Gjest airam90 Skrevet 24. januar 2013 #721 Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg fikk ikke lagt ut større bilder enn 15 kb tilslutt, jeg.. Så jeg har lagt bilder inne på bloggen.. Hva med å opprette en blogg og ha alle bildene dine der? Hmm, ikke dumt. Men også litt tungvint? Er det slik at en dagbok blir "tom for plass" etter hvert? Er jo litt dumt å drive å måtte fjerne dem lengre bak i tid. Går det an å lage fortsettelsen på dagboken liksom? Teit av meg å spørre her på Pyntestøv sin dagbok, hihi. Håper ikke jeg spammer hele dagboken din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 24. januar 2013 #722 Del Skrevet 24. januar 2013 Hmm, ikke dumt. Men også litt tungvint? Er det slik at en dagbok blir "tom for plass" etter hvert? Er jo litt dumt å drive å måtte fjerne dem lengre bak i tid. Går det an å lage fortsettelsen på dagboken liksom? Teit av meg å spørre her på Pyntestøv sin dagbok, hihi. Håper ikke jeg spammer hele dagboken din Hva med å lage blogg med bilder, også legger du linken i signaturen din, så fortsetter du med dagbok slik som før? Jeg har lagt deg til på min blogg, så du kan jo ta turen inn å se, så kan jeg lose deg videre hvis du lurer på noe Sorry, Pyntestøv, for at vi tar så mye plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 24. januar 2013 #723 Del Skrevet 24. januar 2013 Hva med å lage blogg med bilder, også legger du linken i signaturen din, så fortsetter du med dagbok slik som før? Jeg har lagt deg til på min blogg, så du kan jo ta turen inn å se, så kan jeg lose deg videre hvis du lurer på noe Sorry, Pyntestøv, for at vi tar så mye plass Hmmm, får gjøre det ja! Du får titte innom og se når jeg har fått teken på det! Takk for hjelp! (og takk for lån av dagbok Pyntestøv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 25. januar 2013 #724 Del Skrevet 25. januar 2013 Så fin mage! Perfekt babykul Hvordan er formen din om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #725 Del Skrevet 26. januar 2013 Det gjør absolutt ingenting Nuttapia og Airam90 Frøken Vims: Formen er bra. Merker at ryggen krangler veldig om jeg går mye/gjør mye husarbeid, som i går. Auauau. Bedre i dag da Har også fått noen syyyykt vonde lyskestrekker når jeg snur meg i senga. Men, det er alt. Jeg er veldig heldig Hvordan er din form om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 26. januar 2013 #726 Del Skrevet 26. januar 2013 Så bra at formen er fin! Hvis den holder seg sånn ha du noen flotte uker foran deg altså! Jeg har jo vært i utrolig god form hittil, så graviditeten har utelukkende vært kos Formen min er fin den også egentlig, hvis det ikke hadde vært for at jeg har slitt med søvnen de siste to ukene. Hvis man ikke får sovet nok så blir jo alt et fordømt pes, nervene blir frynsete, hormonella kommer frem og viser seg fra sin verste side, jeg tar lett til tårene osv. Jeg har jo litt småplager ellers også, kjenner jo at det begynner å bli tungt, men det hadde vært helt overlevlig hvis søvnen ikke hadde køddet til alt. Men nå ble jeg 100% sykemeldt i går så tror jeg det skal bli bedre Hvordan går det med handlingen, har trangen kommet over deg enda? Jeg var ganske rolig frem til uke 25, men da ble jeg litt stressa siden det plutselig var så kort tid igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #727 Del Skrevet 26. januar 2013 Så bra at formen er fin! Hvis den holder seg sånn ha du noen flotte uker foran deg altså! Jeg har jo vært i utrolig god form hittil, så graviditeten har utelukkende vært kos Formen min er fin den også egentlig, hvis det ikke hadde vært for at jeg har slitt med søvnen de siste to ukene. Hvis man ikke får sovet nok så blir jo alt et fordømt pes, nervene blir frynsete, hormonella kommer frem og viser seg fra sin verste side, jeg tar lett til tårene osv. Jeg har jo litt småplager ellers også, kjenner jo at det begynner å bli tungt, men det hadde vært helt overlevlig hvis søvnen ikke hadde køddet til alt. Men nå ble jeg 100% sykemeldt i går så tror jeg det skal bli bedre Hvordan går det med handlingen, har trangen kommet over deg enda? Jeg var ganske rolig frem til uke 25, men da ble jeg litt stressa siden det plutselig var så kort tid igjen Godt du ble 100 prosent sykemeldt. Er viktig å ikke på død og liv være superkvinne når kroppen forteller en å ta det med ro. Fant ut at det er tre måneder igjen for meg på jobb. Jeg skal nesten ikke jobbe de siste to ukene før permen starter, så det holder meg oppe nå. Merker at det er litt slitsomt med alle timene i kontorstolen, men får se om jeg ikke kan bli litt flinkere til å bevege meg jevnlg i løpet av arbeidsdagen. Her har vi ikke kjøpt noe særlig. Vi har fått litt i gave, arvet noe og selv bare kjøpt en voksipose. Er også heldig og får superbra rabatter på en barnebutikk fordi venninnen min eier den, så det vi til slutt mangler skal vi kjøpe der Planen er å starte i mars, og da er jeg faktisk 27/28 uker på vei. Det vi skal kjøpe er: Reiseseng (får til halv pris, skal ha Bjørn Borg sin) Miracle Blanket (får til halv pris også) Madrass til krybbe (får låne resten) Helseteppe til vogn Saueskinn til vogn Vogndyne Bæresjal (men, skal ønske meg det i bursdagsgave, usikker på om jeg trenger bæresele med én gang også da, kanskje? Da blir det ergobaby, tror jeg) Ammepumpe (får til halv pris) Ammebh i monsterstørrelse (fant ut at Svangerskapet på Majorstua har en superbra BH med cup opp til I!! Hurra). Kommode (skal kjøpe på finn og pusse opp) New born seat til tripptrappstol (har arvet tripptrappstol jeg skal pusse opp) Stellematte Badebalje Småtteri som smokker, flasker, sinksalve, etc, men her ser jeg litt an behovet og tar til slutt. Resten får vi i gave, arver eller låner Vi er veldig heldig. Jeg skal også sy en del smekker, enkle babyklær, suttekluter (i gasstoff) og trolig også håndklær og kluter Er nybegynner, så begynner i det små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 26. januar 2013 #728 Del Skrevet 26. januar 2013 Vi er også så heldig å få nytt eller arve Det er jo så greit! God helg til deg Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. januar 2013 #729 Del Skrevet 26. januar 2013 Deilig å få/låne masse! Slik er det her i gården også. Kjøpte en masse utstyr til en billig penge av et vennepar. Utrolig kjekt! Moro at du syr selv, da setter man jo vesentlig mer pris på tingene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 26. januar 2013 #730 Del Skrevet 26. januar 2013 Innom å sniker litt og ønsker deg og dine en god helg videre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #731 Del Skrevet 28. januar 2013 Håper dere alle har hatt en fin helg Er det flere av dere som sliter med å være øm på ribbein/mellom ribbeina? Innimellom gjør det vondt å ha på seg BH til og med. Regner med det er nerver i klem, men bør jeg ta en telefon til jordmor, mon tro? Det kan være et tegn på svangerskapsforgiftning har jeg hørt, men tviler sterkt på det egentlig siden jeg ikke er så langt på vei enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 28. januar 2013 #732 Del Skrevet 28. januar 2013 Håper dere alle har hatt en fin helg Er det flere av dere som sliter med å være øm på ribbein/mellom ribbeina? Innimellom gjør det vondt å ha på seg BH til og med. Regner med det er nerver i klem, men bør jeg ta en telefon til jordmor, mon tro? Det kan være et tegn på svangerskapsforgiftning har jeg hørt, men tviler sterkt på det egentlig siden jeg ikke er så langt på vei enda. Har hørt at det ikke er uvanlig at det kan komme en nerve i klem jeg også, men hvis du er usikker ville jeg tatt en telefon til jordmor. Det er bedre det enn å gå å uroe seg unødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #733 Del Skrevet 28. januar 2013 Har hørt at det ikke er uvanlig at det kan komme en nerve i klem jeg også, men hvis du er usikker ville jeg tatt en telefon til jordmor. Det er bedre det enn å gå å uroe seg unødvendig Regner med det ikke er noe farlig. Var jo hos jordmor for halvannen uke siden og da var blodtrykket mitt lavt og ingenting i urinen, såååå.... men, jeg bekymrer meg bittelitt. Har vært ømt i en uke nå og innimellom gjør det veldig vondt å ta på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 28. januar 2013 #734 Del Skrevet 28. januar 2013 Regner med det ikke er noe farlig. Var jo hos jordmor for halvannen uke siden og da var blodtrykket mitt lavt og ingenting i urinen, såååå.... men, jeg bekymrer meg bittelitt. Har vært ømt i en uke nå og innimellom gjør det veldig vondt å ta på. Da tar du en telefon til jordmor (*streng stemme* ). Det koster hverken deg eller jordmor en kalori, og så slipper du å ha den ugne følelsen i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #735 Del Skrevet 28. januar 2013 Da tar du en telefon til jordmor (*streng stemme* ). Det koster hverken deg eller jordmor en kalori, og så slipper du å ha den ugne følelsen i magen. Ålreit! Jeg skal høre på deg Takk for råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #736 Del Skrevet 28. januar 2013 Æsj. Ingen svarte. Sendte en e-post. Får se om jeg får noe svar utover dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 28. januar 2013 #737 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg hadde et par dager med det samme nå nylig og tenkte også på svangerskapsforgiftning, men når jeg var på sykehuset på mandag (som var rett før denne ømheten kom) så var blodtrykket normalt og ingen andre symptomer overhodet som å føle meg influensasyk, vondt i hodet, svimmel, vann i kroppen og tåkesyn. Legen sa det var uvanlig å få før uke 30 og av det jeg har forstått er ømhet ved ribbeina ikke det som skal komme som første symptom. Men man vet jo aldri og da er det aller beste å høre med helsefolk. Bedre å spørre en gang for mye enn for lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #738 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Jeg hadde et par dager med det samme nå nylig og tenkte også på svangerskapsforgiftning, men når jeg var på sykehuset på mandag (som var rett før denne ømheten kom) så var blodtrykket normalt og ingen andre symptomer overhodet som å føle meg influensasyk, vondt i hodet, svimmel, vann i kroppen og tåkesyn. Legen sa det var uvanlig å få før uke 30 og av det jeg har forstått er ømhet ved ribbeina ikke det som skal komme som første symptom. Men man vet jo aldri og da er det aller beste å høre med helsefolk. Bedre å spørre en gang for mye enn for lite Jeg har bare vondt i hodet av den symptomrekka, men tipper det er pga for lite vann, hehe. Er uansett greit å få inn i journalen kanskje, så det er noe de kan følge med på, sånn bare for å være på den sikre siden? Endret 28. januar 2013 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #739 Del Skrevet 28. januar 2013 Hormonell!!! Leste om premature barn og kom inn på senaborterte fødsler, hvor et barn hadde blitt lagt i et teppe og forlatt for å dø. Barnet hadde levd i hele 90 minutter etterpå. Satt lenge og kjempet med gråten her på jobb, ved tanken på at lilleknøtt i magen skulle bli født for tidlig og alle senaborterte, små babyer, som ligger alene og forlatt i påvente på å dø. Dette ble for hard kost for meg. Jeg kan ikke lese om slikt fremover. Jeg tror jeg må begynne å aktivt styre unna alt på internett som inneholder ordet barn parret med ord som "prematurt", "drap", "død", "redsel", "omsorgssvikt", "forlatt".... og listen fortsetter. Satt og bæljet meg igjennom Beast of the Southern Wild på kino i går også. Helt nydelig film, anbefales på det sterkeste. Hovedrolleinnhaveren er bare 6 år i filmen og nominert til oscar for sin innsats! Hun gjør en veldig overbevissende karakter. Se den, men er du selv gravid så stålsett deg. Øv deg gjerne på å få perfeksjonert stille gråting på forhånd. Jeg satt bare og klamret meg fast i kinostolen mens jeg prøvde å tenke på små, fluffy kaniner, regnbuer og sukkerspinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 28. januar 2013 #740 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Håper dere alle har hatt en fin helg Er det flere av dere som sliter med å være øm på ribbein/mellom ribbeina? Innimellom gjør det vondt å ha på seg BH til og med. Regner med det er nerver i klem, men bør jeg ta en telefon til jordmor, mon tro? Det kan være et tegn på svangerskapsforgiftning har jeg hørt, men tviler sterkt på det egentlig siden jeg ikke er så langt på vei enda. Slik har jeg også det, vil helst bare gå uten BH. Mulig det er kjertler under armene som er ømme?! Eller pga brystene vokser at området rundt er ømt? Jeg var hvertfall slik lenge da brystene var på det ømmeste og fortsatt er det litt enda. Mulig også nerver som du sier, som ligger i klem. Men bedre å ta kontakt om du blir usikker! Endret 28. januar 2013 av airam90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå