Pyntestøv Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #941 Del Skrevet 26. februar 2013 Absolutt sulten ja, hele tiden uansett hvor mye mat jeg spiser eller hvor mettende maten skal være... Er skrubbsulten nå. Som om jeg ikke har spist på en evighet og jeg spiste lunsj sånn 11:15. Må rett og slett finne meg noe mat og det straks, for magen lager orkester her jeg sitter, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 26. februar 2013 #942 Del Skrevet 26. februar 2013 Er sulten OFTE jeg også, det går sjelden mer enn 2 timer fra et måltid til jeg tenker på mat igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 26. februar 2013 #943 Del Skrevet 26. februar 2013 Sulten sier du? Ehm ja, det kan jeg skrive under på;-) For meg er det litt varierende fra dag til dag, men jeg spiser som regel som en hest Jeg kan spise en gang i timen, da spiser jeg frukt og gulrot og slikt da. Men jeg tror det er et sunnhetstegn å være sulten, så bare spis! Så lenge det aller meste er næringsrik mat er det bare bra:) Lykke til på UL! Det blir sikkert en fantastisk opplevelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #944 Del Skrevet 26. februar 2013 Ja. Kunne spist hele tiden, hva som helst nesten, nå om dagen. Mat mat maaaaat! Gjett hvem som sov i dyp REM-søvn på 3D-UL? Lilleputt. Så, fikk ny time om to uker da det var umulig å få gode bilder. Heldigvis gratis da Det som var kjekt var at han gikk igjennom alle viktige funksjoner og målte han. Alt så bra ut og han var fint proporsjoner. Veier nå 1050 gram og er estimert til å veie 3700 ved termin. Så, ny nedtelling: 2 uker til 3D, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 26. februar 2013 #945 Del Skrevet 26. februar 2013 Hihi, herlige lille tassen da Styrer sin egen verden inni der! Lurte på en ting jeg, er det lurt at dem er våkne på 3D ultralyden eller er det lurt at dem sover? Har hørt om folk som ikke har fått gode bilder pga de hopper og spretter som galne inni der. Eller dem som sover og gjemmer seg bak hendene feks. Fin vekt det da! Lurer fæælt på hva vår blir målt til Tror du den er til å stole på?! Estimeringen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #946 Del Skrevet 27. februar 2013 Hihi, herlige lille tassen da Styrer sin egen verden inni der! Lurte på en ting jeg, er det lurt at dem er våkne på 3D ultralyden eller er det lurt at dem sover? Har hørt om folk som ikke har fått gode bilder pga de hopper og spretter som galne inni der. Eller dem som sover og gjemmer seg bak hendene feks. Fin vekt det da! Lurer fæælt på hva vår blir målt til Tror du den er til å stole på?! Estimeringen? Han som gjennomførte vår UL ba meg drikke cola og spise sjokolade på venteværselet før vi gikk inn til vår neste time. Sånn 5 minutter før timen. Han prøvde ikke engang å få til bilder av vår tass. Tror det beste er om det er litt liv i babyen, slik at den beveger seg og man kan få mulighet til å ta flere gode bilder fra ulike vinkler, men når han sover (og da gjerne med armer og bein oppi ansiktet) er det nesten bare bortkastet penger (lilleputt har sikkert nydelige hender, men det var ikke de jeg betalte 1200 for å se, hehe). Estimeringen tror jeg ikke er 100% nei, men jeg tror nok den gir visse indikasjoner på om han vokser riktig og ikke er for liten/stor. 3.700 g er faktisk gjennomsnittsvekten for gutter ved termin, så han ligger fint-fint an til å ikke bli en kjempebaby på 5 kilo i hvert fall, hehe. Uansett var det godt å ta 2D UL og få sjekket organer, lengde og vekt. Alt var tipp-topp. Han lå med hodet ned og ryggen på høyre side av magen. Slik lå han også hos jordmor. Det må være favorittstillingen hans Lykke til på UL i dag. Om jeg var deg hadde jeg spist litt søtt før jeg går inn. Da er det i hvert fall større sjanse for bra bilder, enn om han sover og skjuler ansiktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 27. februar 2013 #947 Del Skrevet 27. februar 2013 Så stor han er blitt! syns det er så rart å se ned på magen og forestille meg at det ligger en baby på den størrelsen der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #948 Del Skrevet 27. februar 2013 Så stor han er blitt! syns det er så rart å se ned på magen og forestille meg at det ligger en baby på den størrelsen der Ja, tenk. Over et kilo. I uke 27 overlever 9 av 10 også. Ei venninne av meg sa hun hadde tre barn i barnehagen som er født tre måneder for tidlig og det har gått fint med de alle. Ikke henger de bakpå med verken språk eller motorikk. Det er særdeles betryggende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 27. februar 2013 #949 Del Skrevet 27. februar 2013 Så fint at dere får ny time, da! Du får gumse sjokolade og cola før neste time, og håpe dere får noen fine bilder! Men så lenge han sparker godt fra seg innimellom, sånn at mor ikke blir for bekymret, høres det jo egentlig veldig lovende ut med en rolig tass. Kan alltids håpe på at han fortsetter trenden utenfor magen, og ikke er helt villbass til alle døgnets tider Tror du gjør lurt i å ikke legge altfor mye i estimeringen, men at alt ser finfint ut nå, og at han er så stor som han skal, er jo veldig betryggende! Da tyder vel alt på at han koser seg i magen og vokser akkurat slik han bør gjøre. Da er det i alle fall ingen grunn til bekymring der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #950 Del Skrevet 27. februar 2013 Så fint at dere får ny time, da! Du får gumse sjokolade og cola før neste time, og håpe dere får noen fine bilder! Men så lenge han sparker godt fra seg innimellom, sånn at mor ikke blir for bekymret, høres det jo egentlig veldig lovende ut med en rolig tass. Kan alltids håpe på at han fortsetter trenden utenfor magen, og ikke er helt villbass til alle døgnets tider Tror du gjør lurt i å ikke legge altfor mye i estimeringen, men at alt ser finfint ut nå, og at han er så stor som han skal, er jo veldig betryggende! Da tyder vel alt på at han koser seg i magen og vokser akkurat slik han bør gjøre. Da er det i alle fall ingen grunn til bekymring der! Han har for første gang holdt meg våken i natt. Sparket helt vilt hver gang jeg la meg på siden, så måtte til slutt finne en halvstilling (delvis på rygg, delvis på venstre side) godt støttet opp med flere puter. Da roet han seg. Var tydelig at han er bestemt på hvor mye plass han trenger . Så ja, han er blitt sterkere og større. Kjenner godt både inne og utenpå magen når han setter i gang sparkebonanza, men er ikke den som sliter med at baby sparker hele tiden. Han sover tidvis veldig mye også, og kan være i ro i mange timer av gangen. Det har gitt meg et håp om at han skal komme ut slik også (ikke ta håpet i fra meg, hehe). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #951 Del Skrevet 27. februar 2013 Har forøvrig skaffet meg legetime i morgen tidlig. Jeg orker ikke mere! Må få gradert sykemelding da jeg snart går på veggen av kronisk søvnmangel. Ikke bare sover jeg lite, og dårlig. Jeg har en del mareritt også nå. Har konstant hodeverk, kort lunte, sliten og slapp. Beklager, dagens klaging fra denne kanten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 27. februar 2013 #952 Del Skrevet 27. februar 2013 Har forøvrig skaffet meg legetime i morgen tidlig. Jeg orker ikke mere! Må få gradert sykemelding da jeg snart går på veggen av kronisk søvnmangel. Ikke bare sover jeg lite, og dårlig. Jeg har en del mareritt også nå. Har konstant hodeverk, kort lunte, sliten og slapp. Beklager, dagens klaging fra denne kanten. Jeg syns det er bra du har tatt tak i det Du må ikke presse deg for hardt vettu! Helse først! Og sikkert ikke bra å være så dårlig form og stesset heller ovenfor baby heller. Goood bedring og slapp masse av når du kan! Nå er det 1 time og 15 min til vi har time! Skal spise meg en liten kvikklunsj før jeg går inn ja! Takk for tips!! Åh som jeg gleder meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #953 Del Skrevet 27. februar 2013 Jeg syns det er bra du har tatt tak i det Du må ikke presse deg for hardt vettu! Helse først! Og sikkert ikke bra å være så dårlig form og stesset heller ovenfor baby heller. Goood bedring og slapp masse av når du kan! Nå er det 1 time og 15 min til vi har time! Skal spise meg en liten kvikklunsj før jeg går inn ja! Takk for tips!! Åh som jeg gleder meg!! Drikk noen slurker cola også! Det er kombinasjon av kullsyre, sukker og koffein, i lag med sjokolade som visstnok skal vekke baby aller best i følge han legen:) Masse lykke til. Er så misunnelig. Gleder meg til vi skal prøve igjen om to uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 28. februar 2013 #954 Del Skrevet 28. februar 2013 Hurra for 27 uker, Pyntestøv Hvordan gikk det hos legen idag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #955 Del Skrevet 28. februar 2013 Hurra for 27 uker, Pyntestøv Hvordan gikk det hos legen idag? Nå går det unna. 13 uker til termin og 10 til permisjon Legen sykemeldte meg 20 % i 3 uker. Så får vi se. Tok en egenmelding i dag og sykedag i morgen,så blir en skikkelig langhelg på meg så jeg kan komme meg skikkelig Nå må jeg snike litt i bloggen din. Har du lagt ut flere bilder av lillegull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. februar 2013 #956 Del Skrevet 28. februar 2013 Lurt å sykmelde seg litt tenker jeg.. Det er mer enn nok man skal ha energi til når babyen kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #957 Del Skrevet 28. februar 2013 Lurt å sykmelde seg litt tenker jeg.. Det er mer enn nok man skal ha energi til når babyen kommer! Ja, føles veldig godt å kunne sitte hjemme og ta det helt med ro i dag. Har sydd litt, og nå skal jeg snart ta meg en rolig tur i finværet. Hvordan går det med deg om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. februar 2013 #958 Del Skrevet 28. februar 2013 Det går greit, men har vært skikkelig forkjølet en ukes tid, så nå som jeg kan puste gjennom nesen er alt mye bedre Så deilig å slappe av litt - det fortjener du Husk å gjør det fremover også, da føles alt forhåpentligvis mye lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #959 Del Skrevet 28. februar 2013 Det går greit, men har vært skikkelig forkjølet en ukes tid, så nå som jeg kan puste gjennom nesen er alt mye bedre Så deilig å slappe av litt - det fortjener du Husk å gjør det fremover også, da føles alt forhåpentligvis mye lettere. Huff. Det er virkelig ikke gøy å være syk når man er gravid. Føler med deg! Godt du er på bedringens vei Ja, skal sette ned tempoet litt nå, så kanskje jeg klarer å sove litt bedre om nettene. Håper du også tar hensyn til deg selv og den lille nå om dagen? Fortsatt sykemeldt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #960 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg har fikset blogg forresten. Var usikker på om jeg skulle velge "private" eller "only my friends can see". Valgte det siste, men da må man kanskje bli venn med meg for å se bloggen? Poenget var å lage en privat hvor jeg kunne selv velge hvem som ser hva jeg skriver. Da kan jeg poste litt mer fritt, enn hva jeg gjør her i dagboka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå