Gå til innhold

Hvis du skulle starte ditt eget politiske parti..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva skulle kampsakene dine vært? (Utdyp gjerne med detaljer for gjennomføring, etc)<br /><br /> Anonym poster: 4ac96e75866d63cf64d60caca7bb2e13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som omhandler frihet, sex, kjærlighet, frihet. og mer frihet. Skulle kalt partiet frihetspartiet. Ville dere stemt på meg?

• Liker 1
Skrevet

Hadde ordnet opp i eget land før jeg heiv penger ut av landet. Politi, sykehus, medisiner, skoler. Tigging hadde jeg ikke tillatt, men sørget for et bredre tilbudd til narkomane. Jeg hadde også tillatt alkoholservering lenger.

• Liker 1
Skrevet

Mer personlig frihet og selvråderett.

Mer lokaldemokrati.

Slanking av offentlig sektor.

En mer fornuftig samferdselspolitikk.

En mer fornuftig avgiftspolitikk. (f.eks ikke ta avgifter bare fordi det er mulig).

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Legalisering av marihuana, at homofile og lesbiske kunne gifte seg i alle kirker, åpne opp for surrogati og bygge studentboliger, mange av dem!

Skrevet

Er egentlig ikke så ektremt ulikt AP, men ville jo fikse visse ting, Polet ville forsvinne, butikker kan være opene på søndag, ikke noe stenge tid for alkohol salg i butikker, Fjerne de siste lover mot homofile rettigheter(blodgiving ect.) Jeg ville behold høy inntekts skatt, men fjerna viss andre skatter, skatten på biler ville bli LANGT lavere, enda lavere enn svenske priser er nå, vei avgiften ville også blitt langt lavere,

Prøve å gjøre noe for å få lønna til kvinner så nært 100% av det menn har.

Legge om vgs systemet, så det blir mulig å virklig tilpasse utdanninga til hver elev.

Skrevet

Sånn: http://www.demokratene.no/ - men med en finere hjemmeside, selvsagt.

Tenker det er mange som er godt fornøyde med at jeg ikke skal starte mitt eget politiske parti nå :fnise:

• Liker 1
Skrevet

En kamerat kunne bli stemt inn i styret i kommunen sin (han har store rusproblemer, og kunne ikke en gang huske at hvordan han ble medlem i dette partiet, eller at han noen gang hadde vært på noen møter). Han lagde sin egen facebookside, for å sanke stemmer.

"Stem på *Ola Nordmann*. Hvorfor? Ja, hvorfor ikke?".

Der han bl.a. skrev "Jeg lover gull, og grønne skoger!". Han fikk overraskende mange stemmer, men kom ikke inn i styret (noe jeg tror er like greit).

Skrevet

Eit rettferdig samfunn med full likestilling, ikkje berre mellom kjønna, men óg mellom sosiale/økonomiske grupper/kassar.

• Liker 1
Skrevet

Like rettigheter for alle, uansett legning, religion, kjønn, alder osv. Mer innovasjon og mindre byråkrati i offentlig sektor. Satset stort på å få flere i arbeid, gjennom satsing på utdanning, bedre tiltak fra NAV's side (f.eks omskolering/arbeidstrening osv for funksjonshemmede - i dag får mange av disse beskjed om at de bør uføretrygde seg, selv om de kanskje har lyst å jobbe) osv. Et rettferdig skattesystem som utjevner forskjellene mellom klassene, samtidig som det lønner seg med utdanning/start av bedrifter osv.

Anonym poster: f3e158195c1ce99780f0521506ba333c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Et rettferdig skattesystem som utjevner forskjellene mellom klassene, samtidig som det lønner seg med utdanning/start av bedrifter osv.

Hvordan mener du at det skal lønne seg å starte bedrifter med et "rettferdig" skattesystem som straffer de som er produktive og tjener penger mest?

Endret av meh
Skrevet

Satsing på å legge om til fornybar energi.

Sterkt lokaldemokrati, men med frist på å komme til enighet, hvis ikke må staten gå inn.

Mer til forskning.

Sterkere fokus på samarbeid mellom frivillige organisasjoner og det offentlige.

I sterkere grad bør bistanden være rettet mot hjelp til selvhjelp.

Gjennomgang av oljefondet og hva det går til, trekke midler ut av uetiske organisasjoner.

Jobbe for et mer demokratisk FN.

Skattelette til næringer som legger om til mer miljøvennlig drift.

Strengere krav til matvaremerking og andre merkeordinger. Folket må få tiltro til at merkingen betyr noe, samme om det er fairtrademerking, miljøfyrtårn etc.

Krav til og kursing av innvandrere før de får norsk statsborgerskap.

Gjøre fagutdanning mer attraktivt, og starte allerede i ungdomsskolen før ungdommen faller fra.

Anonym poster: da9768e02ad762f721295588fe096bd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...