Gå til innhold

Prøvelykke

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil ikke ha for søte navn, og det skal fungere med våre etternavn, samt både på et barn og en voksen. Er ikke så lett som jeg trodde dette med navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det samme vi har problemer med. Vi har lange etternavn og da vil jeg ikke ha altfor langt fornavn.. Men samtidig skal det passe på både liten og stor og ikke være altfor det ene eller det andre.. Ikke lett nei ;)

Hvor stor er gutten deres nå? Eller det var kanskje vanskelig å måle?

Hva fikk du sett? Var det veldgi tydelig at det var en gutt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine navn :rodmer:

Så bra at alt så bra ut på UL!!

Når du sier morkaken er fremover, hvor ligger den da? Sikkert dumt spørsmål.

Men ligger den da ut mot magen liksom?

Jeg fikk beskjed min lå forran fødekanalen nederst og at vist den ikke har flyttet seg til ordinær ul må jeg på ny ul seinere for å se om den har flyttet seg. Opplever en del nedpress og blødninger pga det, ikke særlig :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det samme vi har problemer med. Vi har lange etternavn og da vil jeg ikke ha altfor langt fornavn.. Men samtidig skal det passe på både liten og stor og ikke være altfor det ene eller det andre.. Ikke lett nei ;)

Hvor stor er gutten deres nå? Eller det var kanskje vanskelig å måle?

Hva fikk du sett? Var det veldgi tydelig at det var en gutt? :)

Skalmesjå, her ble bare hodet, mage og lårben målt, ikke lengden. Det gir visst mer eksakt alder på fosteret enn bare CRL (lengde fra isse til sete). Målene (i mm) var som følger:

Hodeomkrets: 151

Mageomkrets: 140

Lårben: 27

Jeg var da 18+1, noe jeg forsåvidt også ble målt til når jeg var på UL i uke 13. Jeg sa det ikke helt stemte med når jeg hadde EL (fordi jeg testet jo), men hun sa at egget hadde nok festet seg veldig raskt, og derfor var jeg to dager lengre på vei enn hva mine egne beregninger tilsier :)

Vi fikk sett masse. Hun viste oss alt som vises kan og forklarte hva vi så. Fra indre organer, til skjelett, til diverese kroppsdeler og så videre. Hun så også kjønn veldig tidlig og viste oss den lille dutten som tydelig stakk frem. Hun var veldig sikker på at det var gutt :)

Vi var også inne veldig lenge. Tror omtrent 40 min! Trolig fordi han lå tidvis ganske vanskelig til og måtte bruke litt tid på å få sett det hun ville se, samt tatt noen bilder. Som forøvrig ikke akkurat var helt fantastiske da han for det meste lå sammenkrøllet som en liten ball, enten med hendene bak hodet eller opp i ansiktet, hehe. En sovende, rolig prins, som ikke brydde seg når hun prøvde å dytte ekstra på magen min, haha.

Kjempefine navn :rodmer:

Så bra at alt så bra ut på UL!!

Når du sier morkaken er fremover, hvor ligger den da? Sikkert dumt spørsmål.

Men ligger den da ut mot magen liksom?

Jeg fikk beskjed min lå forran fødekanalen nederst og at vist den ikke har flyttet seg til ordinær ul må jeg på ny ul seinere for å se om den har flyttet seg. Opplever en del nedpress og blødninger pga det, ikke særlig :S

Min ligger foran på magen ja. Hun legen var veldig nøye med å sjekke om min livmor lå langt nede eller ei, men min lå faktisk godt oppe på magen den og ville ikke være et problem for meg. Jeg fikk avkrysning på jordmorjournalen min (et ark du får med deg), om at morkaken ligger foran, men bra til (ikke for lavt). Håper din har flyttet seg innen ordinær UL :):klem:

Så gøy! Gratulerer med en frisk liten guttebass! :klemmer:

Tuuuusen takk!! Er kjempestas, og rart. Nå er det virkelig ingen vei tilbake, hihi.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnfangelse: 06.09.2012

Hjertet begynner å slå: 28.09.2012 eller 01.10.2012 (får ulike svar her)

Embryoet beveger seg: 25.10.2012

Embryoperioden er over, spiren er nå et foster: 01.11.2012

Indre organer er nå ferdig formet: 01.11.2012

Du er nå i 2.trimester: 15.11.2012

Risikoen for spontanabort avtar: 15.11.2012

Kvalmen avtar for de fleste: 22.11.2012

Fosterets hjerteslag kan høres med doppler: 26.11.2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 28.11.2012

Fosteret svelger og tisser: 13.12.12

Ordinær ultralyd: 28.12.2012

Mange kjenner nå bevegelser fra barnet: 28.12.2012

Du er nå halvveis i svangerskapet: 10.01.2013

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 10.01.2013

Fosteret begynner å høre: 31.01.2013

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 28.02.2013

Du er nå i 3.trimester: 07.03.2013

Mange fostre legger seg med hodet ned: 04.04.2013

Du regnes nå som fødeklar: 11.05.2013

Permisjonen starter: 11.05.2013

Antatt termin: 01.06.2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en frisk liten gutt :rodmer: Her var problemet på ul at hun ikke ville ligge i ro, hehe. Fantastisk opplevelse den ultralyden :) Syntes det har gått så fort med deg jeg.. føler du nettopp satt og ventet sånn på uke 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en frisk liten gutt :rodmer: Her var problemet på ul at hun ikke ville ligge i ro, hehe. Fantastisk opplevelse den ultralyden :) Syntes det har gått så fort med deg jeg.. føler du nettopp satt og ventet sånn på uke 12 :)

Min sover på HVER ultralyd, haha. Merker det i forhold til når jeg drar frem doppleren, for han er ofte nede på 130, og sjeldent oppe på 160. Han er med andre ord stort sett i ro og koser seg. Håper han kommer ut og er slik også, for da skal jeg prise min (ikkeeksisterende) lykkestjerne :ler:

Ja, veldig rart! Nå er jeg jo snart halvveis og du har jo snart bare 15 uker igjen du! Det er jo bare tre måneder ca!! Vilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sover på HVER ultralyd, haha. Merker det i forhold til når jeg drar frem doppleren, for han er ofte nede på 130, og sjeldent oppe på 160. Han er med andre ord stort sett i ro og koser seg. Håper han kommer ut og er slik også, for da skal jeg prise min (ikkeeksisterende) lykkestjerne :ler:

Ja, veldig rart! Nå er jeg jo snart halvveis og du har jo snart bare 15 uker igjen du! Det er jo bare tre måneder ca!! Vilt :)

Vist du skal på ul igjen så kan det være lurt å drikke et glass saft eller brus :)

Det gjorde at vår var livlig og viste seg fint. Men den andre gangen så fikk jeg ikke tid og da sov han bare igjennom selv om jeg måtte opp å hoppe for å få han til å snu seg, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du skal på ul igjen så kan det være lurt å drikke et glass saft eller brus :)

Det gjorde at vår var livlig og viste seg fint. Men den andre gangen så fikk jeg ikke tid og da sov han bare igjennom selv om jeg måtte opp å hoppe for å få han til å snu seg, hihi.

Drakk iskaffe (med masse sukker i) før UL. Trodde kombinasjonen av sukker og koffein ville gjøre susen, men nei :( Han her er av den særdeles rolige typen, haha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en frisk og rolig gutt :) Hehe kanskje han vil være rolig utenfor magen din også :P

Jeg hååååååper det!! Hihi. Så kanskje jeg er heldig og får sovet litt også i barselperioden. Har en venninne med to, rolige barn som sover store deler av nettene, selv som spedbarn. Hun er bare sååå heldig, tenk om jeg kunne være like heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg blir en smule misunnelig på den rolige gutten din... :sur:

Her turner og hopper vår kjønnsløse ninja (den lå jo ikke stille lenge nok til å få sett kjønnet på UL, selvsagt) konstant, og den må sove max fem minutter i slengen. Det er helt Texas der inne, og ja- jeg frykter fremtiden...

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir en smule misunnelig på den rolige gutten din... :sur:

Her turner og hopper vår kjønnsløse ninja (den lå jo ikke stille lenge nok til å få sett kjønnet på UL, selvsagt) konstant, og den må sove max fem minutter i slengen. Det er helt Texas der inne, og ja- jeg frykter fremtiden...

:fnise:

Jeg skal bygge et alter til alle verdens høyere makter, og be om at denne ungen skal komme ut som en rolig, sovende, men også frisk, gutt :ler:

Venninna mi hadde det på samme måte som deg. Hun lurte på om han faktisk sov i det hele tatt og slik kom han ut også. Når det er sagt så har en annen venninne av meg en aktiv jente i magen, som kom ut som et sovetroll, så det er håp. For deg. Og min kan plutselig våkne til og ta helt av på utsiden i stedet (hva er det jeg sier? Jeg har jo bedt til alle høyere makter, selvsagt blir han rolig, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo alltids håpe at de blir sovetroll, jeg har fortsatt tilgode med et sovetroll ettersom min fortsatt ikke sover hele natten gjennom ved 2 årsalder, så nestemann blir bestilt som et sovetroll (likte ordet!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var vist et skikkelig sovetroll når jeg var baby. Hååper han får mine sovegener!! Pappan er b-menneske også, men ikke når han var så liten, hihi. Jeg sov fint til kl 10 før jeg var 1 år :)

Har begynt å kjenne spark rundt 11 hver mårning, og rundt 9-10 på kvelden.

Blir spennendes dette!!

Godt nyttår til deg Pyntestøv!!! Vi har et utrolig spennendes år vi skal inn i!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle sammen, håper vi alle får et lite sovetroll, aktiv i magen nå eller ei :)

Med morkaka foran kjenner jeg jo som kjent ingenting enda. Av og til noe svakt, som lett kan forveksles med alt mulig, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Har googlet litt, og ser ut som det er vanligst å kjenne noe mellom uke 20-25, når morkaken ligger som den gjør. Det eneste jeg tenkte på UL var SELVFØLGELIG så ligger den foran. Selv-følg-elig!! :grine:

Hadde en skikkelig "panikk"-anfall når jeg skulle legge meg i går. På nyttårsaften så var det et vennepar der som har mistet en datter noen uker rett etter fødsel. Hun hadde kromoson 18-feil, som sjeldent er foreenelig med liv. Problemet er at de var på hele 10 ultralyder og ingen, absolutt ingen klarte å plukke det opp!! Sånn retrospektiv så var det en del varseltegn underveis da: ite fostervann, liten morkake, fant ikke en atorie til hjertet, ungen var to uker mindre enn antatt (og hun hadde stålkontroll på EL, så visste at dette ikke stemte), samt at barnet fortsatte å ligge med beina i kryss. Og dette med at beina som lå i kryss driver og bekymrer meg. Det er visst vanlig opp til en viss alder på fosteret, men etter hvert skal ikke babyen ligge med beina sånn. Jeg vet ikke når den skal slutte med det, men fikk da altså helt panikk - hva om min baby ikke retter ut beina sine? Han lå nemlig med disse i kryss på UL. Så, der lå jeg da og tutet, mens jeg hadde en worst-case-scenario-film flimrende foran øynene mine. Hei hormonella, hyggelig å treffes. Hejdå, virkelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...