Piruette Skrevet 21. september 2012 #1 Skrevet 21. september 2012 I februar reiser jeg hele tre mnd til øya de grande! Lurer litt på prisnivå i Brasil? Prøvde å google litt, men fant bare sider fra 2005. All reisetips og info tas imot!!:)
Noir Skrevet 21. september 2012 #2 Skrevet 21. september 2012 Nei, det er ikke dyrt der, men ting har selvfølgelig turistpris i turistområder. Jeg har ikke vært der siden 2004 da, så det er jo enda lengre siden enn den siden du fant fra 2005, men tviler på at det er blitt mye dyrere. Kjøpte meg noen par hawaiianas fra Brazil, og de kostet vel ca. en tier, i Norge ligger de vel på 200 og oppover.
Noir Skrevet 21. september 2012 #3 Skrevet 21. september 2012 Ang. reisetips så er jeg ikke sikker på hvor El Grande ligger og om du har planer om å reise rundt til andre steder i Brazil. Det er jo et stort land, så å komme seg rundt til andre byer blir fort noen flyreiser. Men har du mulighet så dra til Amazonas! Og til Foz du Iguazu, en nasjonalpark med en av verdens flotteste fossefall, på grensen til Argentina og Paraguay: http://1.bp.blogspot.com/_GYmy6EnFC2o/TNarqj9TB4I/AAAAAAAABFw/3WGKFl-jOnA/s1600/1-Foz_do_Iguacu2-2-PR.jpg
Kristina Skrevet 24. september 2012 #4 Skrevet 24. september 2012 Brasil er dyrt naa, realen er sterk og de er pengesterke naa pga. raavareeksporter, saa det er ganske saa dyrt naa. De shopper som gale naar de er utenfor Brasil, selv i Argentina, som heller ikke er spesielt billig.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #5 Skrevet 24. september 2012 Brasil er dyrt. I Rio de Janerio følte jeg at mange varer, mat osv kunne sammenlignes og i enkelte tilfeller overstige norske priser. Prisene i Buenos Aires var mye rimligere, spesielt med tanke på transport og mat. Dette var tidligere i år. Er det Ihla Grande utenfor Rio du skal til? I så fall regner jeg med at du ikke skal være der i 3 måneder. Anonym poster: 9fd66d9690eb1309787d497d04867efa
Piruette Skrevet 25. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2012 Brasil er dyrt. I Rio de Janerio følte jeg at mange varer, mat osv kunne sammenlignes og i enkelte tilfeller overstige norske priser. Prisene i Buenos Aires var mye rimligere, spesielt med tanke på transport og mat. Dette var tidligere i år. Er det Ihla Grande utenfor Rio du skal til? I så fall regner jeg med at du ikke skal være der i 3 måneder. Anonym poster: 9fd66d9690eb1309787d497d04867efa Jo, er øya Ihla Grande, skrivefeil over her:) Men er tre mnd jo..! Skal ta noen fag:)
Gjest Aphrodite Skrevet 25. september 2012 #7 Skrevet 25. september 2012 Jeg syntes ikke det var spesielt dyrt. Vi er 2 voksne som var der i 4 uker, og hadde 20 000,- disponibelt. Vi spiste ute nesten hver eneste dag (en gang iløpet av dagen, enten lunsj eller middag) Jeg kjøpte meg endel klær også. Men det har blitt dyrere de siste årene. Jeg merket stor forskjell fra når jeg var der i 2008 til 2011.
Montefalco Skrevet 30. september 2012 #8 Skrevet 30. september 2012 Det er riktignok seks år siden jeg var i Brasil, men da var det veldig billig der.
Marsblomst Skrevet 1. oktober 2012 #9 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg var i Brasil i fjor sommer, og det er svært stor forskjell på hvor du er i landet. I Fortaleza er det aller meste veldig billig, i hvertfall med tanke på klær og sko. Folk fra andre steder i Brasil handler gjerne der for å selge videre. I Rio er klær gjerne veldig dyrt. Hadde en kamerat fra Rio på besøk for et par måneder siden, og han synes det var billig å handle klær her. Se ann hva du kjøper og kvaliteten, det er store forskjeller på relativt like ting
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå