Gå til innhold

Nudler - skadelig for helsa?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Nudler - det er nok allment kjent at dette ikke er spesielt sunt. Kombinasjonen palmeolje og sukker er selvsagt ikke det beste.

Jeg spiser så og si aldri nudler, men fant tilfeldigvis 1 pakke Mr.Lee-nudler i en skuff her om dagen.

Men jeg kom over en litt skremmende artikkel for et par dager siden, hvor det sto at noen av stoffene i nudler var kreftfremkallende og direkte skadelige.

Jeg vet at man kanskje skal ta noen slike artikler med en klype salt, men er det noen som har litt mer peil enn meg på dette området?

Fikk så veldig lyst på stekte nudler med kylling, men tør ikke lage meg det. :lete:

Ha-ha..

Videoannonse
Annonse
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

du får ikke kreft av en porsjon med kylling og nudler.

• Liker 2
Skrevet

Tviler også på at en pakke fra eller til utgjør noen risiko. Spis nudlene du! :-)

Skrevet

Okay! Nei, det er jo kun snakk om en pakke. Takk for svar :)

Skrevet

Husk at det finnes "ufarige" nudler også. Tar ikke mange minuttene å koke dem.

• Liker 1
Gjest Fairydust
Skrevet

Jeg spiser nesten aldri nudler, men når jeg gjør det kjøper jeg av denne typen eggnudler:

Santa_Maria_Whole_W_406826b.jpg

Tror det skal være litt sunnere enn de vanlige.

Skrevet

Du får ikke kreft av å spise noe kreftfremkallende én gang (eller tjue). De kreftfremkallende kjemikaliene vil skape mutasjoner i DNAet, men så lenge det bare er litt av gangen vil cellenes naturlige forsvarssystem reparere disse mutasjonene. Spis nudler av og til, uten å bekymre deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...