Gå til innhold

Fridge, refrigerator, freezer - hva er hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har noe som irriterer meg, jeg finner nemlig ikke forskjellen på fridge og refrigerator. Er det slik at fridge er fryseboks/fryser og refrigerator er kjøleskap? Eller er begge deler kjøleskap? Og er da freezer fryseboks/fryser? Eller brukes det forskjellig på amerikansk og britisk engelsk? Jeg føler at fridge er fryser, og refrigerator er kjøleskap (pga RE- frigerator) Men hva er da vits i å ha freezer også?... Hmmm... Kan noen hjelpe meg? :-)

Anonym poster: 77dd9b4805b4d33adcfea49f245213ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

fridge er forkortelse for refrigerator. begge deler er kjøleskap. freezer er fryser.

Endret av Wednesday
  • Liker 3
Skrevet

Fridge er forkortelse for refrigerator, altså kjøleskap ;) freezer er frys. I hvertfall slik der jeg bodde i statene :)

Skrevet

Ifølge google oversetter så er freezer fryser, fridge og refrigerator er kjøleskap.

Skrevet

Hei!

Jeg har noe som irriterer meg, jeg finner nemlig ikke forskjellen på fridge og refrigerator. Er det slik at fridge er fryseboks/fryser og refrigerator er kjøleskap? Eller er begge deler kjøleskap? Og er da freezer fryseboks/fryser? Eller brukes det forskjellig på amerikansk og britisk engelsk? Jeg føler at fridge er fryser, og refrigerator er kjøleskap (pga RE- frigerator) Men hva er da vits i å ha freezer også?... Hmmm... Kan noen hjelpe meg? :-)

Hvordan føler du det? Blir du kald når du er i nærheten av et kjøleskap og frossen ved siden av en fryser?

Anonym poster: 673d0833940c9d9d81ba88034a323e58

• Liker 1
Skrevet

Hvordan føler du det? Blir du kald når du er i nærheten av et kjøleskap og frossen ved siden av en fryser?

Anonym poster: 673d0833940c9d9d81ba88034a323e58

Ja når jeg har slappet av i fryseboksen litt, så går jeg som regel bort til kjøleskapet for å kjøle meg ned. :)

-TS

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...