Gå til innhold

Prøvelykke

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Kræsj på sofaen = fornuftig tidsbruk! :Nikke::klem:

Det er det definitivt for deg. Fødselen er jo like rundt hjørnet. Har også hørt det skal være lurt å "spise seg litt opp" til fødsel, især på karbohydrater. Det betyr smågodt, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det definitivt for deg. Fødselen er jo like rundt hjørnet. Har også hørt det skal være lurt å "spise seg litt opp" til fødsel, især på karbohydrater. Det betyr smågodt, ikke sant? ;)

Jo jo, men alle som bærer tungt har godt av en cowboystrekk i ny og ne! Du sleper jo rundt på ganske mye bagasje du også, så å la rygg og kropp hvile litt innimellom skal du gjøre med god samvittighet :)

Og sa du smågodt?! :sikle: Må definitivt være det de mener med "karbohydrater" i graviditetsbøkene. Helt klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jo, men alle som bærer tungt har godt av en cowboystrekk i ny og ne! Du sleper jo rundt på ganske mye bagasje du også, så å la rygg og kropp hvile litt innimellom skal du gjøre med god samvittighet :)

Og sa du smågodt?! :sikle: Må definitivt være det de mener med "karbohydrater" i graviditetsbøkene. Helt klart!

Hadde en to-timersdupp på sofaen i går formiddag. Det er noe jeg aldri gjorde før jeg ble gravid, men merker kroppen krever mer hvile nå.

Ja, hva annet enn smågodt har raske, fine karbohydrater? Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde vi hadde det som arbeidsoppgave som gravide å gi sofaen eller godstolen litt ekstra nærhet? :fnise:

Haha, ja, nå om dagen så føler jeg at mitt kall i livet er å hvile mest mulig :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, nedslående veiing i dag. Nå er jeg akkurat ti kilo i pluss! Jaja. Håper å ikke så mye over enn 12 kilo totalt da. Jeg har nok fett til melka som det er, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhh, nedslående veiing i dag. Nå er jeg akkurat ti kilo i pluss! Jaja. Håper å ikke så mye over enn 12 kilo totalt da. Jeg har nok fett til melka som det er, hehe.

10 kg i uke 35 er da ingen ting! Tror du skal forberede deg på noen ekstra kilo på slutten, jeg fikk iallefall en del vann i kroppen selv om det ikke syntes veldig godt på fingre og ankler. Jordmor sa at det ikke gikk an å legge på seg 1,5 kg på en uke når jeg hadde spist som normalt, så det var vann som hadde sneket seg på. Jeg hadde også gått ned 10 kg en uke etter fødsel, selv om jeg hadde ganske dårlig kustus på hva jeg puttet i meg den første tiden.

I tillegg så kan du trøste deg med at det sannsynligvis ikke blir så mye spising den første tiden. Jeg glemmer iallefall helt å spise (selv om jeg har en enkel baby), i går gikk det feks 9 timer mellom lunch og middag uten at det plagde meg nevneverdig. Og jeg pleide å være en sånn som ble mannevond hvis jeg ikke fikk mat hver 4. time ;)

Ellers, hvordan er formen? Tenk at du er 35 uker allerede? Tiden flyyyyr!

Edit: skriveleif

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kg i uke 35 er da ingen ting! Tror du skal forberede deg på noen ekstra kilo på slutten, jeg fikk iallefall en del vann i kroppen selv om det ikke syntes veldig godt på fingre og ankler. Jordmor sa at det ikke gikk an å legge på seg 1,5 kg på en uke når jeg hadde spist som normalt, så det var vann som hadde sneket seg på. Jeg hadde også gått ned 10 kg en uke etter fødsel, selv om jeg hadde ganske dårlig kustus på hva jeg puttet i meg den første tiden.

I tillegg så kan du trøste deg med at det sannsynligvis ikke blir så mye spising den første tiden. Jeg glemmer iallefall helt å spise (selv om jeg har en enkel baby), i går gikk det feks 9 timer mellom lunch og middag uten at det plagde meg nevneverdig. Og jeg pleide å være en sånn som ble mannevond hvis jeg ikke fikk mat hver 4. time ;)

Ellers, hvordan er formen? Tenk at du er 35 uker allerede? Tiden flyyyyr!

Edit: skriveleif

Ja, jeg regner med at kommer det mye nå fremover må det være vann. Har ikke så mye i kroppen nå, bare bittelitt, men skal minne meg selv på at det nok ikke er fett om det pøser på med kilo nå fremover. I teorien skal jeg kun legge på meg 200-300 gram i uka ved normalt kosthold nå, så alt utenom får jeg bare overse. Takk for at du sier det som det er :) Håper virkelig det meste renner av fort og at jeg innen februar er tilbake på matchvekt, som er en ca. 6-7 kilo under det jeg veide når jeg ble gravid, hehe. Åjada, jeg har kost på meg litt for mange kjærestekilo. Opsda.

Formen er helt grei. Har begynt å få en del kynnere, men de kortvarige. Ellers sliter jeg med vondt rygg og dårlig utvalg av liggestillinger, så det går utover nattessøvnen. Er glad jeg er 80% sykemeldt :) Ellers har jeg det fint og tror egentlig jeg har sluppet veldig lett unna. Mange som har det mye verre enn meg.

Enn med deg? Hvordan er det å være mamma? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg regner med at kommer det mye nå fremover må det være vann. Har ikke så mye i kroppen nå, bare bittelitt, men skal minne meg selv på at det nok ikke er fett om det pøser på med kilo nå fremover. I teorien skal jeg kun legge på meg 200-300 gram i uka ved normalt kosthold nå, så alt utenom får jeg bare overse. Takk for at du sier det som det er :) Håper virkelig det meste renner av fort og at jeg innen februar er tilbake på matchvekt, som er en ca. 6-7 kilo under det jeg veide når jeg ble gravid, hehe. Åjada, jeg har kost på meg litt for mange kjærestekilo. Opsda.

Formen er helt grei. Har begynt å få en del kynnere, men de kortvarige. Ellers sliter jeg med vondt rygg og dårlig utvalg av liggestillinger, så det går utover nattessøvnen. Er glad jeg er 80% sykemeldt :) Ellers har jeg det fint og tror egentlig jeg har sluppet veldig lett unna. Mange som har det mye verre enn meg.

Enn med deg? Hvordan er det å være mamma? :)

Godt å høre at formen er relativt grei! Noe drit må man regne med på slutten uansett ;)

Her går det veldig bra, og jeg koser meg masse som mamma! Det er klart det er slitsomt til tider, men det er så utrolig verdt det når man har vært så heldig å få verdens fineste lille guttebebbis :hjerte:

Jeg tror vi har vært veldig heldige da (bank-i-bordet), for tassen er veldig enkel og grei å ha med å gjøre. Så lenge han har mat i magen, tørr bleie og ikke jobber med en bais så er han stort sett fornøyd. Vi har hatt 2-3 kvelder med skriking pga magevond, men det må man jo regne med. Ellers så sover han godt, og matingen går fint, så vi er stort sett blide og fornøyde alle mann!

Du kan virkelig glede deg! :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at formen er relativt grei! Noe drit må man regne med på slutten uansett ;)

Her går det veldig bra, og jeg koser meg masse som mamma! Det er klart det er slitsomt til tider, men det er så utrolig verdt det når man har vært så heldig å få verdens fineste lille guttebebbis :hjerte:

Jeg tror vi har vært veldig heldige da (bank-i-bordet), for tassen er veldig enkel og grei å ha med å gjøre. Så lenge han har mat i magen, tørr bleie og ikke jobber med en bais så er han stort sett fornøyd. Vi har hatt 2-3 kvelder med skriking pga magevond, men det må man jo regne med. Ellers så sover han godt, og matingen går fint, så vi er stort sett blide og fornøyde alle mann!

Du kan virkelig glede deg! :rodmer:

Åhhh, kommer du til å legge ut et lite bilde på bloggen? :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En meter rundt livet er dokumentert med bilde på bloggen, hoho.

Jeg er også en meter rundt livet nå :fnise:

Jeg finner ikke bloggen din lenger jeg? Er det noe jeg har gjort feil kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en meter rundt livet nå :fnise:

Jeg finner ikke bloggen din lenger jeg? Er det noe jeg har gjort feil kanskje?

Så rart, jeg har ikke gjort noe med innstillingene. Prøvd å gå inn på min profil (trykk på bildet mitt, avataren) og deretter på blogg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig at du er innom og leser Dine :)

Dagens oppdatering hos legen (måtte ta rhesus minus-blodprøver)

Blodtrykk: 113/75

Vekt: + 10 kilo

Hjertelyd: 145

Ødem: 1

Urin: Neg

Symfysemål: 37 cm

Legen sa også at hodet nå var festet, og ikke bevegelig, men ser han har satt opp H/B (hode bevegelig) på helsekortet, så da ble jeg usikker igjen. Har merket at jeg må på do hele tiden nå (ofte hvert 15 minutt, i sær på kveldstid) og er ikke det normalt når hodet er festet? Magen har sunket litt (svigerinna mi som påpekte det i går og i dag merket jeg det når jeg tok på bhen, som plutselig var litt løsere), men ikke veldig mye. Legen sa magen kunne synke litt og litt, hva tror dere?

Ellers har jeg en del vann i kroppen nå. Smalt opp 1 kilo på en uke, men det går jo fort av. Kjenner jeg er på slutten altså. Magen er tung og ryggen verker. Babyens bevegelser er rullende og dyttende. Han må ha det veldig trangt nå ja. Hikker gjør han stadig vekk, så det rister i mage og rompe :hoho: Noen ganger prøver jeg å finne ut hvordan han ligger og det begynner å bli ganske lett nå. Jeg kjenner tydelig både armer, bein, rygg, osv. I går måtte jeg dytte ned den ene foten hans som bare tøyt ut, haha. Langemannen min :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min sank også litt og litt, men jeg synes egentlig ikke at den sank skikkelig ned. Jeg hadde iallefall aldri følelsen av å ha "magen nede på knærne" slik som mange snakker om.

Tenk, om en uke så er ikke tassen din prematur lenger! Synes ikke det er lenge siden du var i uke 7 jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magen min sank også litt og litt, men jeg synes egentlig ikke at den sank skikkelig ned. Jeg hadde iallefall aldri følelsen av å ha "magen nede på knærne" slik som mange snakker om.

Tenk, om en uke så er ikke tassen din prematur lenger! Synes ikke det er lenge siden du var i uke 7 jeg :ler:

Husker så godt venninna mi sin mage som nærmest lå på knærne :fnise: . Ei annen venninne sank ikke magen overhode. Så bildet som ble tatt dagen før fødsel og det var sprettmagen sin det. Så, er tydeligvis veldig individuelt ja (noe jeg ble litt skuffet over for har gledet meg sånn til magen skulle synke og så gjør den kanskje ikke det noe særlig likevel). Fint at hodet er festet i hvert fall, så kommer han rikitg vei ut, hehe.

Ja, seriøst, hvor ble tiden av? Jeg kan liksom føde "når-som-helst". Må vel kanske forvente å gå over, men jeg har sånn på følelsen at jeg føder i uke 39. Kanskje jeg snart må ordne meg en tippeliste? Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser stadigvekk :)

Magen min har ikke sunket, men hodet var festet idag hos jordmor :)

Kjenner igjen bevegelsene du beskriver ja, stikker fort ut et kne eller fot her og der.

Hender jeg har litt krig med han når han tar i litt for mye :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser stadigvekk :)

Magen min har ikke sunket, men hodet var festet idag hos jordmor :)

Kjenner igjen bevegelsene du beskriver ja, stikker fort ut et kne eller fot her og der.

Hender jeg har litt krig med han når han tar i litt for mye :fnise:

Ja, har liksom hele tiden gått og ventet på at magen skulle synke for da var jo hodet festet. Trodde jeg. Tydeligvis så er det forskjell på oss gravide. Er utrolig glad for at han ligger med hodet ned i hvert fall.

Tenk, nå er du straks 36 uker!! Snart er det på tide å rope et aldri så lite hurra!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese nå, Pyntestøv! Prøv å bygg opp med dyne og sov på skrått hvis du ikke har fosøkt det. Funket som fjell på meg, og plutselig kunne jeg puste igjen.. Uff, mye vondter de siste ukene, men herlighet, det er så verdt det! :danse:

Moro å kjenne ben og armer! Jeg strøk Ed over ryggen hele tiden, så hver gang jeg gjør det nå, så krummer han seg skikkelig :)

36 uker, asså! Tiden går!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...