Gå til innhold

Prøvelykke

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

:babysmokk: Tippeliste for lilleknøttet :babysmokk:

UL-termin: 01. juni

Menstermin: 28. mai

Familie:

Mamma: 20-25. mai

Søster: 25. mai. Oppdatert til: 7. juni

Pappa: 27. mai

Meg: 29. mai (valgte meg en ny dato jeg, så er jeg foreløpig ikke likt med noen andre)

Gudmor: 2. juni

Tante: 2. juni

Kusine: 3. juni

"Svigerrinne": 5. juni

Kjæreste: 6. juni

Kunsine K: 8. juni

Venner:

Venninne SM*: 25.mai

Venninne SR*: 29-30. mai

Vennine M*: 29-30 mai

Venninne K*: 30. mai

Svigerrinne: 2. juni

Venninne T: 5. juni

KG:

Underverker: 28. mai

Dine: 31. mai

FruFly: 30. mai

Frøken Vims: 1. juni

Tekola: 3. juni

Dyregod: 3. juni

Nuttapia: 4. juni

My84: 5. juni

:duskedame:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper 1 juni :)

En annen ting; du var vel ikke og gikk tur på Linderudkollen på søndag som var? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 1 juni :)

En annen ting; du var vel ikke og gikk tur på Linderudkollen på søndag som var? ;)

Hmm, hvor var jeg på søndag. Det kan være jeg gikk en tur med søstra mi (går i surr med dagene, men det var kanskje søndag 4. mai), men om det heter Linderudkollen akkurat der er jeg usikker på. Vi gikk forbi skianlegget på Årvoll og videre innover. Husker vi møtte på to jenter med barnevogn faktisk, kan det ha vært dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdatert lista forøvrig. Dette blir så spennende :)

Er ikke så mye modning på gang om dagen. Kynnerne har roet seg (jeg har roet meg ned betraktelig egentlig, trener ikke lenger og tar livet med ro) og jeg har heller ikke mye nedpress. Bare av og til. Men, det trenger ikke å bety så mye. Venninna mi hadde ingenting, hodet var ikke engang festet da hun plutselig gikk ut i fødsel i uke 39.

Likevel så syns jeg det er skikkelig spennende å gå rundt og kjenne på at jeg faktisk kan føde når som helst!! Gleder meg til å møte lilleknøtt altså :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvor var jeg på søndag. Det kan være jeg gikk en tur med søstra mi (går i surr med dagene, men det var kanskje søndag 4. mai), men om det heter Linderudkollen akkurat der er jeg usikker på. Vi gikk forbi skianlegget på Årvoll og videre innover. Husker vi møtte på to jenter med barnevogn faktisk, kan det ha vært dere?

Da var det nok ikke deg jeg så allikevel ;) "Du" gikk nemlig sammen med en mann, og jeg gikk tur med sambo.

Det kom nemlig en høygravid jente gående som kanskje kunne lignet, og siden du bor i området tenkte jeg kanskje at det var deg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det nok ikke deg jeg så allikevel ;) "Du" gikk nemlig sammen med en mann, og jeg gikk tur med sambo.

Det kom nemlig en høygravid jente gående som kanskje kunne lignet, og siden du bor i området tenkte jeg kanskje at det var deg :ler:

Aha, jeg gikk tur med kjæresten en annen dag, men det var definitivt ikke søndag og ikke i det området, hehe. Syns det er høygravide overalt om dagen gitt, men høysesongen for fødsler er visst juli/august på Ullevål. Da skal alle rekke barnehageopptaket, hehe.

Har helt gitt opp turgåing også nå. Mye vondter i korsrygg og rumpa (!!). Øm og stiv, går som en gås til tider, haha. Jaja. Trøster meg med at det nok ikke er så alt for lenge til han kommer og da kan jeg begynne med trilleturer i marka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, jeg gikk tur med kjæresten en annen dag, men det var definitivt ikke søndag og ikke i det området, hehe. Syns det er høygravide overalt om dagen gitt, men høysesongen for fødsler er visst juli/august på Ullevål. Da skal alle rekke barnehageopptaket, hehe.

Har helt gitt opp turgåing også nå. Mye vondter i korsrygg og rumpa (!!). Øm og stiv, går som en gås til tider, haha. Jaja. Trøster meg med at det nok ikke er så alt for lenge til han kommer og da kan jeg begynne med trilleturer i marka :)

Jeg gav helt opp på slutten jeg også, det var mer vondt enn godt og motivasjonen var helt på bunn.

Men nå er det jo ikke lenge til du får trillet masse, så får du heller slappe av og ta livet med ro nå på slutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav helt opp på slutten jeg også, det var mer vondt enn godt og motivasjonen var helt på bunn.

Men nå er det jo ikke lenge til du får trillet masse, så får du heller slappe av og ta livet med ro nå på slutten :)

Finner ingen motivasjon altså. Er bare tungt og vondt nå og ser ikke helt grunnen til selvpining. Kiloene bare raser på nå også, men er full av vann. Vondt å strekke ut fingrene f.eks og jeg ser ut som elefantkvinnen fra knærne og ned. Herlig! Så da blir det heller bollespising/trøsting og eksamenslesning. Tok fag ved siden av jobb, så nå har jeg jo masse tid til å lese til eksamen. Hurra..... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Har hatt svake mensmurringer i dag, men ellers så er det lite modning på gang. Er jo bare 37 uker, så forstår det enda er litt tidlig altså, men går liksom og venter på alle disse modningsondtene "alle" snakker om.

Ellers så har jeg pakket fødebagen. Sånn delvis. Her er min pakkeliste så langt:

Til lillegull:

2 pysjer

5 bodyer, 2 er i ull

1 strømpebukse

2 vanlige bukser

4 par sokker

2 luer, en i bomull, den andre i tynn ull

1 hentesett

1 sett svigermor strikket til et av sine første barn som er så lite at det kun vil passe med én gang, hehe.

Mangler: Teppe til å eventuelt ha over bilstol. Vi har fått det, men glemt det igjen, så må få hentet det snart.

Til meg:

* 2 ammesingletter

* 2 ammetopper (ikke vasket, så disse ligger ikke i bagen enda)

* 2 ammebh-er (heller ikke vasket)

* 2 behagelig joggebukse

* 1 behagelig tøybukse (ikke vasket)

* 2 ordinære topper, vide, til å ha over ammesingletene

* 1 behagelig genser

* 1 reise-hjem-antrekk

* 1 nettingtruse, har hørt man får mange av disse på sykehuset?

* Ammeinnlegg i ull, samt engangsinnlegg

Mangler: 1 par slipperser til å ha på meg på sykehuset

Diverse:

* Kamera med fulloppladet batteri

* Lader til Iphone

* Helsekort og rhesuspapirer

* Lesestoff (ikke bestemt hva enda)

* Data med USB-stick med diverse filmer/serier (ikke pakket ned, er kjærestens ansvar) + ladekabel

* Vannflaske til både meg og kjæresten

* Snacks (ikke kjøpt inn, blir i hvert fall ting med rask energi)

* En liten flaske med champagne :lur:

* Toalettutstyr, inkludert litt sminke og hårføner

Til ham:

Ikke pakket, men planlegger å pakke:

* 1 joggebukse

* 1 shorts

* 3 t-skjorter

* 1 genser

* 3 boksere

* Slipperser

* 2 par sokker

Noe jeg mangler? :)

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at du har skrevet pakkeliste, for det er akkurat det jeg skal nå; pakke fødebagen :) Skriver liste i boken min etterpå, så kan vi sammenligne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns listen inneholdt det viktigste jeg :) det er så forskjellig hvordan man liker å ha det etter fødsel. Jeg fant ut at jeg hadde for få ammetopper for de var så geniale at jeg har ikke brukt annet siden fødselen og det blir jo litt søl på dem...melk og gulp og diverse :fnise: også gikk jeg mye med pysjbukser og morgenkåpe.

Til tvillingene skulle vi gjerne hatt med flere pledd. Det gikk det mye av!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tatt med flere joggebukser til deg. Det er fort gjort å blø gjennom i tillegg til at man er ganske slapp nedentil etter fødsel så det kan fort skje ulykker :eeeh: (Slapp er vel en pen måte å si det på, jeg var helt lam i bekkenmuskelaturen de to første dagene etter fødsel).

I tillegg hadde jeg med meg et "pent" antrekk som jeg hadde på meg når jeg dro hjem. Jeg hadde med en tights og en lang bluse til å ha over, og det var utrolig deilig å ha på normale klær når man skulle ut for første gang på mange dager, selv om det bare var inn og ut av bilen :)

Endret av Frøken Vims
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill!! Jeg skal nå oppdatere lista.

Dine - spent på hvordan din pakkeliste ser ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet pakkeliste i dagboken min, så ta en titt :) Nå skal jeg trolig bli 1 døgn mindre enn deg fordi jeg er 2.gangsfødende, men noe av det er nok det samme ;)

Hvilket sykehus skal du til forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville tatt med flere joggebukser til deg. Det er fort gjort å blø gjennom i tillegg til at man er ganske slapp nedentil etter fødsel så det kan fort skje ulykker :eeeh: (Slapp er vel en pen måte å si det på, jeg var helt lam i bekkenmuskelaturen de to første dagene etter fødsel).

I tillegg hadde jeg med meg et "pent" antrekk som jeg hadde på meg når jeg dro hjem. Jeg hadde med en tights og en lang bluse til å ha over, og det var utrolig deilig å ha på normale klær når man skulle ut for første gang på mange dager, selv om det bare var inn og ut av bilen :)

Signerer denne!!

OG - kjøp store bind dersom du VET at du ikke får det der du skal..! Husk å ha store truser med deg også. Ingen tanga etter fødsel - Gud vet hvor den vil finne veien .. :sjokkert::ler:

Har du kjøpt brystvorte-salve? (Hvis du skal amme) Jeg kjøpte Purelan, og så å si eneste tiden jeg brukte det var på sykehuset og de første dagene hjemme.. KJØP, for du blir sår. :grine:

Hvis babyen din har stort sugebehov, så kan det være greit med smokk også.

Åh, bare gled deg - det er en såååå magisk opplevelse. Ønsker deg snart velkommen inn i bobletilværelsen, Pyntestøv :hug: SPENNENDE!

Jeg tipper 4.juni, jeg.. Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at du skal føde på Ullevål, og på barselhotellet der har de både store bind (les: bleier :fnise: ) og sånne libresse maxi-nattbind, så det trenger du ikke ha med.

Det som imidlertid kan være greit å ha med er en rull med mykt toalettpapir. Papirer de har er ganske tøffe greier for et sårt underliv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne!!

OG - kjøp store bind dersom du VET at du ikke får det der du skal..! Husk å ha store truser med deg også. Ingen tanga etter fødsel - Gud vet hvor den vil finne veien .. :sjokkert::ler:

Har du kjøpt brystvorte-salve? (Hvis du skal amme) Jeg kjøpte Purelan, og så å si eneste tiden jeg brukte det var på sykehuset og de første dagene hjemme.. KJØP, for du blir sår. :grine:

Hvis babyen din har stort sugebehov, så kan det være greit med smokk også.

Åh, bare gled deg - det er en såååå magisk opplevelse. Ønsker deg snart velkommen inn i bobletilværelsen, Pyntestøv :hug: SPENNENDE!

Jeg tipper 4.juni, jeg.. Hihi!

Jeg har fått Ullevåls magiske brystvortekrem i gave, som visstnok også er fantastisk :) Men, smokk? Trodde man nærmest ble anmeldt til barnevernet om man drar frem det på barsel. I hvert fall på Ullevål, hvor de er temmelig heftig på amming og at amming skal være 100-prosent-og-mer etablert før man i det hele tatt sier ordet "smokk" høyt :fnise: Hvor fort begynte E med smokk?

Har forøvrig pakket 3 store boksere nå i strl L, ingen hvor-ble-den-av-tangaer, hihi :laugh:

Ja, nå kan det snart skje når som helst. Etter heftig mye romstering i natt og en mage som plutselig har blitt mindre over natta så kan det virke som han kanskje har dyttet seg lengre ned i bekkenet? Jeg håper det i hvert fall :vetikke: . Kanskje det er et steg nærmere og møte lilleputt? Åhhh, som jeg gleder meg altså!

Fører deg opp på lista jeg da :danse:

Mener å huske at du skal føde på Ullevål, og på barselhotellet der har de både store bind (les: bleier :fnise: ) og sånne libresse maxi-nattbind, så det trenger du ikke ha med.

Det som imidlertid kan være greit å ha med er en rull med mykt toalettpapir. Papirer de har er ganske tøffe greier for et sårt underliv....

Får man sånne nettingtruser også?

Toalettpapir!! Det tipset leste jeg et sted for en stund tilbake. Takk for at du minte meg på det! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Høres ut som om du har det meste på stell :jepp:

Skal bli spennende å se når knøttet vil ut og hilse på!

Jeg syntes de siste tre ukene var uutholdelige med alt av småvondter og tegn på at noe skulle skje. :ler:

(Det er jo ikke en uke siden en gang, men det føles som så eviglenge siden jeg var gravid nå! :bond: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...