Gå til innhold

Prøvelykke

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spennende å lese nå, Pyntestøv! Prøv å bygg opp med dyne og sov på skrått hvis du ikke har fosøkt det. Funket som fjell på meg, og plutselig kunne jeg puste igjen.. Uff, mye vondter de siste ukene, men herlighet, det er så verdt det! :danse:

Moro å kjenne ben og armer! Jeg strøk Ed over ryggen hele tiden, så hver gang jeg gjør det nå, så krummer han seg skikkelig :)

36 uker, asså! Tiden går!! :strix:

Ja, jeg skal prøve dynetrikset ditt nå. Sover ikke særlig bra og i natt ble det nok en gang lite søvn. Så, du bygger opp dyna slik at det blir en "trekant" som går slækt nedover? Rett og slett sover i en "oppoverbakke"?

Jeg stryker meg masse over magen også. Spesielt over rygg og rumpa. Artig om han responderer slik som E, hihi. Sang du noe for magen også? Kjenner han i så fall igjen de sangene?

Har du fått vært til modningsakupunktur? Hvordan synes du det var i såfall?

Jess, første time i dag. Ble kjempesigen etterpå, ellers har jeg ikke merket noe til det. Er visst ikke så mye å merke de første timene, for hun setter ikke i gang noe, bare modner. Jeg var redd det skulle være som å ta mange sprøyter, men var ikke vondt i det hele tatt. Behagelig og hyggelig dame også, så dit skal jeg tilbake neste uke :)

Når er din første time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første time i går, men fikk kun ett punkt for modning. Ble veldig sigen jeg også, men ellers kjenner ikke jeg noen ting enda heller. Får skikkelig modning neste uke i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal prøve dynetrikset ditt nå. Sover ikke særlig bra og i natt ble det nok en gang lite søvn. Så, du bygger opp dyna slik at det blir en "trekant" som går slækt nedover? Rett og slett sover i en "oppoverbakke"?

Jeg stryker meg masse over magen også. Spesielt over rygg og rumpa. Artig om han responderer slik som E, hihi. Sang du noe for magen også? Kjenner han i så fall igjen de sangene?

Brettet dyna, slik at 2/3 av den var bak ryggen, og at den siste delen støttet godt fra korsryggen og ned i madrassen.. Hvis du skjønner :P Også la jeg 1 eller 2 puter på "toppen". Så jeg lå ca 30-40cm høyere med hodet. Eller no..

Ja, sang masse. Jeg er sanglærer, så han har hørt mye takt og tone. 9 timer i uka + pianoundervisning setter nok spor på en eller annen måte. Merket fra han ble født at han kjente igjen So Ro Lille Mann. Han responderer fortsatt på den :) Da blir han mer salig. Rare greier :rodmer:

Nå synger jeg for ham hele tiden, sitter også ved piano med han på fanget. Det stilner sutringen, og der sitter han gjerne en stund :) Veldig koselig!

Det morsomste er at han selv har begynt å lage Oooo-lyder når jeg synger og spiller Alle Fugler og Lille Petter Edderkopp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første time i går, men fikk kun ett punkt for modning. Ble veldig sigen jeg også, men ellers kjenner ikke jeg noen ting enda heller. Får skikkelig modning neste uke i stedet :)

Når du sier det så fikk jeg vel noen "styrke-nåler", og modningsnålene skal jeg vel få etter hvert, om ikke disse styrke-nålene var modning? :vetikke: Uansett, utrolig spent på om det fungerer :)

Brettet dyna, slik at 2/3 av den var bak ryggen, og at den siste delen støttet godt fra korsryggen og ned i madrassen.. Hvis du skjønner :P Også la jeg 1 eller 2 puter på "toppen". Så jeg lå ca 30-40cm høyere med hodet. Eller no..

Ja, sang masse. Jeg er sanglærer, så han har hørt mye takt og tone. 9 timer i uka + pianoundervisning setter nok spor på en eller annen måte. Merket fra han ble født at han kjente igjen So Ro Lille Mann. Han responderer fortsatt på den :) Da blir han mer salig. Rare greier :rodmer:

Nå synger jeg for ham hele tiden, sitter også ved piano med han på fanget. Det stilner sutringen, og der sitter han gjerne en stund :) Veldig koselig!

Det morsomste er at han selv har begynt å lage Oooo-lyder når jeg synger og spiller Alle Fugler og Lille Petter Edderkopp :fnise:

Åhhh, så koselig lesning. Skulle virkelig ønske jeg ikke sang som en kråke med forkjølelse, men jeg prøver nå i alle fall med litt "So-ro lillemann", "byssanlull" og "trollmor", mens jeg stryker over magen. Gleder meg sånn til å treffe ha altså og det kan jo enda være en måned til og vel så det. Sukk.

Jeg har prøvd det slik du beskriver, men blir for hardt (jeg er sart på alt om dagen). Har valgt å rulle dyna over noen puter og da blir det mykere. Er vel litt sånn hver sin smak. Uansett, tusen, tuuusen takk for tips, det funket jo bra når jeg bare modifiserte det etter mitt behov!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at du fant en måte å sove bedre på! Det er så godt når man endelig kan sove noen timer i strekk. For det blir ikke slutt på det etter fødselen heller, lissom ;)

Er det ikke slik at alle babyer elsker sin mors stemme uansett da? :hjerte: Det koseligste er jo at man synger i det hele tatt :jepp: Unger elsker musikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supert at du fant en måte å sove bedre på! Det er så godt når man endelig kan sove noen timer i strekk. For det blir ikke slutt på det etter fødselen heller, lissom ;)

Er det ikke slik at alle babyer elsker sin mors stemme uansett da? :hjerte: Det koseligste er jo at man synger i det hele tatt :jepp: Unger elsker musikk!

Ja, må enda ha min daglige "dupp" på dagtid (gjerne 2 timer, hehe), men nå hadde jeg min siste arbeidsdag i går så nå kan jeg sove når det måtte passe meg. Har hørt det viktigste er bare å få sovet nå fremover, når som helst på døgnet :)

Stryker den lille masse på magen og synger litt for han. Gleder meg sånn til å kunne gjøre det når han er ute!! Håper han velger å komme nærme termin og ikke veldig mye over. Gikk din mor veldig mye over termin forresten? Min mamma gikk 7 dager over termin, og en sier man veldig ofte slekter på sin mor på dette punktet. Jeg håper ikke dette er sant.... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uker på vei: 36+5

Uker igjen: 3+4, tror jeg. Blir det ikke det? :fnise:

Kjønn: Gutt

Navn: Tror det blir Kasper altså, vi finner ikke noe bedre. Har vurdert Aleksander, bare synd det er så utrolig populært.

Utålmodig: Ja, nå føler jeg at jeg står og tripper på målstreken, klar til å sette i gang.

Vektøkning: +10 ca. Har begynt å få mye vann i beina, så her renner nok kiloene på fremover. Heldigvis av typen som renner fort av igjen også :)

Hodet ned: Ja.

Hodet festet: Ja, hurra!!

Aktivitet innenifra: Rullende, dyttende bevegelser stort sett. Nå som hodet er festet er bevegelsene gjerne på de samme stedene og kjenner jeg kan bli øm der.

♥ Høygravid: Det kan man trygt si jeg er.

Søvn: Sover dag og natt nå, mye trøtt.

Form: Sliten og trøtt. Øm i sete/nedre deler av korsrygg. Kjæresten har begynt å massere meg hver kveld :rodmer:

♥ Plager: Korte, intense kynnere, av og til nedpress. Hyppig vannlating, tidvis hver 15 min.

Barnerom: Skal ligge inne hos oss, men vi har et rom vi etter hvert skal gjøre klart.

Utstyr: Det aller meste er på plass.

Mangler av utstyr:

- Madrass

- Bæresjal

- Badebalje (skal låne)

- Brystvortekrem (kjøpes på Ullevål, for den er visst fantastisk)

- Reiseseng (kjøper nok dette etter fødsel)

Melk: Jess, ser ut som jeg har sopp på brystvortene, hehe.

Matkikk: Ingenting. Sliter faktisk med at ingenting frister, men spiser jo fordi jeg ofte er veldig sulten.

Kynnere: Ja, korte og intense.

Tungt: Føler jeg både ser, og høres ut, som en strandet hval med forkjølelse. Stabber, puster og peser.

Strekkmerker: Ikke enda. Bank i bordet.

Tanker om fødselen: Et litt forstyrrende element der fremme i horisonten. Grugleder meg.

♥ Neste kontroll: Jordmortime 15/5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, i dag fikk jeg masse ondter på akupunktur. Fikk plutselig sterke smerter i nedre delen av magen/symfyseområdet. Det kom og gikk, og etter hvert flyttet det seg til ryggen før det gav seg helt. Lå et tidspunkt og lurte på om dette var starten på en fødsel, men nå i etterkant tror jeg ikke det var rier heller. Var som sterke mensenssmerter på et punkt, men lell... det gav seg jo og har ikke kjent særlig til nedpress eller noe annet resten av dagen. Noen som har opplevd det samme? Form for modning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor gikk overtid med meg. Tre dager. Ellers er jeg den ENESTE som har gått over tiden, samt å få en så stor unge som jeg fikk :fnise:

Tror det er fullstendig individuelt hvordan alt blir.

Aner ikke hva slags plager du snakker om.. Men kan jo hende, nå som hodet er festet, at det borer seg nedover og at du får ligamentsmerter og nedpress..? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor gikk overtid med meg. Tre dager. Ellers er jeg den ENESTE som har gått over tiden, samt å få en så stor unge som jeg fikk :fnise:

Tror det er fullstendig individuelt hvordan alt blir.

Aner ikke hva slags plager du snakker om.. Men kan jo hende, nå som hodet er festet, at det borer seg nedover og at du får ligamentsmerter og nedpress..? :klo:

Ja, det må ha vært noe form for nedpress fordi det gjorde så sykt vondt i selve symfysen, og det er jo der han ligger og presser godt med hodet. Lå på en benk så fikk ikke prøvd å bevegd meg, det kunne kanskje ha lettet smerten litt og jeg ville ha kjent om det var nedpress, eller noe annet.

Håper bare det er et tegn på at fødselen er ett skritt nærmere :) 37 uker i morgen, weeee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg jo virkelig! :jepp: håper du slipper å gå så mye over da. Jeg gikk 6 dager over, og syns egentlig ikke det var så ille. Tror jeg trengte noen ekstra dager på å forberede meg mentalt. ;) Men fødselen viste seg å ikke være noe å grue seg til! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg tenker på siste del av svangerskapet som "de uforklarlige vondters tid" ;)

Det er så mye som kommer og går, og rare fornemmelser og smerter kommer på de rareste tider (og steder på kroppen, ikke minst!). Det er nok ganske så vanlig, men blir jo ikke mer behagelig for det! Håper du ellers er i ok form, selv om det begynner å tære på :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det nærmer seg jo virkelig! :jepp: håper du slipper å gå så mye over da. Jeg gikk 6 dager over, og syns egentlig ikke det var så ille. Tror jeg trengte noen ekstra dager på å forberede meg mentalt. ;) Men fødselen viste seg å ikke være noe å grue seg til! :jepp:

Ja, jeg satser på å føde i løpet av uke 39, hihi. Er klar som ett egg jeg. Gleder meg ikke til smertene, men de er der i hvert fall for en grunn, så da håper jeg at jeg klarer å holde motet oppe underveis. Det betyr jo at jeg får møte lilleputt og det gleder jeg meg sånn til!!

Har du skrevet fødselshistorien din noen sted forresten? :)

Jeg må innrømme at jeg tenker på siste del av svangerskapet som "de uforklarlige vondters tid" ;)

Det er så mye som kommer og går, og rare fornemmelser og smerter kommer på de rareste tider (og steder på kroppen, ikke minst!). Det er nok ganske så vanlig, men blir jo ikke mer behagelig for det! Håper du ellers er i ok form, selv om det begynner å tære på :klem:

Haha, du har et poeng. Nå holder virkelig korsrygg og rumpe (!!!) på å knele helt. Vondt og ømt. Har gitt opp å leve en sunn livsstil også nå. Null trening, sukker hver dag, haha. Syns å synd på meg selv og som det stod på app'n min: "Nå er det dags for å spise seg opp på karbohydrater". Er visst veldig mye karbohydrater i sukker :hoho:

Men, er jo egentlig god i formen. Sånn egentlig. Sover bedre, og har meg dupper stadig vekk på dagtid også, men føler jeg kunne i teorien født når som helst, jeg er klar :)

Koser du deg masse med lille smule? Åhhh, det tipper jeg du gjør. Gleder meg sånn til det er min tur om noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig 37 uker og lilleputt er ikke lenger prematur, hurra! Det føles som en viktig milepæl. Nå kan han bare komme når som helst, jeg er klar.

Noen som har lyst til å tippe på når han kommer? "Alle" tror jeg kommer til å poppe litt før termin, og det gjør jeg vel også selv, så da tipper jeg dette er kroppen min sin respons på det er følgende: :balltre:

Jeg går sikkert 10 dager over termin..... :eeeh: !

Men, jeg tar likevel sjansen og tipper 25. mai. Da er jeg 39+2 (i følge menstermin vil jeg være 39+6, om noen er opptatt av det). UL-termin er 1.juni. Når tror du jeg popper? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 3 juni :) Ikke meningen å være pessimist altså, jeg pleier som regel å tro man går litt over selvom det ikke trenger å være sånn :)

De vondtene dine kan jo tyde på at det nærmer seg da. Håper det for din skyld:) Jeg har også mye nedpress, kynnere og stikking. Spennende nå fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal føre dere opp på lista. Dette blir så spennende!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...