Gå til innhold

Prøvelykke

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft

Hurra for 24uker fra meg også :kose:

Håper alt er bra med deg og dine, og at du har en god uke :klem:

Endret av roseduft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte også på det med vekten, men da jeg var hos legen forrige uke og hadde lagt på meg 5.5 kg sa hun at det var helt normalt ift hvor langt jeg var kommet. Jeg la på meg 30 kg med sønnen min, så denne gangen håper jeg at jeg slipper unna med mindre.. Ingenting å være bekymret for :)

Åhhh, så godt å høre Dine. Nå ble jeg glad. Må minst være 5.5 på meg nå, kanskje til og med 6. Skal veie meg før jordmortimen min på onsdag, men nekter å veie meg oftere for da blir det bare kaos i hodet mitt. Jeg vil virkelig ikke fokusere på vekt. Gikk du ned de 30 kiloene igjen forresten?

Hurra for 24 uker! Det er en magisk grense :strix:

Jeg har også gått opp nesten 30 kg ;) Det går så fint så :)

Har satt opp noen greie mål frem til 1.august, så det skal jeg klare. Dagboka mi videre blir om baby og trening, tror jeg nok :fnise:

Min blir også om baby og trening!! :) Skal gå masse trilleturer og dra på Elixia. De har barnepass. Man må jo ligge på nok kalorier når man ammer for melka sin skyld, men med aktivitet i tillegg så tenker jeg at de kiloene vil bare trille av jeg (bokstavelig talt). Vi kan lage en motivasjonsgruppe her inne?

Hurra for 24uker fra meg også :kose:

Håper alt er bra med deg og dine, og at du har en god uke :klem:

Håper du får en kjempefin uke og snart helg du også!! :)

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Det er jo en sånn trenings-app hvor man kan adde hverandre, så kan man følge med på hverandre etc. Hadde jo gått an å prøve den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned nesten alle kiloene, men det gjenstod ca.5-6 kg da jeg ble gravid denne gangen. Sns det er litt kjipt til tider, men det er ingenting jeg bekymrer eller stresser over. Jeg vet det kan gåes ned til et punkt hvor jeg føler meg ok og så har jeg faktisk innsett at kroppen ikke blir den samme sm før man får barn og da er det aktisk helt ok. Den flotte sønnen min er verdt hver eneste kilo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Det er jo en sånn trenings-app hvor man kan adde hverandre, så kan man følge med på hverandre etc. Hadde jo gått an å prøve den :)

Jeg er med! :jepp:

Jeg har gått opp nesten 14 kg hittil, og prøver å tenke at så lenge jeg spiser sunt og spiser når jeg er sulten, så må jeg bare akseptere de kiloene som kommer. Men jeg prøver å holde meg unna sukker på hverdagene da, og å trene så mye jeg orker.

Jeg er også en av de som har vært / er opptatt av kosthold og trening, så jeg føler jeg har kunnskapen som skal til for å gå ned i vekt igjen etter tassen er ute. Kombinert med amming tror jeg faktisk jeg heller må passe på litt sånn at jeg ikke går for mye ned i vekt. Det er ikke pent å bli for tynn heller, og har sett mange eksempler på det hos ammende småbarnsmødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hva heter den? Jeg kan jo laste den ned og bruke som motivasjon for å trene frem til fødsel, og deretter for å gå ned i vekt :)

Jeg gikk ned nesten alle kiloene, men det gjenstod ca.5-6 kg da jeg ble gravid denne gangen. Sns det er litt kjipt til tider, men det er ingenting jeg bekymrer eller stresser over. Jeg vet det kan gåes ned til et punkt hvor jeg føler meg ok og så har jeg faktisk innsett at kroppen ikke blir den samme sm før man får barn og da er det aktisk helt ok. Den flotte sønnen min er verdt hver eneste kilo ;)

Jeg skulle så gjerne ha nådd matchvekta mi igjen. Jeg gikk opp nemlig 3-4 kilo etter et år med det glade singellivet, så fikk jeg kjæreste og det røyna på med 3 til :S Det er 6-7 kilo jeg begynte med når jeg ble gravid og jeg trives ikke med den vekta. Så, her må jeg egentlig ned hva jeg legger på meg i svangerskapet og så ytterligere 6-7 kilo. Da er jeg ned på 60-62, så jeg snakker ikke om å bli mager altså. Håper virkelig det lar seg gjøre :)

Jeg liker imidlertid holdningen din altså.

Jeg er med! :jepp:

Jeg har gått opp nesten 14 kg hittil, og prøver å tenke at så lenge jeg spiser sunt og spiser når jeg er sulten, så må jeg bare akseptere de kiloene som kommer. Men jeg prøver å holde meg unna sukker på hverdagene da, og å trene så mye jeg orker.

Jeg er også en av de som har vært / er opptatt av kosthold og trening, så jeg føler jeg har kunnskapen som skal til for å gå ned i vekt igjen etter tassen er ute. Kombinert med amming tror jeg faktisk jeg heller må passe på litt sånn at jeg ikke går for mye ned i vekt. Det er ikke pent å bli for tynn heller, og har sett mange eksempler på det hos ammende småbarnsmødre.

Ja, jeg har mye kunnskap selv og holdt i mange år en fin vekt med rikitg kosthold og trening. Så kom det et singelår og så kjæresteår, som jeg har skrevet over til Dine, og smækk... så var jeg omtrent 7 kilo over trivselsvekta! Det var skremmende det. Så, satser virkelig på at de kiloene jeg legger på meg i svangerskapet, samt de som kom før der igjen, skal komme av i løpet av min permisjon (8 måneder). Siden jeg begynte i pluss blir jeg neppe en av de radmagre småbarnsmødrene, hehe.

Bra du er med forresten! :D

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, hva heter den? Jeg kan jo laste den ned og bruke som motivasjon for å trene frem til fødsel, og deretter for å gå ned i vekt :)

Jeg skulle så gjerne ha nådd matchvekta mi igjen. Jeg gikk opp nemlig 3-4 kilo etter et år med det glade singellivet, så fikk jeg kjæreste og det røyna på med 3 til :S Det er 6-7 kilo jeg begynte med når jeg ble gravid og jeg trives ikke med den vekta. Så, her må jeg egentlig ned hva jeg legger på meg i svangerskapet og så ytterligere 6-7 kilo. Da er jeg ned på 60-62, så jeg snakker ikke om å bli mager altså. Håper virkelig det lar seg gjøre :)

Jeg liker imidlertid holdningen din altså.

Ja, jeg har mye kunnskap selv og holdt i mange år en fin vekt med rikitg kosthold og trening. Så kom det et singelår og så kjæresteår, som jeg har skrevet over til Dine, og smækk... så var jeg omtrent 7 kilo over trivselsvekta! Det var skremmende det. Så, satser virkelig på at de kiloene jeg legger på meg i svangerskapet, samt de som kom før der igjen, skal komme av i løpet av min permisjon (8 måneder). Siden jeg begynte i pluss blir jeg neppe en av de radmagre småbarnsmødrene, hehe.

Bra du er med forresten! :D

Vi har vel gått på den smellen alle mann (kvinner) :eeeh: Jeg gikk opp 8 kg etter jeg ble samboer, men tok de av igjen for ca 5 år siden, og har vært stabil i vekta siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel gått på den smellen alle mann (kvinner) :eeeh: Jeg gikk opp 8 kg etter jeg ble samboer, men tok de av igjen for ca 5 år siden, og har vært stabil i vekta siden.

Dette er mitt andre samboerforhold. Det første gjorde jeg motsatt - da trente jeg, masse. Jeg var virkelig veltrent og deltok i mange løp. Var en periode også for tynn. Den gangen var jeg i lag med en som var naturlig slank og ikke opptatt av fysisk aktivitet eller kosthold.

Denne gangen er jeg med en som er stikk motsatt, og likevel så har vi begge klart å legge på oss, ironisk nok. Alt for mye kosing i helger, rett og slett. Det skal jeg forøvrig fortsette med, men jeg må nok øke treningsnivået og prioritere litt annerledes (men, uten å gå på akkord med god mat og vin, herregud, det er jo livet jo, hehe).

Gleder meg skikkelig til å sette i gang. Ser for meg at det blir 1-2 måneder med bare baby, amming og trilleturer, uten vektfokus, men så fort jeg er over den verste tåka så har jeg lovet meg selv å ta tak i prosjektet post-babykropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å gå ned mens jeg ammet. Det var akkurat som om kroppen min holdt på alt sammen. Har lest at enten går man ned eler så prøver kroppen å holde på det.

Tror det lønner seg å ikke fokusere på det for mye, for jeg har hørt om flere som har mistet melken fordi de har trent og slanket seg sånn. Og for meg er ikke det verdt det, men hver sin smak sånn sett.

Snakk med jordmor om det dersom du bekymrer deg for det, hun har sikkert gode ord å komme med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å gå ned mens jeg ammet. Det var akkurat som om kroppen min holdt på alt sammen. Har lest at enten går man ned eler så prøver kroppen å holde på det.

Tror det lønner seg å ikke fokusere på det for mye, for jeg har hørt om flere som har mistet melken fordi de har trent og slanket seg sånn. Og for meg er ikke det verdt det, men hver sin smak sånn sett.

Snakk med jordmor om det dersom du bekymrer deg for det, hun har sikkert gode ord å komme med :)

Om jeg er heldig og amming gjør at jeg går ned i vekt skal jeg ikke la trening gå utover melka. Har ingen intensjoner om å slanke meg i ordets riktige forstand. Her skal det masse mat inn i gapet, men skal prøve å være en del aktiv i permisjonstiden. Trening og trilleturer, med unge og bikkje. Også fordi det er sunt å ikke bare sitte inne hele dagen :) Merker jeg melkeproduksjonen går nedover går automatisk treningen nedover. Det viktigste er, og blir, lilleknøtt. Er heldig enig med du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 24 uker! :hoppe:

Det med vekten er ingen ting å tenke på. Jeg ble litt satt ut her om dagen når jeg fant ut at jeg hadde gått opp fire kg på fire uker og så for meg hvor mye det ble om jeg skulle fortsette sånn, men så var det en plass det sto at man vanligvis la på seg mest uke 20-24. Men uansett ingen fare. Det normale er 12-16 kg og da har du en gooood vei å gå fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så sunne og ambisiøse dere er da, damer! *imponert*

Jeg har bare ett punkt på lista, og det er å utnytte ammeeffekten maksimalt, slik at jeg går ned nok til å blit tynnfeit i stedenfor feitfeit... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 24 uker! :hoppe:

Det med vekten er ingen ting å tenke på. Jeg ble litt satt ut her om dagen når jeg fant ut at jeg hadde gått opp fire kg på fire uker og så for meg hvor mye det ble om jeg skulle fortsette sånn, men så var det en plass det sto at man vanligvis la på seg mest uke 20-24. Men uansett ingen fare. Det normale er 12-16 kg og da har du en gooood vei å gå fortsatt!

Ja, må bare la de dumme tankene om vekt ligge. Jeg kan jo ikke gjøre noe med det, annet enn å holde meg i bevegelse og spise sunt. Kremt. Så sunt jeg klarer (her jeg sitter og gumler en ciabatta med ost og skinke, ikke et grovt korn i den gitt).

Sammenligner med med to av mine venninner, som kun la på seg 10 kilo. Blir nok ikke sånn med meg nei. Så lenge jeg er under 14 kilo er jeg fornøyd.

Takk for fine ord :klem:

Endomondo :jepp: Har ikke lasta den ned sjæl enda, men skal gjøre det!

Takk! Da skal jeg få lasta det ned i løpet av helga :)

Så sunne og ambisiøse dere er da, damer! *imponert*

Jeg har bare ett punkt på lista, og det er å utnytte ammeeffekten maksimalt, slik at jeg går ned nok til å blit tynnfeit i stedenfor feitfeit... :ler:

Håper på å få utnyttet ammeeffekten maksimalt selv, og forhåpentligvis få en baby som elsker melk like mye som jeg gjør om dagen. Da bør de ekstrakiloene på kroppen skjelve bra mye i redsel :hoho:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær redd for vekta, den skal opp! Så lenge du spiser normalt og sunt mesteparten av tiden vil kroppen legge på seg det den trenger til fødsel og ammetid :) Jeg syns man skal kose seg så lenge det ikke går utover næringen du får i deg alt i alt i løpet av en dag/uke. Det er min holdning til det :)

Mannen min gir meg applaus hver gi jeg sier jeg har veid meg og gått opp i vekt :fnise: Han har nemlig lest at man forbrenner masse under fødsel og amming ;-)

Jeg har også vært/er veldig opptatt av kosthold og trening. Jeg gikk ned 10 kilo for noen år siden og ble virkelig bitt av basillen. Så jeg er også med på trening etter fødsel :)

Ha en aldri så flott fredag :)

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vær redd for vekta, den skal opp! Så lenge du spiser normalt og sunt mesteparten av tiden vil kroppen legge på seg det den trenger til fødsel og ammetid :) Jeg syns man skal kose seg så lenge det ikke går utover næringen du får i deg alt i alt i løpet av en dag/uke. Det er min holdning til det :)

Mannen min gir meg applaus hver gi jeg sier jeg har veid meg og gått opp i vekt :fnise: Han har nemlig lest at man forbrenner masse under fødsel og amming ;-)

Jeg har også vært/er veldig opptatt av kosthold og trening. Jeg gikk ned 10 kilo for noen år siden og ble virkelig bitt av basillen. Så jeg er også med på trening etter fødsel :)

Ha en aldri så flott fredag :)

Ja, håper jeg er så heldig at amming gir utslag på vekta. Det er ikke alle som opplever det, men da får kampen stå etter jeg er ferdig med fullammingen i så fall :)

Merker jeg er ekstra oppheng i vekta fordi jeg la på meg før jeg ble gravid og fikk et lite sjokk når jeg måtte på vekta hos legen. Da veide jeg så mye at jeg blir flau over hva som står på papirene mine. Fant et bilde av meg selv når jeg var litt flinkere med kosthold og trente bra, og dit vil jeg tilbake altså.

Drister meg til å legge det ut her jeg. Fjerner det sikkert og legger ut i bloggen jeg planlegger å opprette her etter hvert.

post-62501-0-59130500-1360331587_thumb.j

Tenk, her veide jeg et sted mellom 60-62 og jeg er knappe 163 cm. Jeg trodde at jeg var lubben siden jeg veide "så mye", men ser nå at vekt kun er et tall gitt. Så, dette er min motivasjon etter fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lubben nei! Knallsprek spør du meg! :Nikke:

Takk Mafalda!! :D

Innser nå at jeg hadde sett meg blindt på mitt eget speilbilde. Når jeg ser bildene nå innser jeg at jeg faktisk så rimelig åkei ut og ikke trengte å gå ned mer i vekt (gikk ned til 57 en periode, men da så jeg visst bare ut som roadkill, i følge mine nærmeste, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Du ser jo bare dødslekker ut! :) Ser ut som en skikkelig spreking! :Nikke:

Vi er faktisk like høye :D Morsomt!! Mitt mål er å gå opp til 56/57, men jeg klaaarer det ikke!!

Føler meg altfor tynn nå, usj! Har alltid slitt meg å legge på meg, er ikke bare bare det heller!

Ønsker deg en FIN FIN FIN helg!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...