Pyntestøv Skrevet 16. mars 2013 Forfatter #1021 Skrevet 16. mars 2013 Lørdag og her har himmelen åpnet seg for å sende en god dump med hvit forakt over min vårfølelse Siden jeg fylte 25+4 på torsdag hadde vi bestemt å feire hele elendigheten i dag. Kjæresten har arrangert en turist-i-egen-by-opplegg, og opprinnelig var det meldt både sol og skyfri himmel. Det var jo for godt til å være sant, så det fikset værgudene temmelig fort opp i. Heldigvis har vi bil nå, så det er ikke totalkrise, men Oslo er ikke akkurat verdens mest bilvennlige hovedstad (noe som selvfølgelig er bra for miljøet, men akk, så irriterenes når man faktisk må bruke bilen). Nå prøver jeg å lure søstra mi til å trene med meg. Jeg har virkelig ikke lyst, men jeg vet det er bra for meg og .... hun kunne ikke. Så, nå må jeg motivere meg selv. Uæææ.... må si det er så mye lettere å trene når jeg kan putte masse tunge vekter på stanga og har et mål med treninga (bli sterk, gå ned i vekt, hva-som-heslt). Nå går det mer på måfå. Jeg blir sliten av å se på noen gjøre knebøy og formen er så langt ned i kjelleren at den i realiteten er blitt begraved levende. Hvor ble det av min tyveårige kropp og fysikk? Jeg er blitt 60 over natta .
Mafalda Skrevet 16. mars 2013 #1022 Skrevet 16. mars 2013 Usj, så dumt med dagen som gikk i vasken! Utrolig unødvendig med dette snøværet!! Men dere klarer å få til en versjon av feiringen likevel, med bil? Eller gir dere helt opp? Apropos trening, er det kanskje ingen trøst å tenke på at andre undergraver kroppen i enda større grad enn deg... men kanskje litt? Jeg skal nemlig tilbringe dagen med å se på at gutta mine (og 800 andre gutter) spiller fotball, mens jeg selv står pal i kiosken og gafler mislykkede vafler. Sikkert akkurat det kroppen har behov for Og du- ikke glem at når babyen er ute blir det lettere å trene. Dvs ikke i forhold til tid og barnepass og sånt, selvsagt, men rent fysisk. Hele kroppen er jo påvirket av graviditeten nå, både hjerte og lunger og rygg og knær, så det er ikke sikkert du er fullt så klar for skraphaugen som du tror!
Dyregod Skrevet 16. mars 2013 #1023 Skrevet 16. mars 2013 Gratulerer med dagen som var! Jeg føler meg også skikkelig snytt for våren nå når jeg ser ut. De grønne trærne har blitt hvite igjen! Jaja, våren kommer vel til slutt den og? Jeg kjenner til det med å føle seg i elendig form. Jeg tror selv at en på 80 år kunne slått meg på treningssenteret for tiden. Jeg puster og peser bare for å ta på sokker ;-) Ønsker deg er riktig god feiring til tross det hvite på bakken.
Gjest roseduft Skrevet 17. mars 2013 #1024 Skrevet 17. mars 2013 Håper dagen din ble litt bedre enn slik den startet Fikk du gjort noe fysisk aktivitet? En spasertur i en times tid i naturen, med musikk på ørene f.eks er jo herlig.. Vet ikke hvordan det føles når man er gravid å gå for lenge på en gang men? Du er flink som står på og prøver å yte ditt beste til tross for alt uansett! Så gi deg selv litt ros for ditt pågangsmot Finn en liten positiv ting i hverdagen og rett dine tanker mot og hent litt lys og varme ifra, så skal du se at det hele er glemt så fort lillegull er ute, og du har kroppen din for deg selv igjen
Pyntestøv Skrevet 17. mars 2013 Forfatter #1025 Skrevet 17. mars 2013 Usj, så dumt med dagen som gikk i vasken! Utrolig unødvendig med dette snøværet!! Men dere klarer å få til en versjon av feiringen likevel, med bil? Eller gir dere helt opp? Apropos trening, er det kanskje ingen trøst å tenke på at andre undergraver kroppen i enda større grad enn deg... men kanskje litt? Jeg skal nemlig tilbringe dagen med å se på at gutta mine (og 800 andre gutter) spiller fotball, mens jeg selv står pal i kiosken og gafler mislykkede vafler. Sikkert akkurat det kroppen har behov for Og du- ikke glem at når babyen er ute blir det lettere å trene. Dvs ikke i forhold til tid og barnepass og sånt, selvsagt, men rent fysisk. Hele kroppen er jo påvirket av graviditeten nå, både hjerte og lunger og rygg og knær, så det er ikke sikkert du er fullt så klar for skraphaugen som du tror! Vi tok en en tur på Folkemuseumet, Fram og Oslo Reptilpark, før vi endte kvelden med en femretters på Oslos mest romantiske resturant - Klosteret. Bra stemning, men maten var litt berg-og-dalbane når det kom til spennende smaker. Veldig fint, bortsett fra at kjæresten la ut et bilde av meg på Instagram hvor det ser ut som jeg er i ferd med å drite (jeg skulle vise at jeg var misfornøyd over noe). Det satte jeg stor pris altså. Leste en studio for en tid tilbake om at man kunne trene like hardt som vanlig når man var gravid. Jeg bare: Kanskje man kan det i teorien, men hvem i svarte barskogen har kropp og energi til det som gravid? Jeg får makspuls av å gå opp en trapp jo! Hvordan gikk det i kiosken? Var du sterk eller skrek de mislykka vaflene om å likevel kunne bli spist fremfor å ende sine dager i en søppelkurv? Gratulerer med dagen som var! Jeg føler meg også skikkelig snytt for våren nå når jeg ser ut. De grønne trærne har blitt hvite igjen! Jaja, våren kommer vel til slutt den og? Jeg kjenner til det med å føle seg i elendig form. Jeg tror selv at en på 80 år kunne slått meg på treningssenteret for tiden. Jeg puster og peser bare for å ta på sokker ;-) Ønsker deg er riktig god feiring til tross det hvite på bakken. Haha, kjenner meg igjen i sokkepesingen, eller mest skopesingen. Å ta på seg sko begynner å bli et prosjekt om dagen og enda er det mellom 8-13 uker igjen Håper du har hatt en fin helg Håper dagen din ble litt bedre enn slik den startet Fikk du gjort noe fysisk aktivitet? En spasertur i en times tid i naturen, med musikk på ørene f.eks er jo herlig.. Vet ikke hvordan det føles når man er gravid å gå for lenge på en gang men? Du er flink som står på og prøver å yte ditt beste til tross for alt uansett! Så gi deg selv litt ros for ditt pågangsmot Finn en liten positiv ting i hverdagen og rett dine tanker mot og hent litt lys og varme ifra, så skal du se at det hele er glemt så fort lillegull er ute, og du har kroppen din for deg selv igjen Det ble en gåtur i skogen med hunden. Tryna et par ganger, siden snøen hadde lagt seg på speilblank is, men gikk bra altså. Neste gang må jeg ta på meg broddene. Er enig med å tenke positivt. Det er masse som er fint med å være gravid også altså, og jeg har en fin og herlig liten gulrot på slutten av det hele. Gleder meg vedig til å kunne holde han og har mer nedtelling til det enn å få kroppen min tilbake (selv om det sikkert virker motsatt når jeg setter i gang klagingen min, hehe). Håper du får en fiiinfin søndag
Frøken Vims Skrevet 18. mars 2013 #1026 Skrevet 18. mars 2013 Lørdag og her har himmelen åpnet seg for å sende en god dump med hvit forakt over min vårfølelse Siden jeg fylte 25+4 på torsdag hadde vi bestemt å feire hele elendigheten i dag. Kjæresten har arrangert en turist-i-egen-by-opplegg, og opprinnelig var det meldt både sol og skyfri himmel. Det var jo for godt til å være sant, så det fikset værgudene temmelig fort opp i. Heldigvis har vi bil nå, så det er ikke totalkrise, men Oslo er ikke akkurat verdens mest bilvennlige hovedstad (noe som selvfølgelig er bra for miljøet, men akk, så irriterenes når man faktisk må bruke bilen). Nå prøver jeg å lure søstra mi til å trene med meg. Jeg har virkelig ikke lyst, men jeg vet det er bra for meg og .... hun kunne ikke. Så, nå må jeg motivere meg selv. Uæææ.... må si det er så mye lettere å trene når jeg kan putte masse tunge vekter på stanga og har et mål med treninga (bli sterk, gå ned i vekt, hva-som-heslt). Nå går det mer på måfå. Jeg blir sliten av å se på noen gjøre knebøy og formen er så langt ned i kjelleren at den i realiteten er blitt begraved levende. Hvor ble det av min tyveårige kropp og fysikk? Jeg er blitt 60 over natta . Gratulerer med dagen som var! Kjipt med dritt-vinter-været ja, relativt deppa over det jeg også.... Men håper at dagen din ble fin allikevel Kjenner meg igjen i det med treningen, jeg gav vel mer eller mindre opp treningen når jeg var ca like langt som deg. Har ikke vært så flink til å trene i svangerskapet før det heller, iallefall ikke sammenlignet med hvordan jeg trente før jeg ble gravid. Det er ikke lett å holde motivasjonen oppe når de gamle målene man hadde for trening ikke gjelder lenger (være tynn og fit, bli sterkere, få bedre utholdenhet etc), og når man ikke kan drive med de treningsformene man liker best lenger heller. For min del så liker jeg best løping, intervalltrening (både løping og saltimer ala step), og tung styrketrening, altså treningsformer som ikke er spesielt forenlig med stor gravidmage. Gravidvennlige timer som spinning og dansetimer synes jeg er driiiit kjedelig, og i tillegg så passer ingen av treningsbuksene mine lenger. Er det rart det ikke blir noe trening på meg? Uansett; du er ikke den eneste som sliter med treningsmotivasjonen. Jeg har heller prøvd å komme meg ut på turer og sånt, det gjør godt både for kropp, sjel og samvittighet
Pyntestøv Skrevet 18. mars 2013 Forfatter #1027 Skrevet 18. mars 2013 Gratulerer med dagen som var! Kjipt med dritt-vinter-været ja, relativt deppa over det jeg også.... Men håper at dagen din ble fin allikevel Kjenner meg igjen i det med treningen, jeg gav vel mer eller mindre opp treningen når jeg var ca like langt som deg. Har ikke vært så flink til å trene i svangerskapet før det heller, iallefall ikke sammenlignet med hvordan jeg trente før jeg ble gravid. Det er ikke lett å holde motivasjonen oppe når de gamle målene man hadde for trening ikke gjelder lenger (være tynn og fit, bli sterkere, få bedre utholdenhet etc), og når man ikke kan drive med de treningsformene man liker best lenger heller. For min del så liker jeg best løping, intervalltrening (både løping og saltimer ala step), og tung styrketrening, altså treningsformer som ikke er spesielt forenlig med stor gravidmage. Gravidvennlige timer som spinning og dansetimer synes jeg er driiiit kjedelig, og i tillegg så passer ingen av treningsbuksene mine lenger. Er det rart det ikke blir noe trening på meg? Uansett; du er ikke den eneste som sliter med treningsmotivasjonen. Jeg har heller prøvd å komme meg ut på turer og sånt, det gjør godt både for kropp, sjel og samvittighet Faktisk endte jeg med å gå en tur i skogen med hunden fremfor å dille rundt på helsestudioet alene. Føler meg så dust med de lette vektene mine, men jeg merker at styrken jeg hadde i magen for lengst er forbi og jeg sliter med å holde meg stabil og med rikitg teknikk om jeg løfter mer enn pinglevekt. Jaja. Trener jo 2-4 ganger i uka, og går turer, så det går jo fortsatt ok, men tipper det blir mer og mer turer etter hvert og færre og færre turer på Elixia når jeg nærmer meg høygravid. Er godt å lese at vi er flere som føler oss som 60-åringer som gravide, og at det tross alt bare er en liten periode i livet
Mafalda Skrevet 19. mars 2013 #1028 Skrevet 19. mars 2013 Må slutte å lese her inne, blir misunnelig på all treningspraten... Er jo støttemedlem på Fresh Fitness (takk og lov at det er en billigkjede), og det var en periode i fjor hvor både mannen og jeg var ganske flinke. Fikk tatt et par-tre turer i uka på vinteren, og begynte såvidt å merke at formen langsomt begynte å nærme seg noe aldersadekvat.... og så begynte kamp- og konkurransesesongen for ungene, og det var slutten på treningseventyret. Usj. Jeg får satse på å bli en veldig sprek pensjonist! Det blir jo en del gåing i det minste, med henting i barnehagen, ut med hund og slikt. Men jeg skal ikke gå mange hundre meterne før tyngdefølelsen kommer sigende nedover i korsryggen og rumpa- ting er ikke skrudd skikkelig godt sammen lenger. Og er det ikke typisk at det er rumpa? "Bekkenløsning" høres så alvorlig og seriøst ut. "Vondt i rumpa" er liksom bare teit Håper ellers alt er bra, Pyntestøv!
Dyregod Skrevet 19. mars 2013 #1029 Skrevet 19. mars 2013 Du er flink som trener såpass mye syns jeg! Du er heldig som klarer det altså Jeg klarer ikke gå 10 meter engang uten at ryggen streiker jeg, så treningsformen måtte jeg ta farvel med for lenge siden. Jeg satser på å komme i form igjen etter fødsel
Pyntestøv Skrevet 19. mars 2013 Forfatter #1030 Skrevet 19. mars 2013 Må slutte å lese her inne, blir misunnelig på all treningspraten... Er jo støttemedlem på Fresh Fitness (takk og lov at det er en billigkjede), og det var en periode i fjor hvor både mannen og jeg var ganske flinke. Fikk tatt et par-tre turer i uka på vinteren, og begynte såvidt å merke at formen langsomt begynte å nærme seg noe aldersadekvat.... og så begynte kamp- og konkurransesesongen for ungene, og det var slutten på treningseventyret. Usj. Jeg får satse på å bli en veldig sprek pensjonist! Det blir jo en del gåing i det minste, med henting i barnehagen, ut med hund og slikt. Men jeg skal ikke gå mange hundre meterne før tyngdefølelsen kommer sigende nedover i korsryggen og rumpa- ting er ikke skrudd skikkelig godt sammen lenger. Og er det ikke typisk at det er rumpa? "Bekkenløsning" høres så alvorlig og seriøst ut. "Vondt i rumpa" er liksom bare teit Håper ellers alt er bra, Pyntestøv! Jeg har bare sånne tidvis ømme/stikkende vondter i rumpeområdet... kremt, jeg mener bekkenbunnsområdet, så jeg har vært så langt veldig heldig. Når det er snakk om trening så er det som følgende: 10-15 min oppvarming på et valgfritt kondisjonsapparat. Puls ca. 150 (da har jeg allerede gitt svetteproduksjonen litt speed og er gått fra 20-årene til overgangsalderen i løpet av få minutter).30 min sirkeltrening, hvor jeg løfter pinglevekter i moderat tempo. Puls på ca. 150, og jeg dør (min makspuls før graviditet var 204, men det har visst endret sett radikalt uten mitt samtykke).Strekke ut i 5 minutter (bla annet en yogastrekk for bekkenbunnen som visstnok skal utvide bekkenet med opptil 30%. Som med det meste som er for-godt-til-å-være-sant så troner vel denne blant topp ti, men jeg velger likevel å gjøre øvelsen i et fåfengt håp på en bedre fødsel). Trener ofte på morgenen, så rekker ikke stort mer. Men, for å være ærlig, så syns jeg 45-50 min holder i massevis nå. Tur = 45 - 90 min i moderat tempo. Har jeg gått 90 min er min 60-årige kropp rimelig utslitt og fortjener en pose smågodt så blodsukkeret kan stabiliseres Du er flink som trener såpass mye syns jeg! Du er heldig som klarer det altså Jeg klarer ikke gå 10 meter engang uten at ryggen streiker jeg, så treningsformen måtte jeg ta farvel med for lenge siden. Jeg satser på å komme i form igjen etter fødsel Se svar over angående trening, hehe. Satser også på å komme tilbake til både kropp og fysikk jeg hadde for noen få år tilbake. Har drevet med aktiv jogging i mange år (løpt flere løp også, men tiden min trenger vi ikke å snakke så mye om, hehe) og har alltid sett på det som mental avslapping. Gleder meg til å finne tilbake til joggegleden, i spedd styrketrening for å ikke miste rumpa helt, hehe.
Pyntestøv Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #1031 Skrevet 20. mars 2013 Har forresten lagt ut nye magebilder på bloggen. Tenk at jeg er 30 uker i morgen!! Det er jo bare 10 uker igjen til termin og 7 uker igjen til permisjon
Frøken Vims Skrevet 20. mars 2013 #1032 Skrevet 20. mars 2013 30 uker i morgen allerede? Synes ikke det er lenge siden jeg trøstet deg med at tiden fra 9 uker til 12 uker kom til å fly av gårde
Pyntestøv Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #1033 Skrevet 20. mars 2013 30 uker i morgen allerede? Synes ikke det er lenge siden jeg trøstet deg med at tiden fra 9 uker til 12 uker kom til å fly av gårde Jeg skjønner ingenting. Hvor blir tiden av? Syns 20-tallsukene bare har forsvunnet i en sort hull av hormoner, haha. Og du da, som er på overtid og alt. Det er så spennende å følge meg nå. Når-som-helst kan det hele starte og du får se din herlige, lille knøtt. Håper du tør å legge ut et bilde av ham på bloggen din
Pyntestøv Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #1036 Skrevet 21. mars 2013 Finner ikke frem i bloggen din jeg Du er lagt til i lesekretsen altså. Har du prøvd å gå inn på min brukerprofil og trykt blogg i venstre fane? Kan ta en print screen og legge ut bildet her om jeg forklarer meg litt dårlig
Pyntestøv Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #1037 Skrevet 21. mars 2013 Hoppet på vekta i dag og har hatt nok et vekthopp.... nå er jeg +8.,2 kilo Har lagt på meg 1.5 kilo på fire uker og det høres ikke ille ut om det ikke var for at den siste kiloen kom denne uka!! Usj. Liker ikke vekthopp altså, og håper det fortsatt kun vil skje innimellom og ikke hver uke fremover
Pyntestøv Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #1038 Skrevet 21. mars 2013 Æsj, om ikke vekthoppet mitt var nok i dag - fant et glasskår i munnen! Hvor lenge har DEN vært der? Har det vært flere? Har jeg svelgt noen? Det er jo ikke akkurat ufarlig
Dine Skrevet 21. mars 2013 #1039 Skrevet 21. mars 2013 Oida, det hørtes ikke særlig stas ut.. 1.5 kg på fire uker er ikke mye
Pyntestøv Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #1040 Skrevet 21. mars 2013 Jeg vet. Hyperventilerer egentlig inni meg her jeg sitter. Håper bare det går bra, hvis jeg virkelig har svelgt et glasskår eller flere. 1,5 er lite på 4 uker, men når 1 kilo har kommet de siste 7 dagene så fikk jeg meg et lite sjokk, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå