke så sikker på om det egentlig er modning. Men føde skal man jo uansett innen noen uker. Søstra mi hadde ingen tegn på fødsel og var på besøk hos meg to timer før fødselen startet. Men det er vel ganske forskjellig Løs mage kan absolutt være et tegn Ha en fin dag selvom det er regn! Ja, jeg håper litt jeg er som din søster siden jeg ikke har så mye modning om dagen. Disse knivstikkene har jeg sluppet unna så langt i dag i hvert fall. Er bare løs mage og ømme bryster igjen. Kynnere har jeg svært sjeldent, og det er kanskje noe jeg bare skal være glad for, sånn egentlig? Tror nok jeg må smøre meg godt med tålmodighetskremen altså, for lilleputt kan vente 3 uker om han vil og da kommer jeg ikke til å være særlig hyggelig å være rundt om jeg har startet nedtellingen allerede nå (lett å si, vanskelig å gjennomføre ). Ha en suuuperfin dag du også! Endret 22. mai 2013 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 22. mai 2013 #1266 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg har akkurat det samme som deg Pyntestøv. Knivstikk som har blitt verre den siste uken, men som har vært der i flere uker allerede.. Løs mage nå også, men det kan (som du sier) være tilfeldig. Ømme pupper, men det er jo ikke så rart når termin er rett rundt hjørnet uansett. Dette blir noen spennende uker hvertfall, det er sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 22. mai 2013 #1267 Del Skrevet 22. mai 2013 Spennende, spennende, nå kan det skje når som helst! Forhåpentligvis om ikke så lenge! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #1268 Del Skrevet 22. mai 2013 Da er jeg hjemme fra sykehuset. Var og tok en CTG- og sparketest da lillegull har vært så utrolig rolig det siste døgnet. Alt så fint ut, så han er nok bare litt sliten. Eneste jeg går og tenker litt på er at jeg ikke har kjent hikking på kanskje to dager. De bruker å være flere ganger om dagen. Får ta det opp med jordmor i morgen. Vet det er et trivselstegn nemlig og glemte å nevne det da jeg var på sykehuset tidligere i dag. Ellers så har jeg flydd hyppig på do i dag. Virkelig tømt alt som tømmes kan. Leste at det kan komme av at babyen legger seg lengre ned i bekkenet og dermed presset på tarmene, noe som gjør at de tømmer seg hyppigere. Kan jo håpe det betyr at hodet er på vei til å feste seg? I tillegg sier mamma at alle hennes babyer har roet seg betraktelig to dager før fødselen. Slekter jeg på henne så føder jeg i helga (Ikke at jeg egentlig tror det, hehe). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #1269 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Nå har jeg kjent hikking, to ganger så langt i dag til og med. Da kan jeg senke skuldrene litt. Har en veldig stram følelse nederst i magen i dag, samt litt mensenmurringer. Er veldig, veldig svakt, så det er vel bare kroppen som gjør seg klar. Har forstått dette kan pågå i mange uker, men nå er jeg jo 39 uker så det er jo på tide den forstår at den snart skal føde, hehe. I morges våknet jeg forøvrig opp av at tommelen min var nesten ute av ledd!!! Auau. Det har skjedd flere netter nå at jeg våkner med hender som har sovnet og en verkende tommel, men dette tar kaka. Må være fordi jeg er så hoven i fingrene pga vannsamling, samt at jeg bruker tommelen mye fordi jeg skriver en del (leser til eksamen og noterer mye hver dag). Jaja. I natt har jeg nesten ikke sovet heller og er helt ullen i hodet. Får likevel ikke sove på sofaen, selv om jeg har prøvd. Sukk. Kanskje senere i dag. En ettermiddagslur med kjæresten Åkei. Nå, lese. Deretter frisør og jordmortime . Håper alle som er innom får en fin dag Endret 23. mai 2013 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 23. mai 2013 #1270 Del Skrevet 23. mai 2013 Imponert over at du får til å ta eksamen, altså! Mitt akademiske hode streiket i januar, så eksamensjobbing kunne jeg bare glemme. Det nærmer seg med stormskritt, uansett når det blir fødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 23. mai 2013 #1271 Del Skrevet 23. mai 2013 Hurra for 39 uker, og max 3 uker til du får se veslegutt! Ja, høres ut som kroppen din forbereder seg nå Plutselig!! Satser på at du er lik mammaen din da! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #1272 Del Skrevet 23. mai 2013 Ja, nå går det unna her!! 3 uker er jo egentlig ingenting, men det føles sååå lenge når man går og venter. Gladnyhet... lilleputt har festet hodet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 23. mai 2013 #1273 Del Skrevet 23. mai 2013 Får du dato neste uke for igangsettelse dersom det ikke skjer noe, ell? For da skal du vel på overtidskontroll? SÅ bra at hodet er festet! Da er han klar, pyntestøv! Håper virkelig du får oppleve at ting starter av seg selv! Altså, det går greit å bli satt igang, altså, men jeg skulle gjerne fått oppleve at kroppen begynte litt før, enn det den gjorde. Jeg kom jo inn med 2-3 cm, sterke kynnere og menssmerter da jeg skulle bli satt igang. Men jeg tipper at han vill ha kommet kanskje et døgn senere eller noe. Men nok om meg, håper alt går fint med deg! Hver dag nå er jo virkelig tommeltotttvinning uten sidestykke! Hvordan er det med mannen? Er han nervøs, spent, gleder seg, bekymret..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #1274 Del Skrevet 24. mai 2013 Får du dato neste uke for igangsettelse dersom det ikke skjer noe, ell? For da skal du vel på overtidskontroll? SÅ bra at hodet er festet! Da er han klar, pyntestøv! Håper virkelig du får oppleve at ting starter av seg selv! Altså, det går greit å bli satt igang, altså, men jeg skulle gjerne fått oppleve at kroppen begynte litt før, enn det den gjorde. Jeg kom jo inn med 2-3 cm, sterke kynnere og menssmerter da jeg skulle bli satt igang. Men jeg tipper at han vill ha kommet kanskje et døgn senere eller noe. Men nok om meg, håper alt går fint med deg! Hver dag nå er jo virkelig tommeltotttvinning uten sidestykke! Hvordan er det med mannen? Er han nervøs, spent, gleder seg, bekymret..? Når festet Edvard hodet? Skalmesjå. Har siste kontroll torsdag neste uke. Da er jeg 40 uker akkurat. Overtidskontroll/trivselskontroll bestilles da og jeg tror det skal være 6-7 dager over termin (for min del rundt 7. juni). Dvs om to uker fra nå. Der blir det vurdert i fht igangsettelse, men de gjør det jo gjerne 10-11 dager over termin nå til dags, så tenker jeg sånn så er han her senest 12. juni Oi, det var både kort og lenge til. Kjæresten er veldig spent. Da jeg plutselig ble beordret inn for kontroll på onsdag pga lite liv i magen fikk han seg et lite sjokk. Han ble både redd for babyen, samtidig som det gikk opp for han - nå kan det skje. I morgen kunne han være pappa (om jeg hadde blitt satt i gang). Nå var alt bra, så han fikk kjent på hele følelsesregisteret i følge han selv: redsel, bekymring, spenning og glede. Han proklamerte så fort vi var i bilen at nå skulle han pakke sin del av fødebagen!! Hehe. Ikke at han har gjort det, men han snakker om å gjøre det hver kveld nå. Neste gang vi drar til Ullevål sammen er det nok for å føde. For en fin (og litt skremmende) tanke. Grugleder meg til fødsel. Går og kjenner på hvert minste tegn og håper noe er på gang, samtidig som det er skremmende hvis noe er på gang. Er ikke så redd for smertene, men mest at noe skal gå galt. Er ikke typen som kunne født hjemme foråsidetsånn. Sol i dag. Wow! Blir det trilletur på deg og Edvard? Jeg gleder meg sånn til den biten. Akkurat nå har jeg så mye vann i beina at de er vonde å gå på (samt at alle sko er for trange), ryggen krangler, bekken krangler... ja, det er rett og slett ikke lett å gå en liten tur til butikken engang, hehe. Er ikke akkurat sjarmøretappen dette, men trøster meg med at nesten alle har det sånn på slutten. Blir heldigvis tatt godt vare på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #1275 Del Skrevet 24. mai 2013 Altså, dette er tredje dagen jeg flyr på do og "tømmer meg". Skulle tro det var et tegn på nærstående fødsel, men virker ikke sånn for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 24. mai 2013 #1276 Del Skrevet 24. mai 2013 Altså, dette er tredje dagen jeg flyr på do og "tømmer meg". Skulle tro det var et tegn på nærstående fødsel, men virker ikke sånn for meg Jeg holdt på sånn i nesten en måned før fødsel jeg. Eller, hadde gjerne to/tre dager "på" og så noen dager "av", før det var på'an igjen. Dumme kropp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 24. mai 2013 #1277 Del Skrevet 24. mai 2013 Har det akkurat som Tekola beskriver Litt av, litt på.. Ikke lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #1278 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Jeg holdt på sånn i nesten en måned før fødsel jeg. Eller, hadde gjerne to/tre dager "på" og så noen dager "av", før det var på'an igjen. Dumme kropp! Neinei, jeg vil høre: "Jeg hadde det sånn noen dager før/uka før fødsel" Har det akkurat som Tekola beskriver Litt av, litt på.. Ikke lett Jeg hadde diaré for leeenge siden, men nå har det vart i tre dager. Får se om det stopper opp igjen eller om det faktisk er et tegn. Tror egentlig IKKE på at det er et tegn, men jeg vil så gjerne, haha Edit: Måtte legge til en ikke som forsvant når hendene fløy over tastaturet, hehe. Endret 24. mai 2013 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 24. mai 2013 #1279 Del Skrevet 24. mai 2013 Altså, dette er tredje dagen jeg flyr på do og "tømmer meg". Skulle tro det var et tegn på nærstående fødsel, men virker ikke sånn for meg Jeg må si noe i samme leia som Tekola- nemlig at dagen før det skjedde, var det ingen "tegn" på gang i det hele tatt. Det bare skjedde. Plutselig gikk vannet, og jeg var litt sånn "Hæ?? Nå??" Det er en vanskelig balansegang- på en måte må man ta alle tegn og signaler med en god klype salt, samtidig som det faktisk kan skje når som helst. Man må være forberedt på begge deler, det kan skje ti dager før eller ti dager etter. Men det er ikke lett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #1280 Del Skrevet 24. mai 2013 Jeg må si noe i samme leia som Tekola- nemlig at dagen før det skjedde, var det ingen "tegn" på gang i det hele tatt. Det bare skjedde. Plutselig gikk vannet, og jeg var litt sånn "Hæ?? Nå??" Det er en vanskelig balansegang- på en måte må man ta alle tegn og signaler med en god klype salt, samtidig som det faktisk kan skje når som helst. Man må være forberedt på begge deler, det kan skje ti dager før eller ti dager etter. Men det er ikke lett! Ja, det blir for dumt å regne med man gå over og legge opp løpet deretter bare fordi man er førstegangsfødende. Samtidig er det størst sjanse for at jeg gjør nettopp det. Er med skrekkblandet fryd jeg legger meg hver kveld nå i tilfelle noe skjer, mens en stemme sier inni meg: han kommer ikke før om leeeeenge. Følelsesmessig er jeg temmelig schizofren merker jeg, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå