Underverker Skrevet 27. mars 2013 #1061 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) . Endret 10. april 2013 av Underverker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 27. mars 2013 #1062 Del Skrevet 27. mars 2013 Esj, bare glem det innlegget over. Fant ut at dagboken med brukeren "Underverker" ble like lett å finne på google som den forrige. Så jeg dropper hele dagbokgreiene jeg Men jeg vil fortsette på mammanett, der må man jo være medlem og slikt for å lese på Vil uansett besøke deg her med denne brukeren Men da vet du hvertfall hvorfor dagboken min plutselig forsvant, hehe. Bloggen vil forresten være oppe å går siden der kan jeg velge hvem som kan lese og ikke Ble mye frem og tilbake gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 31. mars 2013 Forfatter #1063 Del Skrevet 31. mars 2013 Esj, bare glem det innlegget over. Fant ut at dagboken med brukeren "Underverker" ble like lett å finne på google som den forrige. Så jeg dropper hele dagbokgreiene jeg Men jeg vil fortsette på mammanett, der må man jo være medlem og slikt for å lese på Vil uansett besøke deg her med denne brukeren Men da vet du hvertfall hvorfor dagboken min plutselig forsvant, hehe. Bloggen vil forresten være oppe å går siden der kan jeg velge hvem som kan lese og ikke Ble mye frem og tilbake gitt Jeg er fortsatt veldig sjokkert (sånt gjør man bare ikke), men samtidig så er det vel bra hun innrømmet det og ikke fortsatte å sniklese i din private dagbok. Angående råmelk er det mange som ikke får det før under/etter fødsel, så alt er normalt her. Jeg kan bare skivse ut noen dråper, så håper poden klarer å få ut litt mer enn som så etter fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 31. mars 2013 Forfatter #1064 Del Skrevet 31. mars 2013 Tror det var babyverdenapp'n som sa det, men babyen sover faktisk 90-95 % av tiden. Da må han jo bevege seg en del i søvne, eller? I går var det skikkelig liv laga i magen, så i dag er han (så langt) stille og rolig. Kan mer og mer kjenne disse glidende bevegelsene nå, og mindre ordentlige spark. Det vitner om trangere og trangere i plass i magen. Han er jo rundt 2 kilo nå, så han begynner å bli stoooor gitt Har begynt å slite veldig med å ha på meg BH nå. Selv om jeg bruker enen "bh-forlenger" (øker vidden rundt). Føles som jeg ikke skal få puste til tider. Skal til legen på torsdag og kommer til å ta det opp med han da. Er nok fordi jeg bærer ungen høyt, og brystkasta blir noe utvidet av organer og annet som dyttes oppover, men kan likevel være greit å nevne at det begynner å bli en skikkelig plage og til tider er handicapene (kan bare ligge i en stilling, da å sitte er vondt). Håper dere alle så langt nyter den fine påsken Jeg har vært til fjells og gått en del ski, noe som har vært døden for ryggen og skikkelig flaut da jeg plutselig ikke har noe balanse igjen i kroppen, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 31. mars 2013 #1065 Del Skrevet 31. mars 2013 Jeg er fortsatt veldig sjokkert (sånt gjør man bare ikke), men samtidig så er det vel bra hun innrømmet det og ikke fortsatte å sniklese i din private dagbok. Angående råmelk er det mange som ikke får det før under/etter fødsel, så alt er normalt her. Jeg kan bare skivse ut noen dråper, så håper poden klarer å få ut litt mer enn som så etter fødsel. Ja ikke sant. Ble ganske skuffet og sint. Men det virker ikke som hun forstår at vi har et litt annet forhold til internett enn hva hun har(gamlinger). Hmm, ja det er nok det samme Men lurer på om det er lettere å få igang melkeproduksjonen når man allerede har litt råmelk. Hmm. What, dem kan jo ikke sove så mye!! Det gjør ikke min hvertfall! Får du vondt når han sparker? Min sparker sånn at jeg nesten skriker av smerte og gruer meg til han våkner for å begynne med sparkeøktene sine. Hjeelp Og jeg har til og med morkaka forran!!! Kan nesten ikke tro det enda. Hmm, har hatt det problemet med bh lenge jeg. Så jeg går som regel uten(men jeg går jo bare her hjemme). Har du prøvd sportsbh? Jeg fant en superdigg en som jeg kommer til å bruke som sovebh når jeg skal amme. Fint å høre du har kost deg i påsken Misunner alle som driver å legger ut hyttebilder på face og insta. *jegogvil* Nyt siste rest av påsken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 1. april 2013 Forfatter #1066 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Ja ikke sant. Ble ganske skuffet og sint. Men det virker ikke som hun forstår at vi har et litt annet forhold til internett enn hva hun har(gamlinger). Hmm, ja det er nok det samme Men lurer på om det er lettere å få igang melkeproduksjonen når man allerede har litt råmelk. Hmm. What, dem kan jo ikke sove så mye!! Det gjør ikke min hvertfall! Får du vondt når han sparker? Min sparker sånn at jeg nesten skriker av smerte og gruer meg til han våkner for å begynne med sparkeøktene sine. Hjeelp Og jeg har til og med morkaka forran!!! Kan nesten ikke tro det enda. Hmm, har hatt det problemet med bh lenge jeg. Så jeg går som regel uten(men jeg går jo bare her hjemme). Har du prøvd sportsbh? Jeg fant en superdigg en som jeg kommer til å bruke som sovebh når jeg skal amme. Fint å høre du har kost deg i påsken Misunner alle som driver å legger ut hyttebilder på face og insta. *jegogvil* Nyt siste rest av påsken! Var på besøk hos et vennepar og de har en 8 dager gammel baby og han sov så og si hele tiden mens vi var der. Glippet litt med øynene på slutten, men sov bare stort sett. Spiste og sov. Han var spinnvill i magen, så nå lurer jeg på hvordan min blir, som er så rolig til tider, hehe Nei, får ikke vondt av sparkene hans, men syns det er ubehagelig til tider. Noen ganger skvetter jeg faktisk, og starter han i fem-sekstiden på morgenen er det bare å stå opp Leste i en annen dagbok at lilleknøttet ditt hadde vært så stille at du vurderte å ringe føden? Har han våknet til nå? Endret 1. april 2013 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 1. april 2013 #1067 Del Skrevet 1. april 2013 Var på besøk hos et vennepar og de har en 8 dager gammel baby og han sov så og si hele tiden mens vi var der. Glippet litt med øynene på slutten, men sov bare stort sett. Spiste og sov. Han var spinnvill i magen, så nå lurer jeg på hvordan min blir, som er så rolig til tider, hehe Nei, får ikke vondt av sparkene hans, men syns det er ubehagelig til tider. Noen ganger skvetter jeg faktisk, og starter han i fem-sekstiden på morgenen er det bare å stå opp Leste i en annen dagbok at lilleknøttet ditt hadde vært så stille at du vurderte å ringe føden? Har han våknet til nå? Hehe, ja jeg var sparkebaby. Ble ikke villbasse men aktiv var jeg jo, men sovebaby!! Og har fortsatt et STORT sovehjerte!! Ja, han har livnet til igjen Virker som han hadde en god siesta etter dagen før med masse harde spark. Idag har han snudd seg frem og tilbake (heldigvis har han hodet ned enda), sparket og dunket med både hender, føtter og albuer. Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 2. april 2013 Forfatter #1068 Del Skrevet 2. april 2013 Hehe, ja jeg var sparkebaby. Ble ikke villbasse men aktiv var jeg jo, men sovebaby!! Og har fortsatt et STORT sovehjerte!! Ja, han har livnet til igjen Virker som han hadde en god siesta etter dagen før med masse harde spark. Idag har han snudd seg frem og tilbake (heldigvis har han hodet ned enda), sparket og dunket med både hender, føtter og albuer. Haha. Lilleputt har vært særdeles aktiv hos meg også de siste dagene, så når han plutselig er stille så merker man stooor forskjell. Jeg ringte jo til føden rett før påske fordi jeg var på randen av sammenbrudd da han hadde vært meget stille en halv dag (hysterisk, jeg??). Hun på føden var veldig forståelsesfull og stilte et par kontrollspørsmål. Om babyen er aktiv en dag og litt mer stille den andre dag er det ikke noe å bekymre seg for. Det man skal bekymre seg for er om babyen blir mindre og mindre aktiv over flere dager, for det kan tyde på at han/hun ikke har det bra i magen (så, gradvis nedgang i aktivitet). Jeg fikk jo komme inn likevel for en sjekk, men jeg trengte jo ikke det da han livnet til. Likevel er det en god huskeregel for meg neste gang han blir litt stille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 2. april 2013 Forfatter #1069 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) ♥ Uker på vei: 31+5 ♥ Uker igjen: 8+3, tror jeg ♥ Kjønn: Gutt ♥ Navn: Nå kaller vi lilleputt for Kasper og det gjør familie og venner også ♥ Utålmodig: Ja, men mest til permisjon, hehe. Teller ned. 5 og ei halv uke igjen på jobb (og jeg jobber jo stort sett 4-dagersuker nå med 20% sykemelding, så dette vil gå fort). ♥ Vektøkning: +8,7. For tiden har jeg en gjennomsnittelig vektøkning på 200-300 g i uka. Helt greit. ♥ Hodet ned: Ja, stort sett. ♥ Hodet festet: Nei. ♥ Aktivitet innenifra: Veldig aktiv de siste dagene, men han har lange, stille perioder også (hvor jeg går inn i et modus av hysterisk paranoia). ♥ Høygravid: Fant ut at det vil jeg være når det er 40 dager igjen til termin. I dag er det 60 Så, om 20 dager er jeg altså høygravid, selv om jeg føler meg slik allerede jeg da. ♥ Søvn: I bølgedaler. Begynner å bli vant til å våkne flere ganger om nettene og ikke klare å sove ut på morgenkvisten. Er mye trøtt og sliten om dagen pga dette. ♥ Form: Se punktet over. Føler meg mye sliten nå. ♥ Plager: Nå starter det. Vondt i ryggen, trangt å ha på bh-er (alt som er litt stramt føles som en tvangstrøye nå), sliter med å finne gode liggestillinger, samt tidvis kynnere (disse er veldig korte hos meg da). ♥ Barnerom: Skal ligge inne hos oss, men vi har et rom vi etter hvert skal gjøre klart. ♥ Utstyr: Nå har vi endelig startet. ♥ Mangler av utstyr: - Madrass (men, hvilken skal vi velge mon tro?) - Bæresjal - Dyne til vogna - Flere sengesett (driver og syr dette) - Badebalje - Brystpumpe + flere ammeinnlegg - Brystvortekrem (kjøpes på Ullevål, for den er visst fantastisk) - Koppholder til vogn - Reiseseng (kjøper nok dette etter fødsel) - Vippestol (kjøper nok også etter fødsel) ♥ Melk: Ja!!! Bittelitt råmelk. Mest i høyre bryst. ♥ Matkikk: Reker er kjempegodt om dagen, ellers lite som frister. Drikker min sedvanlige iskaffe hver morgen, men selv den begynner jeg å bli lei av ♥ Kynnere: Av og til, men de varer aldri lenge. Maks 2-3 om gangen. ♥ Tungt: Nå begynner ryggen å bli veldig øm, så tror den sliter med den ekstra vekten nå. Trening i morgen. Da skal jeg trene rygg gitt. ♥ Strekkmerker: Ikke enda. Bank i bordet. ♥ Tanker om fødselen: Vel, nå er jeg tilbake til å grue meg. Ikke for smerten, den skal jeg klare (sikkert med mye banning og skriking), men for om noe skal gå galt. Er livredd for om babyen min blir så stor at jeg sliter med å presse han ut. Får se om han har strekt seg litt mer, fremfor å legge så mye på seg, på neste vekstkontroll. ♥ Neste kontroll: Legetime 4/4 (rhesus minus-oppfølging), jordmortime 11/4 og vekstestimering 15/4. Går slag i slag med kontroller nå om dagen. Endret 2. april 2013 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 2. april 2013 #1070 Del Skrevet 2. april 2013 Ja tenk, om 20 dager er du høygravid! Dette går jo så absolutt veien. Og det ser ut som dere har mesteparten av det nødvendige utstyret på plass også, så da er det jo mest kos som er igjen å fikse. Snart permisjon også- og da håper jeg du får tid til å slappe av og hygge deg med de siste forberedelsene. Du har vært god som har stått på så lenge! *bøye seg i støvet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 2. april 2013 Forfatter #1071 Del Skrevet 2. april 2013 Ja tenk, om 20 dager er du høygravid! Dette går jo så absolutt veien. Og det ser ut som dere har mesteparten av det nødvendige utstyret på plass også, så da er det jo mest kos som er igjen å fikse. Snart permisjon også- og da håper jeg du får tid til å slappe av og hygge deg med de siste forberedelsene. Du har vært god som har stått på så lenge! *bøye seg i støvet* Takk for gode ord. Det hjalp. Har sittet her og lurt på om jeg skulle bruke min 20% sykemelding i dag. Føler meg ikke akkurat 100%, men kanskje jeg klarer å holde ut lell med litt heiing Du er jo straks 36 uker Wow. Litt over 1 uke til permisjon, høygravid og straks fødeklar. Hvordan er formen om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 2. april 2013 #1072 Del Skrevet 2. april 2013 Joda, det humper og går Bokstavelig talt. Merker godt at kroppen begynner å bli sliten av all ekstrajobbinga, for eksempel er det helt unødvendig å plage seg med tanken på at man burde ha trent når det holder lenge å gå opp trappa... Vondt her og vondt der og plager over hele skalaen, MEN det er jo det som er så briljant i forhold til fødselsmotivasjon. Jeg er jo innerst inne livredd for å føde igjen og gruer meg som en hund, men jammen setter ikke de siste ukene fart i motivasjonen likevel. Til slutt er de fleste så lei at det ikke spiller noen rolle om så ungen kommer ut av nesa Og så hjelper det jo litt på humøret, i alle fall, at våren har kommet! Endelig! Og nok en gang slår det meg at vi er skikkelig heldige som har termin på denne siden av sommeren. Tenker småtassene våre skal få noen riktig herlige sommermåneder som start på livet, det er ikke dårlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 3. april 2013 Forfatter #1073 Del Skrevet 3. april 2013 Joda, det humper og går Bokstavelig talt. Merker godt at kroppen begynner å bli sliten av all ekstrajobbinga, for eksempel er det helt unødvendig å plage seg med tanken på at man burde ha trent når det holder lenge å gå opp trappa... Vondt her og vondt der og plager over hele skalaen, MEN det er jo det som er så briljant i forhold til fødselsmotivasjon. Jeg er jo innerst inne livredd for å føde igjen og gruer meg som en hund, men jammen setter ikke de siste ukene fart i motivasjonen likevel. Til slutt er de fleste så lei at det ikke spiller noen rolle om så ungen kommer ut av nesa Og så hjelper det jo litt på humøret, i alle fall, at våren har kommet! Endelig! Og nok en gang slår det meg at vi er skikkelig heldige som har termin på denne siden av sommeren. Tenker småtassene våre skal få noen riktig herlige sommermåneder som start på livet, det er ikke dårlig Jeg vurderer sterkt å oppgradere sykemeldingen fra 20 til 30-40 % nå. Mye vondt i kroppen nå (især rygg) og sover helt elendig. Føler det er tungt og vanskelig å gå på jobb nå om dagen. Er utrolig glad for sommerbarn selv. Håper på mye trilleturer og frisk luft, og ikke bare være innestengt i leiligheten. Vil jo gjerne ha et forhold til barnefaren også etter de verste, første månedene har gitt seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 3. april 2013 #1074 Del Skrevet 3. april 2013 Ta vare på kroppen og lytt til signalene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 3. april 2013 Forfatter #1075 Del Skrevet 3. april 2013 Ta vare på kroppen og lytt til signalene! Takk skal du ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 4. april 2013 #1076 Del Skrevet 4. april 2013 HR-damen på jobben min kom med følgende replikk: "Ja, jeg har jo aldri hatt akkurat deg som gravid, da, men jeg har hatt ganske mange andre. Og jeg må bare si det som det er: at dersom du dukker opp mellom vinterferien og påskeferien vil jeg bli ganske overrasket." Det er med andre ord heller unntaket enn regelen at man står løpet ut 100% helt fram til permisjon. Og selvsagt er det flott for de som får det til, men du er helt på oppløpssiden av graviditeten nå, så at ting begynner å bli tungt og slitsomt vil jeg tro at de aller fleste har forståelse for. Ta vare på deg selv, for det er ingen andre som gjør det, og legg vekk den dårlige samvittigheten hvis den kommer snikende- for du har ingenting å ha dårlig samvittighet for. Jeg klappet jo sammen mye tidligere enn jeg trodde, og det føltes litt som et nederlag. Men så tenker jeg på at jeg har maaange laaange år til å være Flink Pike på jobben på når dette er overstått... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. april 2013 #1077 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg tenker akkurat som Magalda. Fikk en liten støkk da jeg innså at jeg ikke klarte det, det føltes ut sm et skikkelig nederlag, men tnek alle de årene vi faktisk har igjen å jobbe.. Lytt til kroppen din og få sykmelding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 4. april 2013 Forfatter #1078 Del Skrevet 4. april 2013 Da har jeg vært hos legen for å ta rehsusprøver, samt snakke om sykemelding. Oppsummert er forholdene slik i uke 32: Symfysemål: 35 cm Urin: Negativ (heldigvis, har jo hatt proteiner i den én gang, men tror det kom av at prøven var forurenset etter 3 timer i romtemperatur. Har vært fin to ganger etterpå). Blodtrykk: 119/83 Puls: 95 (var først skyhøy, men legen kontrollmålte meg og da klarte jeg å roe meg ned til 95 slag i minuttet. Han sa det fortsatt var litt høyt og at jeg godt kunne ta det litt mer rolig fremover). Blodverdi: 10,9 (var 12,1 i uke 8, men er vanlig at den synker såpass og legen var fornøyd). Hjerterytme: 141 Vekt: +8,7 Hodet til baby: ligger ned, ikke festet Oooog, legen gav meg 40% uten noen innvendinger. Han latet til å forstå meg godt, både pga lite søvn og vond rygg, men tror nok min høye hvilepuls var en medvirkende årsak til at han også var enig om at det nok var lurt å øke sykemeldingen og at jeg tar det mer med ro fremover. Setter forøvrig stor pris på deres støtte, Mafalda og Dine Kjæresten og mamma har også heiet på at jeg skulle øke sykemeldingen. Virker ikke som om folk på jobb er spesielt overrasket heller, er vel kanskje mer forventet enn motsatt ja. Nå skal jeg i hvert fall holde ut i 60% jobb frem til permisjon, om ikke ryggen eller bekken skulle låse seg helt (tror egentlig ikke det skjer). Er jo godt å ha noe å fylle dagene med også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. april 2013 #1079 Del Skrevet 4. april 2013 Godt å høre det ordnet seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 4. april 2013 #1080 Del Skrevet 4. april 2013 Godt du ble sykemeldt Er viktig å høre på kroppen, du skal ikke slite deg ut! Det er ikke vits i å leke helt nå under graviditeten, du skal jobbe mange år fremover så det er viktig å passe på helsen Og lille gutten i magen Godt at alt annet så fint ut Nå får du slappe av godt og ikke stresse rundt med andre ting da, hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå