Gå til innhold

Fridge, refrigerator, freezer - hva er hva?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noe som irriterer meg, jeg finner nemlig ikke forskjellen på fridge og refrigerator. Er det slik at fridge er fryseboks/fryser og refrigerator er kjøleskap? Eller er begge deler kjøleskap? Og er da freezer fryseboks/fryser? Eller brukes det forskjellig på amerikansk og britisk engelsk? Jeg føler at fridge er fryser, og refrigerator er kjøleskap (pga RE- frigerator) Men hva er da vits i å ha freezer også?... Hmmm... Kan noen hjelpe meg? :-)

Anonym poster: 77dd9b4805b4d33adcfea49f245213ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fridge er forkortelse for refrigerator. begge deler er kjøleskap. freezer er fryser.

Endret av Wednesday
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har noe som irriterer meg, jeg finner nemlig ikke forskjellen på fridge og refrigerator. Er det slik at fridge er fryseboks/fryser og refrigerator er kjøleskap? Eller er begge deler kjøleskap? Og er da freezer fryseboks/fryser? Eller brukes det forskjellig på amerikansk og britisk engelsk? Jeg føler at fridge er fryser, og refrigerator er kjøleskap (pga RE- frigerator) Men hva er da vits i å ha freezer også?... Hmmm... Kan noen hjelpe meg? :-)

Anonym poster: 77dd9b4805b4d33adcfea49f245213ee

Hvordan føler du det? Blir du kald når du er i nærheten av et kjøleskap og frossen ved siden av en fryser?

Anonym poster: 673d0833940c9d9d81ba88034a323e58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan føler du det? Blir du kald når du er i nærheten av et kjøleskap og frossen ved siden av en fryser?

Anonym poster: 673d0833940c9d9d81ba88034a323e58

Ja når jeg har slappet av i fryseboksen litt, så går jeg som regel bort til kjøleskapet for å kjøle meg ned. :)

-TS

Anonym poster: 77dd9b4805b4d33adcfea49f245213ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...