Gå til innhold

Prøvelykke

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Absolutt. Det er helt forferdelig å oppdage hvor lett det er å falle inn i kjønnsbestemte mønstre og ende opp med masse tøy i enten lyseblått eller rosa, og kjøpe lekebiler bare til guttene... :klaske:

Mine gutter går i både rosa og lilla skjorter, de altså, i tillegg til mer typiske gutteting. Men akkurat råååsa vogn ville vært så veldig jentete, det får holde med rød. Men jeg oppdaget i går at HK-jenta har vokst fra sine rosa skisko, som hun brukte akkurat fire ganger i fjor. Og for å si det sånn: hvis det blir en lillebror som kommer, så får han bare bruke de skiskoene, ikke snakk om at jeg kjøper nye bare på grunn av fargen :ler:

Ha en strålende dag, Pyntestøv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt. Det er helt forferdelig å oppdage hvor lett det er å falle inn i kjønnsbestemte mønstre og ende opp med masse tøy i enten lyseblått eller rosa, og kjøpe lekebiler bare til guttene... :klaske:

Mine gutter går i både rosa og lilla skjorter, de altså, i tillegg til mer typiske gutteting. Men akkurat råååsa vogn ville vært så veldig jentete, det får holde med rød. Men jeg oppdaget i går at HK-jenta har vokst fra sine rosa skisko, som hun brukte akkurat fire ganger i fjor. Og for å si det sånn: hvis det blir en lillebror som kommer, så får han bare bruke de skiskoene, ikke snakk om at jeg kjøper nye bare på grunn av fargen :ler:

Ha en strålende dag, Pyntestøv! :)

Har en kjæreste som parkerer beina i bakken om guttungen får på seg rosa (men, det sier han nå. Vi får nå se hva som skjer etter hvert). Jeg er egentlig ikke så veldig opptatt av kjønnsroller og mener at eksempelvis dans kan være like nyttig for gutter, som for jenter (et vennepar har en datter på 3.5 år som stooortrives på dansekurs, og der er det visstnok gutter som deltar også med stor iver). Kjæresten min mener det er veldig "jentene", men vi får se hvem som kan skrike høyest til slutt (jeg eller guttungen).

Ha en fiiinfin dag du også, og snart helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med vekt tror jeg vi bare må forsone oss med Pyntestøv. Jeg også så for meg at det var fint å gå opp sånn ca 12 kg, men jeg var opp nesten 14 kg forrige uke, og jeg har en del uker igjen. For å bøte på "problemet" prøver jeg å spise sunt, og å holde meg i aktivitet, og så må jeg bare akseptere de kiloene som kommer. Men jeg kjenner følelsen altså, det er ikke noe morro å se vektpila snike seg oppover :sjenert:

Det hjelper heller ikke å be til Ò store vektgud, men jeg har hørt det kan hjelpe godt å holde igjen litt på bønnene til Ò store sjokoladegud ;)

Ifht farger så kommer lille tassen vår til å bli kledd veldig "tradisjonelt", for jeg har kjøpt inn mye blått. Men nå skal det sies at jeg elsker blått da, og hadde vi fått en jente så hadde hun nok hatt veldig mye blå klær hun også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med vekt tror jeg vi bare må forsone oss med Pyntestøv. Jeg også så for meg at det var fint å gå opp sånn ca 12 kg, men jeg var opp nesten 14 kg forrige uke, og jeg har en del uker igjen. For å bøte på "problemet" prøver jeg å spise sunt, og å holde meg i aktivitet, og så må jeg bare akseptere de kiloene som kommer. Men jeg kjenner følelsen altså, det er ikke noe morro å se vektpila snike seg oppover :sjenert:

Det hjelper heller ikke å be til Ò store vektgud, men jeg har hørt det kan hjelpe godt å holde igjen litt på bønnene til Ò store sjokoladegud ;)

Ifht farger så kommer lille tassen vår til å bli kledd veldig "tradisjonelt", for jeg har kjøpt inn mye blått. Men nå skal det sies at jeg elsker blått da, og hadde vi fått en jente så hadde hun nok hatt veldig mye blå klær hun også ;)

Har to venninner som bare gikk opp 10 kilo og har liksom sammenlignet meg med dem, men forstår at jeg bare må kaste det på dør (de fødte 1 uke før termin, begge to, så de var også uten vann i kroppen). Jeg kommer nok til å vippe over 12 kilo gitt. Hvordan lå du an i uke 25, om du husker?

Åhhh, fy søren, jeg gleder meg som en liten unge til jeg og sjokoladeguden kan ta en liten prat i helga. Jeg har så syyyykt lyst på sukker og spiser en del frukt nå for å bøte på skaden (ikke si fruktsukker høyt, vær så snill? :fnise: )

Ja, jeg liker også blått (men, ikke lyseblått like godt), grønt, rødt og gult. Vi får nok en unge som kommer til å være selvlysende, for jeg digger knallfarger :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uker på vei: 25+0

Uker igjen: 15+2

Kjønn: Gutt

Navn: Fortsatt er vi kun enig om Kasper. Men, ingenting er landet. (Joda, det blir Kasper!! Jeg har bestemt det :fnise: )

Utålmodig: Både ja og nei. Jeg syns det går sakte, samtidig som det går veldig, veldig fort.

Vektøkning: 6,2 kilo. Jeg gir opp. Vekta skal visst opp :)

Hodet ned: Ja, i går bekreftet jordmor dette. Men, spørs om han blir værende der da.

Hodet festet: Nei.

Aktivitet innenifra: Han har både rolige, og mindre rolige, perioder. Virker likevel som jeg har en sovebaby inni der. Håper han er sånn når han kommer ut også.

♥ Høygravid: Når er man egentlig det? 4-5 uker før fødsel?

Søvn: Sover tidvis veldig dårlig. Vrir og kaster på meg. Trolig fordi jeg ikke finner en skikkelig god sovestilling.

Form: Føler jeg er på 90 % nå. Skjønner hvorfor de kaller dette den milde, fine delen av svangerskapet.

♥ Plager: Nesten ingen! Vondt i korsrygg/halebein og på et punkt mellom brystene, men alt er levbart og greit enn så lenge.

Barnerom: Skal ligge inne hos oss, men vi har et rom vi etter hvert skal gjøre klart.

Utstyr: Fortsatt trege, men skal se på vogn i morgen med mamma (hun og pappa betaler), samt hente en utrolig fin 70-tallskommode som lillegutt skal få ha klærne sine i (Finn.no er genialt!). Resten tar vi nå sakte, men sikkert fremover.

Mangler av utstyr: Fortsatt mye, men er ikke stresset. Det blir tatt hånd om nå fremover, og vi arver/får i gave det aller meste, så veldig heldig.

Melk: Nei. Når får man egentlig det?

Matkikk: Sukker!!! Herregud, hva går det av meg?

Kynnere: Nja, jeg tror det er det jeg får når jeg bærer for tungt for meg, eller går for hurtig opp en trapp. Har ikke fått så mange nå i det siste.

Tungt: Neida, men kan kjenne at vekten av livmoren presser på blæra når jeg ligger på rygg.

Strekkmerker: Nei, men klør på magen og har tidvis tør, litt skjellaktig hud på enkelte partier. Smører meg hver dag nå.

Tanker om fødselen: Grugleder meg fortsatt. Men, har sluttet å være så redd. Det går som det går og det går sikkert helt fint. Vondt, men fint. Gleder meg til det øyeblikket jeg får møte lillegull.

♥ Neste kontroll: Tredje jordmorkontroll 07/03. Men, skal på 3D-UL tirsdag 26/02! :strix:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Du, jeg som hadde problemer med å legge på meg i starten har bikket 5 kilo nå :)

Så jeg tror nok ikke du trenger å beskymre deg over vekten altså! ;)

Har hørt det kommer litt i ryk og napp også.

Tror nok forresten du hadde blitt veldig fornøyd med Nitro, vi er dødsfornøyde selv om vi ikke har brukt den enda :) Hehe, går jo å snikprøver den rundt i stuen en gang i blandt da :fnise:

Fin kveld til deg Pyntestøv :blomst:

Kjekt å høre at alt så fint ut på kontroll! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det går litt i rykk og napp ja.. jeg har veid 62 ihvertfall de siste 2 ukene nå, og selvom jeg syntes magen blir større for hver dag så står vekten stille :klo: skjønner heller ikke hvor de 10-11 kiloene har lagt seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg som hadde problemer med å legge på meg i starten har bikket 5 kilo nå :)

Så jeg tror nok ikke du trenger å beskymre deg over vekten altså! ;)

Har hørt det kommer litt i ryk og napp også.

Tror nok forresten du hadde blitt veldig fornøyd med Nitro, vi er dødsfornøyde selv om vi ikke har brukt den enda :) Hehe, går jo å snikprøver den rundt i stuen en gang i blandt da :fnise:

Fin kveld til deg Pyntestøv :blomst:

Kjekt å høre at alt så fint ut på kontroll! :)

I dag skal vi se på Nitroen. Er kjempespent!! :D

Godt å høre at ikke bare jeg som legger litt på meg :) Håper det ruller på mer enn bare fem kilo for din del, og kun fem kilo til for min del :fnise:

Jeg tror det går litt i rykk og napp ja.. jeg har veid 62 ihvertfall de siste 2 ukene nå, og selvom jeg syntes magen blir større for hver dag så står vekten stille :klo: skjønner heller ikke hvor de 10-11 kiloene har lagt seg..

Ja, desto tynnere man er i utgangspunktet, desto bedre er det å legge på seg en del. Ser ut som kroppen din er i god rute. Ut fra bildet du la ut kan jeg heller ikke skjønne hvor de har blitt av, hehe. Du ser fortsatt veldig slank ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi se på Nitroen. Er kjempespent!! :D

Godt å høre at ikke bare jeg som legger litt på meg :) Håper det ruller på mer enn bare fem kilo for din del, og kun fem kilo til for min del :fnise:

Ja, desto tynnere man er i utgangspunktet, desto bedre er det å legge på seg en del. Ser ut som kroppen din er i god rute. Ut fra bildet du la ut kan jeg heller ikke skjønne hvor de har blitt av, hehe. Du ser fortsatt veldig slank ut :)

Ja, jeg har jo bare godt av det :) Er faktisk bare glad for hvert kilo jeg legger på meg nå, for har alltid slitt med det.. (så lenge det ikke blir 20 :fnise: ) regner med de renner fort av igjen også.. sånn har det alltid vært, raser ned i vekt med en gang jeg blir syk, og det er umulig å få de på igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Ja, jeg har jo bare godt av det :) Er faktisk bare glad for hvert kilo jeg legger på meg nå, for har alltid slitt med det.. (så lenge det ikke blir 20 :fnise: ) regner med de renner fort av igjen også.. sånn har det alltid vært, raser ned i vekt med en gang jeg blir syk, og det er umulig å få de på igjen!!

Har det akkurat på samme måte som deg! Er liksom ikke bare bare å klare å ligge på seg heller, hvertfall ikke når det detter av som støv fordi du har dårlig matlyst en dag :sur:

Har ikke bestandig vært enkelt å ha det slik heller, når man får høre hvor tynn man er og at man ser ut som et beinrangel(noe jeg fikk høre som liten veeeldig ofte). Det sårer jo like mye tror jeg som å høre at man er for tykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen over. Den har bestått i mye god mat (sjokolade), skigåing, og sofasliting. Søndag var jeg helt nede i kjelleren, men i dag er jeg i grei form igjen så da sitter jeg på jobb.

Har en liten, personlig nedtelling gående:

* 9 dager til 3D UL :bolledeig:

* 11 dager til 9 av 10 overlever ved tidlig fødsel (sies det, men er det sant?)

* 2.5 uke til min tredje jordmortime

* 3.5 uke til bursdagen min (ikke at det er noe å telle ned til da jeg faktisk blir 29, sukk)

* 5 uker til påskeferie!!!

Og jo.... 4 dager til kjæresten er hjemme igjen etter en uke med pokerspilling i Las Vegas med sin bestekompis. Weee!! :strix: Savner han jeg.

Lurer på om jeg skal få han til å kjøpe ny mobil til meg der borte. Hadde vært kjekt da min iphone nå er 2 år gammel og på vei inn i de pensjonerte rekker. Så slipper jeg å tenke på kjøp av ny mobil de neste 2 årene. Synd at mobiler har så kort levetid, eller mer riktig sagt - batteriet.

FORRESTEN!!! Jeg (dvs, mamma og pappa) har kjøpt vogn!!

Brio Smile.

Ingen vogn har alt, men denne kom nærmest vårt behov. Liker at den er en krysning av stokkevogna (barnet kommer høyt opp) og en sportsvogn, som er smal, men tung nok til å ikke velte så lett. Valgte en nøytral farge - svart (som i og for seg ikke er en farge, om du ikke visste det?). Angrer nå. Skulle tatt brun, men det får nå bare være. Er veldig glad og fornøyd med valget og skal hente den om noen uker i butikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med innkjøp av vogn! Veldig fin vogn dere (du) har valgt :jepp:

Bare vent til dere kan hente vogna, da blir det straks veldig virkelig at det skal komme en liten bebbis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med innkjøp av vogn! Veldig fin vogn dere (du) har valgt :jepp:

Bare vent til dere kan hente vogna, da blir det straks veldig virkelig at det skal komme en liten bebbis :fnise:

Ja, er så langt veldig fornøyd, så gjenstår det å se om jeg er like begeistret når vi har fått brukt den en del.

Måtte skrive en statusoppdatert på Facebook om nettopp det. Bare kjøp av vogn skrudde om en mental bryter i hodet - det skal faktisk være en baby i den vogna om 3 måneder! Er tre sekunder fra "mental breakdown" mao :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin vogn! :jepp: Den så veldig god ut å trille. Ja, tenk at oppi den skal babyen din ligge om kort tid. :rodmer: Sprøtt!!

Koselig at du har så mye å glede deg til! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin vogn! :jepp: Den så veldig god ut å trille. Ja, tenk at oppi den skal babyen din ligge om kort tid. :rodmer: Sprøtt!!

Koselig at du har så mye å glede deg til! :nigo:

Ja. Han sparker, dulter og romsterer i magen her jeg sitter og jeg blir så rørt. Med hvert spark og nytt innkjøp av barneutstyr desto mer virkelig blir det hele, men tror likevel jeg kommer til å få en aldri så liten "utavdæsjælopplevelse" på fødestua.

Tenk, du har knappe 6 uker igjen MY! Det er jo fantastisk :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sååå fin vogn! :rodmer: den så veldig lett og praktisk ut :Nikke:

Ikke sant? Liker den supergodt merker jeg. Håper bare jeg liker den like godt om ett år også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Åh den var kanonfin, såg veldig smart ut! :)

Gratulerer med vogn!! Ikke lenge til vi kan kjøre babyene våre rundt oppi der, tenk det!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh den var kanonfin, såg veldig smart ut! :)

Gratulerer med vogn!! Ikke lenge til vi kan kjøre babyene våre rundt oppi der, tenk det!! :rodmer:

Jaaa, vi gjorde et godt kjøp. Håper jeg :)

Blir glad hver gang jeg tenker på senga. Har kjøpt kommonde også, som jeg planlegger å male i en knæsjfarge. Gleder meg til å fylle den med babyklær etter hvert. Blir bare mer og mer virkelig dette for hvert kjøp :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, en greie skjedde på jordmorkontroll forrige uke og som har plagd meg siden. Tror jeg skal sende en e-post til føden i dag, for jeg får det ikke ut av hodet.

Hun ene jordmoren målte meg til 26 cm i uke 21. Deretter målte legen meg til 27 cm i uke 23 og en annen jordmor (for min var på ferie) målte meg til knappe 25 i uke 25. Jeg syns det er litt skremmende om målene har gått ned (da er jo noe galt), men jordmoren reagerte ikke et sekund og jeg glemte helt å spørre da vi snakket om hvordan babyen lå og hvordan jeg bærte ungen. Jeg regner med hun ville ha sagt noe om det var grunn for bekymring (og at hun med andre ord bruker en annen målemetode), men kjenner det hadde vært godt å få det hele bekreftet :-/

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...