Gå til innhold

Prøvelykke

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Gjest airam90

Flere som sliter med søvn forresten? Jeg våker HVER natt i fire-fem tiden nå og får ikke sove. Må litt på do, men ikke helt krise og hadde klart å sovne igjen om alt var ved normalen. Er det kroppen som prøver å gjøre meg klar for mindre søvn? Syns det var alt for tidlig og starte med det. Sååå...trøtt....nå!!! :sleeping:

Haha, så det er ikke bare meg altså :fnise:

Jeg sovner nesten aldri før 4 tiden dessverre. Og så våkner jeg rundt 6-7 enten pga jeg ligger vondt, må tisse, har kynner, baby sparker eller av at mannen snorker, haha!

Kjenner det blir tyngre og tyngre å være gravid ja. Det følger vel med ;)

Flere som sliter med å få på seg sko og sokker? Ikke fordi jeg er svær, men fordi det rett og slett er noe i veien for å bøye seg og det gjør litt vondt.

Gooood helg Pyntestøv!!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter også med søvnen. Det er litt varierende da, men jeg våkner som regel 3 ganger av at jeg må tisse, har vondt i ryggen, kynnere eller av katten ;-) Noen ganger bruker jeg flere timer på å sovne igjen. Men nå er jo jeg sykemeldt og har bedre tid på å sove enn deg, så skal ikke klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn ja :sjenert: noe som kalles å sove en hel natt? :fnise: våkner alltid mellom 2 og 4 og får ikke sove igjen før 8-tiden.

Sko, sokker, bukse, tørke meg etter dusjen......stort problem! Heldigvis får vi verdens fineste premie av dette. Og det er faktisk ikke så veldig lenge igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også sliter med søvnen. Problemet oppstår hvis jeg av en eller annen grunn skulle våkne etter jeg har sovnet for kvelden enten det er å dra meg fra sofaen og inn på soverommet, fordi jeg må på do, fordi jeg ligger vondt etc, for da får jeg rett og slett ikke sove igjen. Det går greit nå som jeg bare tusler hjemme og kan hvile akkurat når det passer meg, men det er kjipt å ligge våken om natten allikevel. Heldigvis har vi tv på soverommet, for kjipe serier som går i reprise nr ørten er det nesten det eneste som gjør at jeg sovner igjen.

Så moralen er: kjøp deg tv til å ha på soverommet hvis du ikke har det fra før av :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver til dere alle her jeg :blomst:

Først og fremst: håper dere alle har hatt en fin helg? Det hadde jeg, selv om det føles som om jeg har vært på tredagersfylla i dag. Groggy, vondt i hode og kropp. Sover dårlig om nettene nå og sliter mye med magesmerter, som gjør at jeg ikke kan sitte til tider. Tror det er tarmene som er blitt presset opp og nærmest ligger i klem over livmoren, for er i det området jeg har vondt.

Så ja, tilbake til søvn. Hvis det ikke snart blir bedre må jeg ha sykemelding, men jeg vegrer meg skikkelig. Sykemelding fordi jeg ikke får sove som gravid? Jeg vet ikke om jeg klarer å gå til legen og be om det. Føler liksom sykemelding og graviditet skal enten være pga oppkast, sterke kynnere eller bekkenproblemer/ryggproblemer, ikke at jeg sover litt dårlig. Føles litt som et nederlag, egentlig.

Airam90: Jeg sliter med å ta på meg sko fordi jeg syns det er ubehagelig. Jeg får ikke nok luft pga press mot lungene og siden jeg er øm øverst i magen så gjør det vondt der. Enn så lenge klarer jeg det, men hva om 4-6 uker? Da går det nok kun i sko uten lisser, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ja, tilbake til søvn. Hvis det ikke snart blir bedre må jeg ha sykemelding, men jeg vegrer meg skikkelig. Sykemelding fordi jeg ikke får sove som gravid? Jeg vet ikke om jeg klarer å gå til legen og be om det. Føler liksom sykemelding og graviditet skal enten være pga oppkast, sterke kynnere eller bekkenproblemer/ryggproblemer, ikke at jeg sover litt dårlig. Føles litt som et nederlag, egentlig.

Skjønner hva du mener med at det føles som et nederlag å bli sykemeldt. Jeg har vel aldri i mitt liv vært sykemeldt før og så for meg at jeg skulle vinke farvel til kollegaer siste dag før permisjon fresh og opplagt i høye hæler. Vel, det gikk ikke helt sånn..... :ler:

Dårlig søvn er ikke en ugyldig grunn for sykemelding i mine øyne, snarere tvert i mot, for lite søvn sliter i det lange løp både fysisk og psykisk. Det er vel få ting som sliter så hardt på psyken som dårlig søvn over lang tid. Du trenger jo kanskje ikke 100% sykemelding heller, det holder kanksje med en gradert sykemelding over en periode for å hente deg inn igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva du mener med at det føles som et nederlag å bli sykemeldt. Jeg har vel aldri i mitt liv vært sykemeldt før og så for meg at jeg skulle vinke farvel til kollegaer siste dag før permisjon fresh og opplagt i høye hæler. Vel, det gikk ikke helt sånn..... :ler:

Dårlig søvn er ikke en ugyldig grunn for sykemelding i mine øyne, snarere tvert i mot, for lite søvn sliter i det lange løp både fysisk og psykisk. Det er vel få ting som sliter så hardt på psyken som dårlig søvn over lang tid. Du trenger jo kanskje ikke 100% sykemelding heller, det holder kanksje med en gradert sykemelding over en periode for å hente deg inn igjen?

Har vurdert så smått å få en 25% sykemelding, så jeg kan ta en ekstra dag i forbindelse med helg til å komme meg på. Begynner virkelig å tære på. Får hodepine, er i dårlig humør, slapp og sliten når jeg sover dårlig. I tillegg er jeg ikke særlig god medarbeider på jobb for konsentrasjonen er like god som en ADHD-unge proppet med sukker (i tillegg til at den mentale kapasiteten er på høyde med en flue).

Skal virkelig vurdere det altså :) Må til lege for å få det, så spørs om jeg bare skulle ha tatt den telefonen i dag. Men, jeg gruer meg til å gjøre det merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 100% enig med Vimsefrøkna. Uten søvn, fungerer ikke helten!

:klemmer:

Takk for støtte.

Jeg skal holde ut noen dager til og blir det ikke bedre kapitulerer jeg og ringer legen :) Da har det vart i omtrent tre uker og kan tyde på å være et mønster, ikke noe som bare skjer helt tilfeldig i en periode. Føles mye bedre å kunne si tre uker, enn to, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Jeg er også enig med Frøken Vims :Nikke:

Ser ikke poenget med å leke helt og slite seg helt ut. Da vil du nok bare oppleve at formen din blir verre og verre helt til det plutselig smeller.

Kroppen din forteller deg at du må bremse ned litt :)

Godt å høre at helgen din har vært fin hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig med Frøken Vims :Nikke:

Ser ikke poenget med å leke helt og slite seg helt ut. Da vil du nok bare oppleve at formen din blir verre og verre helt til det plutselig smeller.

Kroppen din forteller deg at du må bremse ned litt :)

Godt å høre at helgen din har vært fin hvertfall :)

Skal ta en tur til legen neste uke tenker jeg. Bare se om dette virkelig er et mønster, og ikke bare en periode først. Sitter nå og psyker meg opp til å gå til sengs, haha. Er så lei av å ikke sove en helt natt. Frustrerende når man vet man sårt trenger all søvn man kan få.

Men, det kunne vært så mye verre altså. Jeg skal ikke klage (hele tiden, haha).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

3D UL i morgen forresten, aaaaahhhhweeeeeeeee!!! :strix:

Åh så gøy!!! :bolledeig:

Vi skal på onsdag, gleder meg!!

Måtte lilletassen din ligge seg så pent han kan slik at du får noen superflotte bilder!!

Del gjerne bildene med oss om du vil :Nikke:

Masse lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos deg på UL! Tenker det blir gøy! :)

Og så støtter jeg de andre her angående søvn og sykemelding. Du kan jo også vri litt på det: er det bedre for jobben din at du er der 100%, men på halv maskin, eller at du er der litt mindre, men utvhilt og effektiv?

Nemlig! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så gøy!!! :bolledeig:

Vi skal på onsdag, gleder meg!!

Måtte lilletassen din ligge seg så pent han kan slik at du får noen superflotte bilder!!

Del gjerne bildene med oss om du vil :Nikke:

Masse lykke til!! :)

Ja. På ordinær UL viste han seg å være særdeles lite samarbeidsvillig, så håper alvorspraten vår i etterkant har synket inn til UL i dag :fnise:

Så gøy at du skal i morgen. Masse lykke til med det!

Kos deg på UL! Tenker det blir gøy! :)

Og så støtter jeg de andre her angående søvn og sykemelding. Du kan jo også vri litt på det: er det bedre for jobben din at du er der 100%, men på halv maskin, eller at du er der litt mindre, men utvhilt og effektiv?

Nemlig! :sjarmor:

Jeg tror jeg skal ta den turen til legen etter hvert ja. Be om 20 % sykemelding i første omgang. Se om det hjelper. I natt våknet jeg i tre-tiden og sov ikke særlig frem til jeg stod opp. Det skjer noe med humøret. Stakkars han som rotet til en bestilling i forrige uke. Han fikk hilst på en Hormonella Insomnia! Hun tror jeg ikke er særlig hyggelig å ha med å gjøre, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere på 3D-ul, det er gøy!! :hoppendeglad:

Syns absolutt du skal snakke med legen om søvnen, sånn kan man ikke gå over lang tid. Da blir man jo utslitt!! Nå må du tenke på deg selv og bebis i magen. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Taaaakk jenter!! Nå er det bare 4,5 time igjen, weeeee..... :strix:

Edit: Nå er det bare 1 time og 45 min. Haha. Nedtelling, jeg?

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle lage en liten oppsummerende liste over mine gravid"plager" om dagen (sier "plager" da det hører med å bære frem et lite mirakel):

1. Dårlig og lite sammenhengende søvn.
  2. Vondt punkt på magen som tidvis verker mye
  3. Press på tarmer over livmor+lunger. Tungpustet.
  4. SUUULTEEEEEN! :bond:

Flere som opplever punkt 4? Annenhver time er jeg sulten nå, og det er fryktelig plagsomt. Merker at lunsjen ikke lenger holder spesielt lenge. Det rumler og brummer i magen min stadig vekk og stort sett så kommer det kastende på meg (fra å føle meg mett og tilfreds til akutt SUUULTEEEEN!!!). Fortsetter dette kan jeg se langt etter å kun legge på meg 12 kilo gitt :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...