*Lollipop* Skrevet 8. mars 2013 #981 Del Skrevet 8. mars 2013 Tredje trimester! begynner faktisk å nærme seg nå utover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 8. mars 2013 #982 Del Skrevet 8. mars 2013 Hurra for tredje trimester! Det er utrolig hvor fort det går, plutselig har vi en baby i armene Ha en god dag og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 8. mars 2013 #983 Del Skrevet 8. mars 2013 Hipp hurra for 3 trimester!! Jøss så fort det går! Ønsker deg en riktig så god helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 9. mars 2013 #984 Del Skrevet 9. mars 2013 3. trimester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 10. mars 2013 Forfatter #985 Del Skrevet 10. mars 2013 Ja, det er helt utrolig. Tiden bare flyyyyr. I natt hadde kjæresten lagt hånda på magen mens jeg sov og fått sjokk over turninga. Han skjønte ikke hvordan det var mulig å sove når armer og bein spant rundt inne i magehuset. For å sitere "det var helt vilt". Der og da må jeg ha vært i koma (var helt utslitt i går), men våknet jo av og på fra sånn kl. 05 frem til 08 og da var det bare å stå opp. Er vel bare å venne seg til dette nå, for sammenhengense søvn og å føle seg uthvilt og opplagt er vel et tilbakelagt kapittel i mitt liv. I hvert fall de neste årene Men, godt at lilleputt er aktiv og har det bra i magehuset sitt, selv om det går utover min nattesøvn (Det er ikke et falskt smil altså, lover ). Håper alle får en fin, og solfylt, søndag. Selv skal jeg lese litt pensum og gå en lang tur med hunden og søstra mi. Nå er det bare 4 dager igjen til UL!! Gleder meg sånn!!! Ahweeeee. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 10. mars 2013 #986 Del Skrevet 10. mars 2013 god søndag til deg og dere også ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 10. mars 2013 #987 Del Skrevet 10. mars 2013 Hihi, slik er det her også. Mannen blir helt satt ut når han legger hånden på magen når det rister, hopper og sparker tilbake Våkner også mange ganger om natten pga aktiviteten, men da legger jeg meg bare på ryggen med hendene over magen så jeg kan kjenne så sovner jeg etterhvert Hihi. Deilig å ligge å kjenne i halvsøvne Håper du har hatt en fin helg Vi har nettopp spist pannekaker, hihi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #988 Del Skrevet 11. mars 2013 Åhhh, kan du ligge på rygg? Misunnelig altså! Jeg har begynt å slite veldig nå. Jeg er mye kvalm når jeg sitter. Var på kino i går og måtte bare gå 2/3 ut i filmen fordi jeg holdt på å kaste opp. Samme skjedde på bussen i dag til jobb. Blir ofte uvel når jeg sitter, og får et lett press mot ryggen (spesielt øvre del av rygg). Jeg tror ikke det er press på hovedpulsåra da, men der kan jeg jo ta feil. Må stort sett bare ligge på siden, om jeg ser på tv eller skal sove. Sitter på jobb i dag, helt yttest på kontorstolen for å slippe press på rygg, men tipper jeg kommer til å ende med å få vondt i ryggen av denne stillingen etter hvert. Huff. Syns litt synd på meg selv ja :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 11. mars 2013 #989 Del Skrevet 11. mars 2013 Huff, det høres ikke noe godt ut! Det er lov å synes litt synd på seg selv når det er tøft Får håper det gir seg etterhvert. Mange av mine "på tjukken"-plager har kommet helt ut av det blå, og forsvunnet på like merkelig måte (andre plager har jo blitt værende i samtlige ni måneder, men de glemmer vi akkurat nå ). Verste var med HK-jenta, da bekkenet/symfysen låste seg fullstendig i to uker. Husker jeg gikk til barnehagen med høyrebeinet på slep, mens tårene spratt og jeg lurte på hvordan i all verden jeg skulle overleve fire måneder til på den måten... og plutselig var det bortevekk. Så det er jo lov å håpe at sittekvalmen din også er et ubehagelig, men forbigående, fenomen. Krysser i alle fall fingrene for deg, for det høres ikke noe godt ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #990 Del Skrevet 11. mars 2013 Huff, det høres ikke noe godt ut! Det er lov å synes litt synd på seg selv når det er tøft Får håper det gir seg etterhvert. Mange av mine "på tjukken"-plager har kommet helt ut av det blå, og forsvunnet på like merkelig måte (andre plager har jo blitt værende i samtlige ni måneder, men de glemmer vi akkurat nå ). Verste var med HK-jenta, da bekkenet/symfysen låste seg fullstendig i to uker. Husker jeg gikk til barnehagen med høyrebeinet på slep, mens tårene spratt og jeg lurte på hvordan i all verden jeg skulle overleve fire måneder til på den måten... og plutselig var det bortevekk. Så det er jo lov å håpe at sittekvalmen din også er et ubehagelig, men forbigående, fenomen. Krysser i alle fall fingrene for deg, for det høres ikke noe godt ut... Huff, må innrømme at jeg syns det er ganske fortvilende om dette skal vare helt ut svangerskapet. Når synker som regel magen? 3-4 uker før fødsel, om jeg er heldig? Eneste jeg sitter og tenker på i dag er at jeg skulle hatt mer sykemelding, men om det er et forbigående fenomen så er det kanskje bare å holde ut litt til og se det an. Er veldig betryggende at dette rett og slett kan forsvinne like plutselig som det kom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 11. mars 2013 #991 Del Skrevet 11. mars 2013 Ja, det er massevis av plager som kommer og går. MEN- det betyr ikke at du må holde ut og vente og se i uke etter uke! Du kan jo ikke sitte og vingle ytterst på kontorstolen i lange tider... Pass på deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #992 Del Skrevet 11. mars 2013 Ja, det er massevis av plager som kommer og går. MEN- det betyr ikke at du må holde ut og vente og se i uke etter uke! Du kan jo ikke sitte og vingle ytterst på kontorstolen i lange tider... Pass på deg selv! Nå er jeg så kvalm og har press mot lunger som er så ubegagelig. Vil bare hjem og legge meg ned nå. Har gjort unna det meste for dagen, så ingen krise. Bare kjedelig å bruke opp en egenmeldingsdag på å gå tidlig hjem. Åhhh, blir mer og mer fristende å sykemelde seg helt nå. Men, føler jeg ikke har det ille nok til det. Dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 11. mars 2013 #993 Del Skrevet 11. mars 2013 Nå er jeg så kvalm og har press mot lunger som er så ubegagelig. Vil bare hjem og legge meg ned nå. Har gjort unna det meste for dagen, så ingen krise. Bare kjedelig å bruke opp en egenmeldingsdag på å gå tidlig hjem. Åhhh, blir mer og mer fristende å sykemelde seg helt nå. Men, føler jeg ikke har det ille nok til det. Dessverre. Uff, nå må du passe på deg selv og baby! Hvis du har det så vondt burde du ta det med ro kjære deg. Gå hjem og hvil deg idag også ringer du legen om det er like ille imorgen. Nå høstes jeg streng ut , men det er så viktig å ikke bli helt utslitt. Jobbe skal man gjøre i 40 år til, men gravid er man ikke hele livet. God bedring til deg uansett, vet godt hvordan det er å ha mye vondt og ikke kunne ligge på ryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #994 Del Skrevet 11. mars 2013 Uff, nå må du passe på deg selv og baby! Hvis du har det så vondt burde du ta det med ro kjære deg. Gå hjem og hvil deg idag også ringer du legen om det er like ille imorgen. Nå høstes jeg streng ut , men det er så viktig å ikke bli helt utslitt. Jobbe skal man gjøre i 40 år til, men gravid er man ikke hele livet. God bedring til deg uansett, vet godt hvordan det er å ha mye vondt og ikke kunne ligge på ryggen. Kvalmen gikk over, heldigvis. Så, da prøver jeg å holde ut dagen. Om den ikke kommer tilbake, selvsagt. Hvis dette likevel fortsetter og jeg skal slite med slike kvalmebølger de nærmeste dagene så kryper jeg til doktoren og piper om full sykemelding tror jeg. Føler ikke jeg fungerer helt når jeg har det sånn her og det er nok bedre at arbeidsplassen kan få inn en mer stabil vikar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 11. mars 2013 #995 Del Skrevet 11. mars 2013 Åhhh, kan du ligge på rygg? Misunnelig altså! Jeg har begynt å slite veldig nå. Jeg er mye kvalm når jeg sitter. Var på kino i går og måtte bare gå 2/3 ut i filmen fordi jeg holdt på å kaste opp. Samme skjedde på bussen i dag til jobb. Blir ofte uvel når jeg sitter, og får et lett press mot ryggen (spesielt øvre del av rygg). Jeg tror ikke det er press på hovedpulsåra da, men der kan jeg jo ta feil. Må stort sett bare ligge på siden, om jeg ser på tv eller skal sove. Sitter på jobb i dag, helt yttest på kontorstolen for å slippe press på rygg, men tipper jeg kommer til å ende med å få vondt i ryggen av denne stillingen etter hvert. Huff. Syns litt synd på meg selv ja :-/ Jeg HATER å ligge på rygg jeg, og nå er det den eneste måten jeg klarer å sovne på... Får ikke ligge på siden eller magen, er magesover Sliter masse med å sovne, men når jeg endelig har sovnet kan jeg ligge såvidt litt på magen, men våkner fort av at jeg har kynnere eller er øm så må snu meg over. Blæ Jeg har faktisk motsatt av deg jeg, blir uvel og blir kjempevond i magen om jeg ligger på siden. Merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 11. mars 2013 #996 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg er enig med dem over her også Syns ikke du skal slite deg ut før du tar en sykemelding - men ta en sykemelding FØR du sliter deg ut. Om du kjenner på at du skulle vært mer/helt sykemeldt så er det kroppen din som sier ifra. Ta vare på deg selv vettu Du skal jo fungere når baby kommer også God bedring til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 11. mars 2013 #997 Del Skrevet 11. mars 2013 Sånn ekkel sittekvalme har jeg hatt de siste dagene nå, litt merkelig at det kommer så sent men magen har nok ikke sunket ennå. Men idag er jeg mye bedre. Håper det forsvinner for deg også og at du slipper å gå sånn lenge. Isåfall må du ikke nøle med å sykemelde deg!! Det der med soving er ikke lett nå om dagen. Jeg syns det endrer seg hele tiden hva som funker best, på ryggen, høyre eller venstre side. Og noen netter funker ingenting. Så herlig det skal bli å kunne sove i hva slags stilling man vil og å kunne snu seg rundt uten å nesten krepere av smerter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 11. mars 2013 #998 Del Skrevet 11. mars 2013 Kvalme mot slutten er ganske vanlig, men synes det er synd at du sliter med så mye kvalme nå, Pyntestøv Enig med de andre, du og baby er viktigst! Ta sykemelding hvis du må! Ikke godt å være zombie til enhver tid. Dette er en tid du skal nyte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #999 Del Skrevet 12. mars 2013 Svarer dere alle jeg: Kvalmen gikk over på dagtid, men kom tilbake på kvelden. Jeg tror det kan være tarmene som er litt mørbanket pga mye press fra livmoren, samt at hovedpulsåra mi blir klemt når jeg får press mot ryggen. Jeg skal se an noen dager til. I dag har jeg enda ikke kjent noe til kvalmen, så man kan jo håpe det er et forbigående fenomen. Tusen takk for oppmuntrende ord i hvert fall, alle sammen. Jeg lover å gå til legen om dette fortsetter denne uka, for da orker jeg ikke å presse meg selv mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #1000 Del Skrevet 12. mars 2013 Forresten, i morgen skal jeg på 3D UL igjen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå