Pyntestøv Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #1221 Del Skrevet 12. mai 2013 Høres ut som om du har det meste på stell Skal bli spennende å se når knøttet vil ut og hilse på! Jeg syntes de siste tre ukene var uutholdelige med alt av småvondter og tegn på at noe skulle skje. (Det er jo ikke en uke siden en gang, men det føles som så eviglenge siden jeg var gravid nå! ) Når fødte du forresten? Før termin? Ja, nå har magen blitt mindre også. Merkelig altså. Skal ta en telefon til føden. Er sikkert bare baby som har sunket mer, men syns ikke magen har endret så mye form. Bare blitt mindre. Opplevde du noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 12. mai 2013 #1222 Del Skrevet 12. mai 2013 Jeg har fått Ullevåls magiske brystvortekrem i gave, som visstnok også er fantastisk Men, smokk? Trodde man nærmest ble anmeldt til barnevernet om man drar frem det på barsel. I hvert fall på Ullevål, hvor de er temmelig heftig på amming og at amming skal være 100-prosent-og-mer etablert før man i det hele tatt sier ordet "smokk" høyt Hvor fort begynte E med smokk? Har forøvrig pakket 3 store boksere nå i strl L, ingen hvor-ble-den-av-tangaer, hihi Ja, nå kan det snart skje når som helst. Etter heftig mye romstering i natt og en mage som plutselig har blitt mindre over natta så kan det virke som han kanskje har dyttet seg lengre ned i bekkenet? Jeg håper det i hvert fall . Kanskje det er et steg nærmere og møte lilleputt? Åhhh, som jeg gleder meg altså! Fører deg opp på lista jeg da Får man sånne nettingtruser også? Toalettpapir!! Det tipset leste jeg et sted for en stund tilbake. Takk for at du minte meg på det! Jepp, man får nettingtruser også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 12. mai 2013 #1223 Del Skrevet 12. mai 2013 Når fødte du forresten? Før termin? Ja, nå har magen blitt mindre også. Merkelig altså. Skal ta en telefon til føden. Er sikkert bare baby som har sunket mer, men syns ikke magen har endret så mye form. Bare blitt mindre. Opplevde du noe sånt? Fødte dagen før UL-termin, 11 dager etter menstermin. Magen min sank litt de siste ukene og virket dermed mindre for meg, men den ble større hele veien tror jeg Det var litt som da jeg fant ut at jeg var gravid, hadde mye færre tegn på at fødselen nærmet seg da den faktisk gjorde det enn da jeg bare venta på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #1224 Del Skrevet 12. mai 2013 Jepp, man får nettingtruser også Flott, da slipper jeg kanskje å ta med så mange egne. Hørt de er usexy, men praktiske. Fødte dagen før UL-termin, 11 dager etter menstermin. Magen min sank litt de siste ukene og virket dermed mindre for meg, men den ble større hele veien tror jeg Det var litt som da jeg fant ut at jeg var gravid, hadde mye færre tegn på at fødselen nærmet seg da den faktisk gjorde det enn da jeg bare venta på det Ja, min er faktisk mindre også, i cm (rundt midja, aner ikke med SF-mål). Er kjempespent på hva jordmor vil si på onsdag. Han må jo være godt festet i bekkenet mitt nå for jeg flyr virkelig, og dette er ikke tull, på do hvert 15 min. Enorm pressfølelse på fremre del av magen (trodde nedpress var mellom beina, men kanskje det ikke er nedpress jeg har). Ellers, nada! Kynnere har jeg sluttet å få, knivstikk der nede er bare av og til. Føler det er veldig stille før stormen gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. mai 2013 #1225 Del Skrevet 12. mai 2013 Kjempe spennende tider fremover.. Her er det veldig til stkkking og hva jeg tror er nedpress, men vanskelig å si om det er det det er, eller om det er noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #1226 Del Skrevet 12. mai 2013 Kjempe spennende tider fremover.. Her er det veldig til stkkking og hva jeg tror er nedpress, men vanskelig å si om det er det det er, eller om det er noe annet... Hvordan opplever/kjenner du nedpress? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 12. mai 2013 #1227 Del Skrevet 12. mai 2013 Jeg kjenner også sånn trykk foran, nesten ved symfysen. Det er ikke hele tiden så vet ikke om det er nedpress eller hva det kalles ;-) Jordmor sa det var vanlig å føle at ungen er veldig langt ned når hodet er festet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #1228 Del Skrevet 12. mai 2013 Jeg kjenner også sånn trykk foran, nesten ved symfysen. Det er ikke hele tiden så vet ikke om det er nedpress eller hva det kalles ;-) Jordmor sa det var vanlig å føle at ungen er veldig langt ned når hodet er festet. Godt å lese at flere opplever dette. Er sikkert som din jm sier og baby som har festet hodet og er i forbindelse med at baby trykker på et eller annet vis. Er ikke hele tiden her heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. mai 2013 #1229 Del Skrevet 12. mai 2013 Det er absolutt ikke sånn at jeg føler at hodet faller ut eller noe, så sånn sett vet jeg ikke om det kalles nedpress. Det bare kjennes ut som noe trykker nedentil og så stikker det, men ikke som at jeg er redd hun kommer. Den type følelse hadde jeg ikke før storebror faktisk var på vei ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 12. mai 2013 #1230 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Jepp, man får nettingtruser også Eller enda bedre: Up and Go for voksne! Skikkelig lækkert men veldig praktisk da! Tillegg: jeg dro fram smokken på Ullevål, jeg Smule søkte jo etter puppen i hytt og vær, selv om hun ikke var sulten, så da virket det logisk å gjøre det på den måten. Lite visste jeg at jeg begikk en dødssynd, hehe. Men nå visste jeg jo at hun hadde puppe-sugetaket inne, noen fordeler skal man ha når puppene henger halvveis ned til navlen Endret 12. mai 2013 av Mafalda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 12. mai 2013 #1231 Del Skrevet 12. mai 2013 Jeg har fått Ullevåls magiske brystvortekrem i gave, som visstnok også er fantastisk Men, smokk? Trodde man nærmest ble anmeldt til barnevernet om man drar frem det på barsel. I hvert fall på Ullevål, hvor de er temmelig heftig på amming og at amming skal være 100-prosent-og-mer etablert før man i det hele tatt sier ordet "smokk" høyt Hvor fort begynte E med smokk? Har forøvrig pakket 3 store boksere nå i strl L, ingen hvor-ble-den-av-tangaer, hihi Jau, Drammen er også striks på ammingen, men tassen var übersulten og sugebehovet var enormt. Jeg hadde vel ammet i 40 minutter på én pupp, og da steilet en av pleierne og sa at dét måtte jeg ikke gjøre. max 20 min pga sårhet. Men han ville ikke roe seg ellers, gråt mye. Han tok smokken littegrann, og da roet han seg litt. Så dvs, han fikk smokk allerede på sykehuset. Men han har nesten ikke brukt smokk siden da. Melka kom jo i superfart da vi endelig kom hjem, så angrer igrunn ikke på at jeg kjørte litt hardt ut fra start Ja, nå babla jeg visst fælt Håper du sover godt i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #1232 Del Skrevet 13. mai 2013 Det er absolutt ikke sånn at jeg føler at hodet faller ut eller noe, så sånn sett vet jeg ikke om det kalles nedpress. Det bare kjennes ut som noe trykker nedentil og så stikker det, men ikke som at jeg er redd hun kommer. Den type følelse hadde jeg ikke før storebror faktisk var på vei ut Ja, hos meg trykker den i symfyseområdet, altså frempå og ikke "mellom bena". Er nok baby som trykker, men kanskje ikke det som egentlig er nedpress Åhh, jeg er så utålmodig. På en side vil jeg helst føde nærme termin for å ikke miste disse permisjonsukene, men på den andre siden er jeg så lei av å vente. Vil bare få det overstått og møte lillegullet nå Eller enda bedre: Up and Go for voksne! Skikkelig lækkert men veldig praktisk da! Tillegg: jeg dro fram smokken på Ullevål, jeg Smule søkte jo etter puppen i hytt og vær, selv om hun ikke var sulten, så da virket det logisk å gjøre det på den måten. Lite visste jeg at jeg begikk en dødssynd, hehe. Men nå visste jeg jo at hun hadde puppe-sugetaket inne, noen fordeler skal man ha når puppene henger halvveis ned til navlen Haha, fikk du tilsnakk? Jeg tror kanskje jeg må snike en bitteliten smokk i bagen, just in case. Men, hvilken smokk skal jeg velge? Har skjønt at det visst er forskjell på disse smokkene. Som om det å måtte velge ut vogn og bilsete i en jungel av ulike typer ikke var trøblete nok. Jau, Drammen er også striks på ammingen, men tassen var übersulten og sugebehovet var enormt. Jeg hadde vel ammet i 40 minutter på én pupp, og da steilet en av pleierne og sa at dét måtte jeg ikke gjøre. max 20 min pga sårhet. Men han ville ikke roe seg ellers, gråt mye. Han tok smokken littegrann, og da roet han seg litt. Så dvs, han fikk smokk allerede på sykehuset. Men han har nesten ikke brukt smokk siden da. Melka kom jo i superfart da vi endelig kom hjem, så angrer igrunn ikke på at jeg kjørte litt hardt ut fra start Ja, nå babla jeg visst fælt Håper du sover godt i natt! Tror nok jeg skal snike inn en smokk i bagen jeg da. Man vet jo aldri hvilken type baby man får, så hører på deg og Mafalda jeg. Hvilken smokketype brukte du? Og du, babling er bare hyggelig,og i dette tilfelle - hjelpsomt også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #1233 Del Skrevet 13. mai 2013 Når jeg lente meg fremover i sofaen nå nettopp kom det en kneppelyd i bekkenområdet. Flere som har opplevd det? Fikk først angst for at jeg hadde knekt nakken til baby (rasjonell, jeg?), men han har gitt meg flere spark nå, så da må det ha vært noe annet kroppslig og merkelig vil jeg tro. Så mye rart man skal oppleve som gravid altså, hehe. Fikk forøvrig påvist jernmangel og må begynne på tabletter. Er ikke det synonymt med brutal forstoppelse? Det passer jo ikke når jeg snart skal føde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 13. mai 2013 #1234 Del Skrevet 13. mai 2013 Når jeg lente meg fremover i sofaen nå nettopp kom det en kneppelyd i bekkenområdet. Flere som har opplevd det? Fikk først angst for at jeg hadde knekt nakken til baby (rasjonell, jeg?), men han har gitt meg flere spark nå, så da må det ha vært noe annet kroppslig og merkelig vil jeg tro. Så mye rart man skal oppleve som gravid altså, hehe. Fikk forøvrig påvist jernmangel og må begynne på tabletter. Er ikke det synonymt med brutal forstoppelse? Det passer jo ikke når jeg snart skal føde Kjenner igjen den irrasjonelle frykten, jeg var redd for å ha skadet babyen mange ganger, men han kom ut frisk og fin Angående forstoppelsen kan du be om klyx når du ankommer føden, greit å få tømt tarmen før du setter i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #1235 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Kjenner igjen den irrasjonelle frykten, jeg var redd for å ha skadet babyen mange ganger, men han kom ut frisk og fin Angående forstoppelsen kan du be om klyx når du ankommer føden, greit å få tømt tarmen før du setter i gang. Jordmor var litt skeptisk til klyx ved fødsel i badekar. Sa det kanskje var bedre at jeg da var forstoppet for da kom det ut (beklager detaljene) klumper, som er lettere å plukke opp, fremfor ja.... diaré, hehe. Men, får ta det som det kommer Har hatt mange rare tanker gjennom dette svangerskapet og følt mye på frykten. Et lite paradoks egentlig, når babyer har det langt tryggere i livmoren enn på utsiden av livmoren, hehe. Endret 13. mai 2013 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 13. mai 2013 #1236 Del Skrevet 13. mai 2013 Det knekker litt i bekkenet noen ganger hos meg- tror det er i forbindelse med bekkenløsningen. Jeg har også vært redd for å skade jenta mi noen ganger når jeg bøyer meg fremover, for jeg kjenner at det presser ekstra foran der når jeg gjør det. Men de tåler nok litt mer enn vi tror Jeg har også tenkt på det med å ta klyx før fødsel, men jeg ønsker også badekar så det er kanskje litt upraktisk å ta det da? Jeg vil ikke gjøre det verre eller eklere heller ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 13. mai 2013 #1237 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Dobbelpost Endret 13. mai 2013 av Dyregod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 13. mai 2013 #1238 Del Skrevet 13. mai 2013 Jordmor her mente det fordel med klyx før fødsel i badekar, men de har kanskje forskjellige erfaringer Jeg fødte i badekar etter klyx og synes det gikk veldig greit, tror det er litt lettere å presse hvis det er ikke er mye i tarmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. mai 2013 #1239 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg fikk ikke tilbud om klyx sist.. Tenkte ikke på det engang for å være ærlig. Kan ikke huske at det skjedde noen "uhell" heller Har ikke skrevet fødebrevet enda heller jeg, det bør jeg strengt tatt få gjort snart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Underverker Skrevet 13. mai 2013 #1240 Del Skrevet 13. mai 2013 For meg høres det ut som du har fått bekkenløsning. Jeg var sikker på det var nedpress jeg kjente og så begynte det å knekke litt og da sa jordmor det var bekkenløsning. Fikk time til fysio og han også sa det var bekkenløsning. Man kan ha bekkenløsning tre plasser. Altså alle kvinner har bekkenløsning, men de vet ikke hvorfor noen får smerter og ubehag ved det. Men vær obs på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå