Dyregod Skrevet 8. februar 2013 #841 Del Skrevet 8. februar 2013 Kjempefin! Langt ifra lubben for å si det sånn! Det er akkurat det jeg også veide da jeg holdt på for fullt med trening og da var jeg utrolig fornøyd med meg selv. Jeg er 165 cm, så vi er ganske like høye Jeg gikk ned til 53 kg da jeg en periode sluttet å trene, men det var nok mye muskler for jeg følte meg ikke veldig mye tynnere. Vekta har altså ingenting å si! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 8. februar 2013 #842 Del Skrevet 8. februar 2013 Kjempefin! Langt ifra lubben for å si det sånn! Det er akkurat det jeg også veide da jeg holdt på for fullt med trening og da var jeg utrolig fornøyd med meg selv. Jeg er 165 cm, så vi er ganske like høye Jeg gikk ned til 53 kg da jeg en periode sluttet å trene, men det var nok mye muskler for jeg følte meg ikke veldig mye tynnere. Vekta har altså ingenting å si! Enig! Hun ser skikkelig sunn og trent ut Vekten har virkelig ingenting å si, muskler veier også en del! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 9. februar 2013 #843 Del Skrevet 9. februar 2013 Sunn og fresk jente! Nyyyydelig er du!! Jeg er 1.64 og veide 55 kg da jeg ble gravid. Ikke annet enn husholdnings-muskler, og kvapsete i kroppen. Nå veier jeg 84 ( ) kg, og detta skal vekk før sommeren.. Iallfall før august og forlover-tid! Jeg har MYE vann i kroppen, men skal ned til noen-og-60-kilo MED muskler Poenget mitt: HVIS jeg klarer å se ut som deg på det bildet til da, ja da skal jeg være JÆVLI fornøyd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #844 Del Skrevet 10. februar 2013 Dere er så søte, tuuusen takk alle sammen Husk, dette var ikke meg før jeg ble gravid altså. Dette var meg rett før et år meg singel- og reiseliv, og påfølgende kjærestekosekilo, ugh. Men, ja, jeg så slik ut i mange år mens jeg trente mye, så jeg øyner håp. Det må vel la seg gjøre, om kanskje magen ikke blir like flat igjen. Nuttapia: Ja, jeg trente mye styrke på den tiden faktisk, så en inbobyanalyse jeg tok viste at jeg var 1 liten kilo over min idealvekt den gangen. Det var ikke akkurat mye. Bildet minner meg veldig på at det er ikke vekta som er viktig, men å føle seg vel i sine klær. Det er det som er målet mitt med neste runde. Komme inn i klesskapet mitt igjen, Da skal jeg være stråååålende fornøyd. (Må huske å laste ned den app'n gitt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. februar 2013 #845 Del Skrevet 10. februar 2013 Dere er så søte, tuuusen takk alle sammen Husk, dette var ikke meg før jeg ble gravid altså. Dette var meg rett før et år meg singel- og reiseliv, og påfølgende kjærestekosekilo, ugh. Men, ja, jeg så slik ut i mange år mens jeg trente mye, så jeg øyner håp. Det må vel la seg gjøre, om kanskje magen ikke blir like flat igjen. Nuttapia: Ja, jeg trente mye styrke på den tiden faktisk, så en inbobyanalyse jeg tok viste at jeg var 1 liten kilo over min idealvekt den gangen. Det var ikke akkurat mye. Bildet minner meg veldig på at det er ikke vekta som er viktig, men å føle seg vel i sine klær. Det er det som er målet mitt med neste runde. Komme inn i klesskapet mitt igjen, Da skal jeg være stråååålende fornøyd. (Må huske å laste ned den app'n gitt). Enig! Vi får kanskje ikke samme utgangspunkt etter graviditeten, men vi har ca samme mål vi skal oppnå. Airam også? Jeg håper og tror at jeg mister endel kilo veldig fort, men det er noen ekstra godte-kilo her, altså Amming i første rekke, men når sommeren nærmer seg, så kommer jeg til å trene litt hardere. Definitivt! Stramme mage og ALT!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #846 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Enig! Vi får kanskje ikke samme utgangspunkt etter graviditeten, men vi har ca samme mål vi skal oppnå. Airam også? Jeg håper og tror at jeg mister endel kilo veldig fort, men det er noen ekstra godte-kilo her, altså Amming i første rekke, men når sommeren nærmer seg, så kommer jeg til å trene litt hardere. Definitivt! Stramme mage og ALT!! Airam tror jeg ønsker å gå opp i vekt. Men, hun sliter jo med det, så da har hun et mål også, slik som oss Jeg tenker to måneder med kun amming og trilleturer, så kan jeg begynne å tenke på å blåse liv igjen i mitt Elixia-medlemskap. Da har kjæresten begynt å jobbe igjen og dagene blir veldig monotone, så greit å ha et avbrekk og komme seg ut av huset Eller, åkei, leiligheta. Men du, Nutta. Skulle ikke du ha ligget på et sykehus og født nå? hehe Endret 10. februar 2013 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. februar 2013 #847 Del Skrevet 10. februar 2013 Airam tror jeg ønsker å gå opp i vekt. Men, hun sliter jo med det, så da har hun et mål også, slik som oss Jeg tenker to måneder med kun amming og trilleturer, så kan jeg begynne å tenke på å blåse liv igjen i mitt Elixia-medlemskap. Da har kjæresten begynt å jobbe igjen og dagene blir veldig monotone, så greit å ha et avbrekk og komme seg ut av huset Eller, åkei, leiligheta. Men du, Nutta. Skulle ikke du ha ligget på et sykehus og født nå? hehe Jupp, og trilleturer og i det hele tatt bæring på baby og utstyr hjelper jo litt Elixia er jo ikke så dumt, nei!! Gleder meg til å hoppe inn i de fine, høye olabuksene mine - og ikke minst - kjolene og pumps!!! Oioioi, jeg blir heeelt dårlig, as! Første mission: inn i kjolen som sambo kjøpte til meg i høst! Den skal brukes i dåpen 14.april Føde? Har hørt at det gjør veldig vondt, så tror jeg dropper det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #848 Del Skrevet 10. februar 2013 Jupp, og trilleturer og i det hele tatt bæring på baby og utstyr hjelper jo litt Elixia er jo ikke så dumt, nei!! Gleder meg til å hoppe inn i de fine, høye olabuksene mine - og ikke minst - kjolene og pumps!!! Oioioi, jeg blir heeelt dårlig, as! Første mission: inn i kjolen som sambo kjøpte til meg i høst! Den skal brukes i dåpen 14.april Føde? Har hørt at det gjør veldig vondt, så tror jeg dropper det!! Åh, jeg gleder meg sånn til å passe en kjole jeg kjøpte når jeg trente på det meste. Den er superlekker! Og en åletrang, svart Tiger of Sweden-bukse (de sitter så bra), som jeg fikk så mange komplimenter for. Får den vel så vidt over knærne nå Målbukse! Så, lille sprellemann i magen, du må være veldig tørst når du kommer ut. Drikke masse og kreve lange, fine trilleturer Ja, føde er oppskrytt altså, har jeg hørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest airam90 Skrevet 10. februar 2013 #849 Del Skrevet 10. februar 2013 Airam tror jeg ønsker å gå opp i vekt. Men, hun sliter jo med det, så da har hun et mål også, slik som oss Hehe, ja jeg er mer redd for at jeg ikke klarer å ligge på meg nok slik at jeg ikke har noe å gå på når jeg skal amme. Blæ Svigerinna mi hadde samme problem, hun hadde fløte i melken og såg ut som et beinrangel med en tjukkas som baby. Det er ikke bare bare det heller kan jeg tenke meg, så jeg håååper jeg unngår det. Må ha litt å ta av når ammetiden kommer! Så mitt mål er å gå opp hvertfall 10 kg! Nå bikker jeg mellom 3-4 kilo fra startvekt i uke 5. Håper det tar seg opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. februar 2013 #850 Del Skrevet 10. februar 2013 Hehe, ja jeg er mer redd for at jeg ikke klarer å ligge på meg nok slik at jeg ikke har noe å gå på når jeg skal amme. Blæ Svigerinna mi hadde samme problem, hun hadde fløte i melken og såg ut som et beinrangel med en tjukkas som baby. Det er ikke bare bare det heller kan jeg tenke meg, så jeg håååper jeg unngår det. Må ha litt å ta av når ammetiden kommer! Så mitt mål er å gå opp hvertfall 10 kg! Nå bikker jeg mellom 3-4 kilo fra startvekt i uke 5. Håper det tar seg opp Det høres jo veldig bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #851 Del Skrevet 11. februar 2013 Hehe, ja jeg er mer redd for at jeg ikke klarer å ligge på meg nok slik at jeg ikke har noe å gå på når jeg skal amme. Blæ Svigerinna mi hadde samme problem, hun hadde fløte i melken og såg ut som et beinrangel med en tjukkas som baby. Det er ikke bare bare det heller kan jeg tenke meg, så jeg håååper jeg unngår det. Må ha litt å ta av når ammetiden kommer! Så mitt mål er å gå opp hvertfall 10 kg! Nå bikker jeg mellom 3-4 kilo fra startvekt i uke 5. Håper det tar seg opp Ei venninne av meg som er veldig slank gikk opp 20 kilo. Det meste kom de siste 15 ukene, så det er håp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 11. februar 2013 #852 Del Skrevet 11. februar 2013 Du ser jo super-fit ut på bildet! Det her med vekt er ikke så viktig som du sier, det viktigste er å føle seg vel! Jeg har alltid vært ganske tynn, og prøvde alt for å gå opp i vekt. Når jeg begynte å gå opp la mesteparten av de nye kiloene seg på mageregionen, og det var jo ikke så gøy. Vil jo helst ha en jevn fordeling, men selv om jeg trener skjer ikke det. Når jeg ble gravid veide jeg 58 kg, er 170 høy. Har gått opp ca 7 kg hittil. Regner med å rase ned til startvekt under amminga, men skal både trene og spise masse for å få en sterk kropp jeg føler meg vel i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #853 Del Skrevet 12. februar 2013 Du ser jo super-fit ut på bildet! Det her med vekt er ikke så viktig som du sier, det viktigste er å føle seg vel! Jeg har alltid vært ganske tynn, og prøvde alt for å gå opp i vekt. Når jeg begynte å gå opp la mesteparten av de nye kiloene seg på mageregionen, og det var jo ikke så gøy. Vil jo helst ha en jevn fordeling, men selv om jeg trener skjer ikke det. Når jeg ble gravid veide jeg 58 kg, er 170 høy. Har gått opp ca 7 kg hittil. Regner med å rase ned til startvekt under amminga, men skal både trene og spise masse for å få en sterk kropp jeg føler meg vel i. Jeg tror jeg har gått opp 7 kilo nå og jeg er bare i uke 25 (om to dager). Det er ganske vilt, men slik er bare kroppen min. Får ikke gjort så mye med det. Kanskje kuttet litt ned på helgekosen, men nå som jeg verken kan drikke alkohol, spise deilige spekeskinker eller myke oster, ja.... så må jeg i hvert fall ha sjokoladeskåla i fred Håper på å rase ned i vekt selv så snart jeg setter i gang ammefabrikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 13. februar 2013 #854 Del Skrevet 13. februar 2013 Jeg tror jeg har gått opp 7 kilo nå og jeg er bare i uke 25 (om to dager). Det er ganske vilt, men slik er bare kroppen min. Får ikke gjort så mye med det. Kanskje kuttet litt ned på helgekosen, men nå som jeg verken kan drikke alkohol, spise deilige spekeskinker eller myke oster, ja.... så må jeg i hvert fall ha sjokoladeskåla i fred Håper på å rase ned i vekt selv så snart jeg setter i gang ammefabrikken Jeg hadde lagt på meg 7-8 kg når jeg var like langt som deg, og er bare oppe i 11 nå tror det er en periode når man er noen og 20 uker på vei at man legger på seg. Hos meg har det hvertfall gått saktere opp nå de siste ukene men ja, kjenner til sjokoladeskålen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #855 Del Skrevet 14. februar 2013 Da har jeg gjennomgått det traumatiske ritualet med å tvangsveie meg selv før jordmortimen i går. Det hjalp ikke at jeg hadde en høytidelig sermoni i forkant hvor jeg ba den O'Store Vektguden om å vise meg nåde. Etter litt stille meditasjon, og dype pusteøvelser, hoppet jeg forsiktig opp på vekta og plasserte beina så bredt som overhode mulig i et fåfengt håp om at den jevne vektbalansen ville skrelle av noen hundre gram. Det skjedde ikke. Vekta lyste i stedet med sine skarpe, nødeløse, digitale tall: +6,2 kilo. Jeg som sverget at jeg kun skulle legge på meg 10 kilo kan nok se langt etter det nå (og den O'Store Vektguden eksisterer heller ikke, noe han viste så hjerterått i går). Menmen, det kunne jo ha vært verre da. Får satse på at ammemaskinen jobber for full effekt og at ungen er besatt på mat. Likner han på meg så blir han en god, rundt fløtebaby, som helst bare vil ligge på puppen og drikke moren sin slank. Jordmortimen gikk forøvrig bra. Var fort og gæli, da alt var bra med mor og barn. Jordmor kjente også på magen og fant ut hvordan han lå. Med hodet ned, og ryggen mot høyre del av magen. Når jeg forundret tittet ned på magen kunne jeg se at den var skjeiv også. Jordmoren målte også symfysen, men siden jeg ikke hadde min vanlige jordmor (hun var på ferie) så fikk hun et litt annet tall. Tydelig at disse jordmødrene måler forskjellig. Mens min egentlige jordmor fikk 26 cm i uke 21, fikk hun her 25 cm i uke 25. Hun sa forøvrig at jeg bar ungen veldig høyt og kom til å bli stor, mens babyen i seg selv virket til å være akkurat riktig størrelse (hun klemte og knadde på magen, og slengte ut den ene faktaen etter den andre. Jeg ble temmelig fascinert, for å si det mildt). Nå er jeg i hvert fall 25 fullgåtte uker og begynner på uke 26. Nå har ukene fått jetmotor, for her går det unna! Halvannen uke til 3D-UL også! Og i morgen skal jeg og mamma titte på vogner. Hun og pappa skal betale, så da veier hennes mening tungt (hun er emmaljunga-fan, så blir nok det). Kjæresten dro på vinterferie til Vegas med en kompis (han var en temmelig habil pokerspiller for noen år tilbake, så er spent på om han generer noe overskudd og det blir en hotellweekend på oss når han er tilbake). Han er heldigvis av den enkle typen når det kommer til babyutstyr: han mener jeg er mest oppdatert og kan ta de riktige valgene, hehe. Eneste er at han ønsket vognen var i en mørk farge, praktisk og ikke for stor (slik at den kan passe inn i et lite bagasjerom også). Jeg tror Nitro City oppfyller alle hans krav, så da får jeg viljen min (eller mamma sin, jeg er litt usikker her, hehe). I morgen er det helg. Gleeeeder meg til jeg kan ha en hot date med sjokoladeskåla nå ja. Hmmm...sjoolade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 14. februar 2013 #856 Del Skrevet 14. februar 2013 Syns ikke 6 kg er så mye jeg når du har kommet så langt kunne gjerne fått de jeg altså! Godt å høre at alt var fint med både deg og mageboeren Spennende med vogn! Jeg er personlig veldig glad i nitro fra emmaljunga som singelvogn... tar lite plass og veldig lett å manøvrere, også kan du sette på vinterhjul og låse fast fremhjulene i snø og ulendt terreng. Genial Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #857 Del Skrevet 14. februar 2013 Syns ikke 6 kg er så mye jeg når du har kommet så langt kunne gjerne fått de jeg altså! Godt å høre at alt var fint med både deg og mageboeren Spennende med vogn! Jeg er personlig veldig glad i nitro fra emmaljunga som singelvogn... tar lite plass og veldig lett å manøvrere, også kan du sette på vinterhjul og låse fast fremhjulene i snø og ulendt terreng. Genial Ja, 6 kilo er ikke voldsomt mye altså, men syns så mange bare har gått opp 2-4 kilo når de er 25 uker. Jeg må bare slutte å sammenligne meg med andre, rett og slett. Hvilken vogn endte du på igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 14. februar 2013 #858 Del Skrevet 14. februar 2013 Ja, 6 kilo er ikke voldsomt mye altså, men syns så mange bare har gått opp 2-4 kilo når de er 25 uker. Jeg må bare slutte å sammenligne meg med andre, rett og slett. Hvilken vogn endte du på igjen? Vi endte opp på emmaljunga double monkey. Ikke fullt så mye utvalg på tvillingvogner, men den inneholder ca det samme som nitro som vi nok hadde valgt om vi fikk bare en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 14. februar 2013 #859 Del Skrevet 14. februar 2013 6 kilo er da ingenting å stresse med Dette er så fryktelig individuelt, og i tillegg kommer gjerne kiloene på i rykk og napp, så jeg synes ikke det høres ut som du har grunn til panikk i det hele tatt. Og amming funker, altså, så lenge du passer på å ikke spise inn det økte forbruket med snacks og ekstramåltider. Det siste der kan nemlig lett bli fristende, når man suller rundt hjemme og er småtrøtt og fysen Men så lenge du er fast bestemt på å forsøke og komme deg ned igjen, tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for å ende opp som en Big Mama (som sønnen min så ubarmhjertig sier ). Så gøy med vognshopping! Jeg fikk også første vogna spandert på av mine foreldre. Husker hvor moro det var å trille den hjem Nå er jeg jo bare lettet over at vi slipper å kjøpe noe nytt, for vogna etter HK-frøkna lot seg jo redde. Knallrød Simo kombi, så det er helt greit dersom det faktisk viser seg å være jente... men rødt går greit til gutt også. Rosa hadde vært verre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #860 Del Skrevet 14. februar 2013 6 kilo er da ingenting å stresse med Dette er så fryktelig individuelt, og i tillegg kommer gjerne kiloene på i rykk og napp, så jeg synes ikke det høres ut som du har grunn til panikk i det hele tatt. Og amming funker, altså, så lenge du passer på å ikke spise inn det økte forbruket med snacks og ekstramåltider. Det siste der kan nemlig lett bli fristende, når man suller rundt hjemme og er småtrøtt og fysen Men så lenge du er fast bestemt på å forsøke og komme deg ned igjen, tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for å ende opp som en Big Mama (som sønnen min så ubarmhjertig sier ). Så gøy med vognshopping! Jeg fikk også første vogna spandert på av mine foreldre. Husker hvor moro det var å trille den hjem Nå er jeg jo bare lettet over at vi slipper å kjøpe noe nytt, for vogna etter HK-frøkna lot seg jo redde. Knallrød Simo kombi, så det er helt greit dersom det faktisk viser seg å være jente... men rødt går greit til gutt også. Rosa hadde vært verre Satser på vektoppgangen bremser litt opp, men er godt å høre at for de aller fleste er amming den beste måten å kvitte seg med all sjokoladen man spiste før man fødte Åh, jeg syns de Simo-vognene er så fine. Bare synd den ikke fungerer for meg. Hadde jeg bodd litt mer landelig til, med stasjonsvogn, hadde jeg enten gått for en solid Simo eller større Emmaljungavogn. Har ei venninne som mener rosa også går til gutter og at samfunnsbestemt kjønnsrollemønster er noe tull, hehe. Hun har et poeng. Mange gutter, og dette er helt sant, liker rosa som barn, men blir nektet å bruke det. Ikke at jeg kommer til å kle min gutt i rosa, men jeg skal heller ikke nekta han å gjøre "jenteting", om han virkelig ønsker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå