Nuttapia Skrevet 17. april 2013 #1121 Del Skrevet 17. april 2013 Jeg skjønner deg godt! MEN! Du og baby er viktigere enn jobben, Pyntestøv! Du har sikkert kollegaer som har vært i samme situasjon og/eller forstår deg Du har lov til å si at du er sliten nå. Tenk for en prosess det er å lage et barn i kroppen! Babyen og alt som skjer inni deg tar all energi og krefter. Kroppen er i høygir hele tiden, og man skal ta vare på seg selv. Derfor skal man ikke ha dårlig samvittighet. Det er en naturlig prosess, og det er rart hvis du ikke hadde vært noe sliten nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 17. april 2013 Forfatter #1122 Del Skrevet 17. april 2013 Jeg skjønner deg godt! MEN! Du og baby er viktigere enn jobben, Pyntestøv! Du har sikkert kollegaer som har vært i samme situasjon og/eller forstår deg Du har lov til å si at du er sliten nå. Tenk for en prosess det er å lage et barn i kroppen! Babyen og alt som skjer inni deg tar all energi og krefter. Kroppen er i høygir hele tiden, og man skal ta vare på seg selv. Derfor skal man ikke ha dårlig samvittighet. Det er en naturlig prosess, og det er rart hvis du ikke hadde vært noe sliten nå Har legetime torsdag neste uke. Skal be om økt sykemelding da Kanskje til og med 100 prosent, men i hvert fall mer enn 40. 60 eller 100. Takk for støtten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 18. april 2013 Forfatter #1123 Del Skrevet 18. april 2013 ♥ Uker på vei: 34+0 ♥ Uker igjen: 6+2 ♥ Kjønn: Gutt ♥ Navn: Kasper ♥ Utålmodig: Nja, jo, ja. Er vel biiittelitt-ørlitegrann (veldig!!!) utålmodig nå merker jeg. Gleder meg til å møte vesle lilleputt og drømmer om han hver natt. ♥ Vektøkning: Ca. 9 kilo nå! Grøss og gru. ♥ Hodet ned: Ja. ♥ Hodet festet: Nei, magen har ikke sunket. ♥ Aktivitet innenifra: Merker han begynner å få dårlig plass nå, mye mer knuffing nå enn reale spark. ♥ Høygravid: 4 dager igjen til jeg er offisielt høygravid, men jordmor sa jeg ER høygravid med min mage. Føler meg svær selv. ♥ Søvn: Sover ikke særlig godt om nettene. Det er helt forferdelig. Må nok ha 100% sykemelding nå. ♥ Form: Det begynner å bli tungt nå, puster som en kolspasient med kraftig forkjølelse. ♥ Plager: Nå kommer plagene hos meg også - øm, vond rygg, lite søvn, tidvis kvalm, sliten og med høy hvilepuls. Knepper ofte i hofte/bekkenområdet når jeg bøyer meg. ♥ Barnerom: Skal ligge inne hos oss, men vi har et rom vi etter hvert skal gjøre klart. ♥ Utstyr: Vi har det meste nå!! Utrolig, men sant ♥ Mangler av utstyr: Skal handle det siste i Sverige i morgen. Har begynt med nesting også, så nå er stellekroken på plass. Kan legge ut bilde på bloggen etter hvert. ♥ Melk: Jepp, her er det endelig råmelk. ♥ Matkick: Veldig lite, frukt og bær kanskje? Alt med sukker, raffinert eller fruktsukker, er godt. Ikke spesielt glad i kjøtt om dagen, og kan ofte bli kvalm av mat når jeg spiser. Tror det er fordi tarmene har dårlig plass. ♥ Kynnere: Nja, det er lite av dem, men kommer ofte når jeg er sliten. ♥ Tungt: Åja! 6 uker til med dette? Huff, jeg må nok ha mer sykemelding. ♥ Strekkmerker: Nei, men klør på magen og har tidvis tør, litt skjellaktig hud på enkelte partier. Smører og smører, men hjelper lite. Håper det ikke blir for mange battle-scars, jeg har nok med de jeg allerede har fra ungdomstiden. ♥ Tanker om fødselen: Grugleder meg fortsatt. Prøver å forberede meg så godt jeg kan og tenke positive tanker. ♥ Neste kontroll: Legen neste uke og jordmortime 10/05. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 18. april 2013 Forfatter #1124 Del Skrevet 18. april 2013 Skal til legen nå. Ringte og fikk time om 45 min. Kommer til å be om økt sykemelding. Tror jeg kanskje går for 100%. Det føles merkelig, og litt som et nederlag, men jeg orker ikke mer. Sov 4-5 timer i natt og er helt utslitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 18. april 2013 #1125 Del Skrevet 18. april 2013 Høres ut som du gjør det rette! Lykke til hos legen, det går sikkert kjempefint- og så får du den freden og roen du behøver framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 18. april 2013 Forfatter #1126 Del Skrevet 18. april 2013 Høres ut som du gjør det rette! Lykke til hos legen, det går sikkert kjempefint- og så får du den freden og roen du behøver framover. Føles veldig som et nederlag, men også som en lettelse egentlig. Jeg tror jeg må ha det nå, for kroppen min har slått seg helt vrang nå i forhold til søvn. Takk for støtten altså, jeg setter stor pris på den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 18. april 2013 #1127 Del Skrevet 18. april 2013 Det er ikke noe nederlag! Det er å være en fornuftig gravid! (Jeg ble vel helt sykemeldt fra deltidsjobben min ca. samtidig, om ikke enda litt før. Og legen måtte dytte den på meg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. april 2013 #1128 Del Skrevet 18. april 2013 Hvordan gikk det hos legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 18. april 2013 Forfatter #1129 Del Skrevet 18. april 2013 Det ble 80% sykemelding Det passer meg fint. Det vil si 3 arbeidsdager fordelt på 3 uker og jeg kan både forberede jobben, og meg selv, på at jeg snart blir helt borte fra arbeidslivet en lang, lang tid Jeg er veldig happy med den løsningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. april 2013 #1130 Del Skrevet 18. april 2013 Så bra det ordnet seg og det høres jo ut som en fin løsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 18. april 2013 #1131 Del Skrevet 18. april 2013 Kjempefin løsning! Det blir godt for deg Jeg aner ikke hva du hadde som startvekt da duble gravid, men kanskje det er en liten trøst at jeg gikk opp 28 kg..? UTEN at legen hevet øyenbrynet.. Jeg har 11 kg igjen å gå ned.. Stalltips: Bygg opp med puter og dyne hvis du sliter med rygg/dårlig pust/halsbrann om natten. Det hjalp meg enormt! Håper uansett at du sover godt i natt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 19. april 2013 Forfatter #1132 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Så bra det ordnet seg og det høres jo ut som en fin løsning Er kjempefornøyd! :D Kjempefin løsning! Det blir godt for deg Jeg aner ikke hva du hadde som startvekt da duble gravid, men kanskje det er en liten trøst at jeg gikk opp 28 kg..? UTEN at legen hevet øyenbrynet.. Jeg har 11 kg igjen å gå ned.. Stalltips: Bygg opp med puter og dyne hvis du sliter med rygg/dårlig pust/halsbrann om natten. Det hjalp meg enormt! Håper uansett at du sover godt i natt!! Ja, jeg var 5-6 kilo over min høyeste trivselsvekt (har et spenn på 5 kilo hvor jeg trives best å ligge). Disse kjæreste-slæsj-kosekiloene skulle jeg gå ned igjen før en graviditet. Det skjedde ikke. Så, egentlig tenker jeg at så fort jeg har født har jeg fødselskiloene + disse 5-6 kiloene jeg skal ned i tillegg, hehe. Så, for øyeblikket er det altså snakk om 14-15 kilo. Håper å få mye gratis av ammingen da 11 kilo igjen? Da har du gått ned 17 kilo på 2 måneder? Det er helt sykt hvor mye man kan gå ned etter graviditet. Tipper en del var vann, men sikkert en god dose ammefett også. Utrolig kjekt. Tipper du er tilbake til matchvekt før jul jeg! Har bestilt meg sånn pølsepute nå som skal være genial å sove med. Har nå 5 puter i senga, men skal prøve å rulle sammen to dyner i natt og se hvordan det fungerer. Jeg har sovet greit i natt, men tror jeg rett og slett har vært utslitt, hehe. Fri i dag. Det er bare så deilig!!! Endret 19. april 2013 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. april 2013 #1133 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg har pølsepute og det er deilig det Men dt kan være tungt å løfte den med bena om natten når jeg skal skifte liggestilling, men ellers er den god. Og så kan den brukes til støtte osv når babyen har kommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 19. april 2013 #1134 Del Skrevet 19. april 2013 Så godt at du fikk utvidet sykemeldingen din! 80% høres jo egentlig perfekt ut, sa får du både hvilt OG kommet deg ut blant folk en gang i uka Ifht vektoppgang gikk jeg opp ca 18 kg, og 11 av de var allerede borte da jeg veide meg i starten av denne uka (på tross av ganske slapt kosthold etter fødsel, + at jeg har vært ganske inmobil pga sår og sting nedentil) Jeg merker også at jeg ikke er like sulten som jeg var dag jeg var gravid, så jeg tror de resterende kiloene kommer til å bli borte uten særlig store problemer. Uansett; poenget var at jeg tror ikke du skal være særlig bekymret for vektoppgangen din God helg Ps: jeg er snaaart ferdig med fødselshistorien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 20. april 2013 Forfatter #1135 Del Skrevet 20. april 2013 Jeg har pølsepute og det er deilig det Men dt kan være tungt å løfte den med bena om natten når jeg skal skifte liggestilling, men ellers er den god. Og så kan den brukes til støtte osv når babyen har kommet Ja, er en sånn jeg har bestilt. En tre-i-en-pute, som både kan være sovepute som gravid, liggepute for baby og ammepute. Genialt! :D Så godt at du fikk utvidet sykemeldingen din! 80% høres jo egentlig perfekt ut, sa får du både hvilt OG kommet deg ut blant folk en gang i uka Ifht vektoppgang gikk jeg opp ca 18 kg, og 11 av de var allerede borte da jeg veide meg i starten av denne uka (på tross av ganske slapt kosthold etter fødsel, + at jeg har vært ganske inmobil pga sår og sting nedentil) Jeg merker også at jeg ikke er like sulten som jeg var dag jeg var gravid, så jeg tror de resterende kiloene kommer til å bli borte uten særlig store problemer. Uansett; poenget var at jeg tror ikke du skal være særlig bekymret for vektoppgangen din God helg Ps: jeg er snaaart ferdig med fødselshistorien Oi, bare 7 kilo igjen til utgangspunktet! Wow. Det virker lovende altså for min del. Da har jeg håp om at jeg kan miste de ekstrakiloene som kom FØR jeg ble gravid også Gleder meg til å lese fødselshistorien din God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 22. april 2013 #1136 Del Skrevet 22. april 2013 Så bra at du fikk utvida sykemeldingen din! Sånn pute hørtes kjempeherlig ut da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 22. april 2013 #1137 Del Skrevet 22. april 2013 Pølsepute høres deilig ut, hvor får man tak i det? Godt at du fikk utvidet sykemelding, men allikevel får vært på jobb for å forberede permisjon Fint at du er fornøyd med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 23. april 2013 Forfatter #1138 Del Skrevet 23. april 2013 Så bra at du fikk utvida sykemeldingen din! Sånn pute hørtes kjempeherlig ut da Ja, jeg trengte det nå merker jeg. Har sånn på følelsen han kommer i uke 39 og det er straks bare 4 uker til.... hjelpes. Kjekt å kunne være uthvilt til det Pølsepute høres deilig ut, hvor får man tak i det? Godt at du fikk utvidet sykemelding, men allikevel får vært på jobb for å forberede permisjon Fint at du er fornøyd med det Mange barnebutikker selger det, Barnas Hus f.eks. Jeg har bestilt min hos Barnehuset nederst på Grünerløkka og skal hente den så fort den kommer inn i butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 23. april 2013 Forfatter #1139 Del Skrevet 23. april 2013 (endret) Da er jeg offisielt høygravid, selv om jeg har følt meg det lenge. Om 1 uke er jeg også fullgåtte 8 måneder. Tiden løper sannelig fort nå. Heldigvis er de fleste innkjøp gjort og det jeg manglet, ja, det fikk jeg på overraskelses-baby-shower på søndag. Den så jeg ikke komme i det hele tatt. Dagen begynte med at kjæresten malte ferdig barnekommoden (legger ved et bilde jeg) og hengte opp en hylle som lenge skulle vært gjort. Deretter vasket han gulvet for "det var jo så deilig å ha det rent", og ryddet i hele leiligheten (det siste merket jeg egentlig ikke, fordi han gjorde det så gradvis). Ingen alarmbjeller ringte. Søstra mi kom en tur opp fordi hun skulle låne vaskemaskinen våres (lang historie, men helt plausibel og ingenting jeg stusset på). Hun ba meg sette på komfyren så hun kunne varme seg en calzone. Flere ganger spurte jeg kjæresten om han ikke kunne hjelpe meg å henge opp babytøyet jeg hadde vasket, men han fløy frem og tilbake og "hørte" meg ikke. Til slutt sa jeg at vi måtte gjøre det NÅ fordi vi hadde dårlig tid (vi skulle nemlig på middag hos et vennepar). Søstra mi kom, vi fløy ut døra. I det vi kjørte ut garasjen velger kjæresten å kjøre en annen vei enn normalt fordi "det er jo egentlig kortere enn den andre, tror du ikke?" og var veldig opptatt av å snakke om husene som lå på den veien (slik at jeg ikke så i retning vår blokk og leilighet). Når vi hadde kommet et lite stykke kom han så på at han hadde glemt å ta med øl. Da var vi allerede 10-15 min forsinket og jeg var PISSESUR fordi han insisterte på at vi MÅTTE ha med øl (litt dyrere, poløl vi hadde kjøpt inn) og appåtil, når vi kom tilbake til leiligheten måtte jeg løpe opp for å hente dem! Jeg var så sur, haha. I det jeg lukket opp døra nærmest skrek jeg "VETTUHVA....." og der kom hele venneflokken springende frem og ropte "Surprise!". To tanker for igjennom hodet mitt: 1. Har søstra mi folk på besøk? 2. Dette har jeg ikke tid til, jeg har DÅRLIG TID!!! Før jeg innså hvem som stod der, inkludert hun jeg skulle på besøk til. Så, oppsummert.... det ble en meget hyggelig kveld, med masse babysnakk, god mat (ja, den ovnen ble satt på for rundtstykker, hehe), kaker og gaver. I tillegg måtte alle prøve å gjette hvor stor jeg er rundt magen ved hjelp av en tråd og ingen klarte det. Alle tippet meg mye større enn jeg faktisk er, noen så til å ha gått glipp av at jeg ikke skal ha trillinger, men det kun ligger en tass i magen, hehe. Kjæresten har vært sykt flink til å holde dette skjul. Jeg har til nå gjort narr av babyshower og sagt at jeg ikke under noen omstendighet ville ha det, men jeg vet ikke hva jeg snakket om. Det var aller mest en god anledning til å samle flest mulig av venner/familie og ha en hyggelig kveld sammen Her er forøvrig kommoden kjæresten har malt for meg: Og her er stellekroken på badet: Så deilig å endelig få litt babystæsj på plass Endret 23. april 2013 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 23. april 2013 Forfatter #1140 Del Skrevet 23. april 2013 Forresten, nye magebilder på bloggen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå