Gå til innhold

lukt i bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ny bruktbil. Prøvekjørte for en uke siden, helt topp. Hentet den og la merke til at den luktet, men tenkte det var rengjøringsmiddel og kjørte avgårde. Er sterkt allergiker mot kjemikaler o.l, og blir dårligere og dårligere i luftveiene. Noen sier de tror at de har satt lukt i vifta. Jeg gir meg enda over, hvorfor gjør de sånt, er det vanlig? Var veldig på at det var viktig at pollenfilter var byttet pga allergi, så da tok jeg det nesten for gitt at de ikke fysisk satt inn kjemikaler i bilen! Er dette noe som fysisk må fjernes for å bli kvitt lukten, isåfall er det en quick fix?

Anonym poster: c96209cdd060f1161e0b64568b1c8c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste bruktforhandlere setter bort bilene til profesjonelle firma for å få bilene renset. Kvaliteten på midlene og fremgangsmåten de har er veldig varierende dessverre. Noen av bruktbilsjappene er mer opptatt av å få det gjort billigst mulig enn å finne ut om de bruker farlige rensemidler eller ei. Så jeg vil tro at de som solgte deg bilen har null peiling.

Hvis det lukter funky kan det være airconditionapparatet trenger rens også. Setter seg mye bakterer og svineri i disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friskluftfilteret ble byttet før levering, så det er OK. Prøve jo bilen før kjøp, ingen problemer med luftveiene da. Så er vel kjemikalene fra rensing og rengjøring som er problemet. Sjokklufter og setter eddik i bilen, ser om det hjelper.

Anonym poster: c96209cdd060f1161e0b64568b1c8c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...