Gå til innhold

Smerteklinikk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg er en jente som sliter med cerebral parese, i hovedsak i hofter og ben som videre har ført til overvekt siden jeg ikke klarer å gå lengre strekninger, sliter også med senebetennelse og store plager i rygg og nakke. Får også ofte spasmer i beina.

Jeg tar paracet og ibux 2-3 ganger per dag, og bruker ingen annen medisin og ingen hjelpemidler i hverdagen. Burde kanskje ha gjort det men i og med at jeg er veldig ung føler jeg kommer til å bli "sett ned på" - vil virke så "normal" som mulig.

Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med å gå til smerteklinikker? Må man ha henvisning fra lege og er det fritt valg av diverse smerteklinikker i landet? Er det langvarige opphold eller er det bare en time i ny og ne? Og til de som har vært der, hvilken erfaring hadde dere med prosessen og behandling?

Anonym poster: 5fa76a208bfcaae30d1861330ac7d5a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet? :)

Skrevet

et team med lege,anestesi,fysio osv.

Du kan selv velge hvilken smerteklinikk du vil til,det går under fritt sykehusvalg.

At du tar ibux og paracet sammen ,er ikke lengre noe legene anbefaler.Og om de på toppen av det hele ikke virker,synes jeg du burde kutte ut.

Merklig at du som har CP ikke har fått bedre oppfølging,Det er "normalt" med spasmer. Og at en får krampeløsendes midler (stesolid f.eks)

Du vil IKKE bli sett ned på.! Du har smerter som gjør hverdagen vanskelig. Visste du at nerver husker smerte? En skal bryte smertesirkelen så raskt som mulig.Nerveimpulser lagrer smerte og husker dette i etterkant og kan sende impulser til hjerne om at det gjør vondt XX.. selv om det faktisk ikke er smerter der mer. Om du skjønner ;)

Ring legen og forklar at du har spasmer og trenger hjelp. Magnesium kan ta litt ,men i ditt tilfelle tviler jeg på at det er nok.

Jeg skal snart inn på SMI selv og jeg gleder meg til å få redusert smertenivået.

Skrevet

Tusen takk for tips :)

Så jeg har fritt valg av sykehus selv om det er på andre siden av landet, alt blir dekt osv?

Paracet og ibux virker jo selvfølgelig litt, men det er jo ingen langvarig løsning som heller ikke anbefales da det går ut over magen/nyrene..

Jeg har ikke fått noe som helst. Det eneste må være fysioterapeut men jeg går ikke til henne lenger da jeg ikke følte at det hjalp, ble lagt på en benk og fikk varme på ryggen også gikk terapeuten og satte seg ved PC'en. Jeg hadde oppfølging i forbindelse med en operasjon jeg hadde da jeg gikk i 10., men ikke noe etter det. Dette er vel 5 år siden nå.

Jeg mistenker at om jeg ringer legen og ber om henvisning eller noe sånt, så kommer hun bare til å avvise det og fortelle meg at jeg må gå ned i vekt. Men jeg kan ikke trene eller noe som helst da det og stå og gå lenge gjør utrolig vondt for meg, også de ryggsmertene da. Og det tar jo veldig langt tid å bare gå ned noen kilo, så selv om det hjelper føler jeg liksom at jeg har opplevd så mye smerter i kroppen til nå at jeg vil ha fortgang i det.

Det var faktisk på et behandlingsopphold i forhold til min mors psykiske problemer at det ble nevnt smerteklinikk, en av psykologene fortalte meg om det og da hadde jeg ikke visst om at det fantes en gang, noe jeg synes er veldig rart med tanke på de smertene mange av mine tidligere behandlere og leger har visst om...

Skrevet

Kjære deg. Om legen sier at du skal ned i vekt,så finner du en ny en

Jeg er selv overvektig og sliter med spasmer i ryggen,nakkesleng,leddgikt og en haug til.Men det er jo sykdommer som gjør at jeg ikke klarer å røre nok på meg og at vekta øker.

Men en skal da ikke straffes av den grunn og gå igjennom livet med smerter

Du har krav på å bli tatt seriøst! Stå på og ikke ta nei for nei

Du kan også be om journalen din,slik at du får se hva som er skrevet.Du kan klage på innholdet også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...