Gå til innhold

Trenger litt gode råd ang bryllupsplaner ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at ting er ganske komplisert ; dvs min mor er psykisk syk og rutine er tingen for henne . TIng som skjer utenom det vanlige kan få henne verre igjen ( bipolar er hun) MEN jeg vil gjerne ha henne med på noe av bryllupet mitt da ( på en tilrettelagt måte ) Er viktig for meg at mine foreldre er med og jeg vet de har venta på at jeg skal gifte meg og . ( er over 40 og har voksne barn , ikke barnefaren jeg gifter meg med)

Et lite bryllup blir det i alle fall , mulig over flere dager .Vielse en dag og middag en annen... Men har dere noen forslag på hvordan jeg best kan tilrettelegge ting så mamma kan få litt glede av det og ?

Dette er så vanskelig ; for på en side har hun nok lyst og dele den store dagen med meg men på den andre siden ; det er begrenset hvor mye og lenge hun orker .

Hjelp!

Anonym poster: 9bf0e281596143d8799ee6266660a32d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saken er at ting er ganske komplisert ; dvs min mor er psykisk syk og rutine er tingen for henne . TIng som skjer utenom det vanlige kan få henne verre igjen ( bipolar er hun) MEN jeg vil gjerne ha henne med på noe av bryllupet mitt da ( på en tilrettelagt måte ) Er viktig for meg at mine foreldre er med og jeg vet de har venta på at jeg skal gifte meg og . ( er over 40 og har voksne barn , ikke barnefaren jeg gifter meg med)

Et lite bryllup blir det i alle fall , mulig over flere dager .Vielse en dag og middag en annen... Men har dere noen forslag på hvordan jeg best kan tilrettelegge ting så mamma kan få litt glede av det og ?

Dette er så vanskelig ; for på en side har hun nok lyst og dele den store dagen med meg men på den andre siden ; det er begrenset hvor mye og lenge hun orker .

Hjelp!

Min psykisk syke mor var i vårt bryllup. Bryllupet var topp det helt til vi fant ut at kleptomanene hadde ranet gavebord, baren og mobiltelefoner fra gjester.

Heldigvis fikk vi ikke vite dette før dagen etterpå, men kan vel si at det satte en god demper på hele opplevelsen.

Anonym poster: aa9d346a56f81e592185d6347b661eec

Skrevet

Skjønner godt du syns det er vanskelig! Jeg har arbeidet med psykisk syke, og vet hvor fort de kan slå om om det blir for mye for de..

Hva med å ha med en ledsager til mamman din, som kan støtte henne opp, og ta henne med seg og trekke seg litt tilbake om hun ser det blir for mye med moren din? Da har moren din noen som følger med på henne, og du kan få kose deg og slippe å følge med på moren din mye?

Ellers er det viktig å forberede henne godt på hvilke mennesker hun vil møte denne dagen, og hvilke inntrykk hun vil møte på (hvilke lokaler/ musikk/ mat osv). Hvis du har muligheten til å vise henne lokalet på forhånd, så kanskje hun føler at hun mestrer det bedre på bryllupsdagen, i og med hun har vært der før og sett?

• Liker 2
Skrevet

Skjønner godt du syns det er vanskelig! Jeg har arbeidet med psykisk syke, og vet hvor fort de kan slå om om det blir for mye for de..

Hva med å ha med en ledsager til mamman din, som kan støtte henne opp, og ta henne med seg og trekke seg litt tilbake om hun ser det blir for mye med moren din? Da har moren din noen som følger med på henne, og du kan få kose deg og slippe å følge med på moren din mye?

Ellers er det viktig å forberede henne godt på hvilke mennesker hun vil møte denne dagen, og hvilke inntrykk hun vil møte på (hvilke lokaler/ musikk/ mat osv). Hvis du har muligheten til å vise henne lokalet på forhånd, så kanskje hun føler at hun mestrer det bedre på bryllupsdagen, i og med hun har vært der før og sett?

Mye fornuftige råd der , takk :) Forberede henne er nok sikkert lurt ja , og det med ledsager var en god ide . Hun har jo støttekontakt så kanskje jeg får til et samarbeid med henne .

Skrevet

Ja, bruk støttekontakten :) Det er sikkert en person som moren din har et godt forhold til! Støttekontakten kan også være med på å forberede henne og snakke om hva som skal skje :)

Ang forberedelser til moren din, ta litt etter litt :) Se hvordan hun reagerer, blir hun stresset osv så stopp. Spør heller hva som gjorde at hun da reagerer slik - kanskje trenger hun bekreftelse på noe / eller hun misforstår noe, eller at det rett og slett blir for mye for henne!

Jo lengre tid man bruker på forberedelsene, og tar det i moren ditt sitt tempo, så håper jeg selve dagen kan være en flott dag for både dere og mamman din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...